LuftAffjedring i C4 Grand Picasso
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
LuftAffjedring i C4 Grand Picasso
Hej Jeg har lidt udfordringer med mine bag luft/kompressor fjedre på min Citroen C4 Grand Picasso årg 2008 .. Der er noget der ikke virker som det skal , det kan vel være Kompressor, Luftfjeder, Højdeføler eller andet ? Det der sker er at den står og synker ned og når jeg så starter og kører vil den ikke altid køre op , ej heller ikke med bagagerumkontakt , og når den så virker med mellemrum og jeg slukker den stiller mig på anhængertræt synker den helt ned , det plejer den ikke . Den ene Luftfjeder blev skiftet i 2019 , før min eje tid, men om det kan være det... mener den plejer at holde sig oppe i kørepos også når jeg i slukket tilstand hægter en tung trailer efter
Nogen gode ideer eller endnu bedre nogen med erfaring ,,, Har haft de to små luftslnanger til fjedre af og puste luft i og de kører ud og ind men kan godt være defekt alligevel
og er de forbundet så hvis den ene er utæt så synker de begge ?
Ps som sidste udvej Passer et sæt fjedre ind hvor luftfjedren er ?
Ole fra Odense
Nogen gode ideer eller endnu bedre nogen med erfaring ,,, Har haft de to små luftslnanger til fjedre af og puste luft i og de kører ud og ind men kan godt være defekt alligevel
og er de forbundet så hvis den ene er utæt så synker de begge ?
Ps som sidste udvej Passer et sæt fjedre ind hvor luftfjedren er ?
Ole fra Odense
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: LuftAffjedring i C4 Grand Picasso
Tror måske jeg har fundet fejlen . nok ret simpelt
Da jeg skulle tjekke stod bilen helt nede ved jorden og havde svært ved at køre den hen over liften , det kostede et plasticskjold men op fik jeg den, som den hang deroppe med de fire liftarme var luftfjedrene trukket helt ud og jeg kunne ingenting se og i den pos kunne jeg ikke manuelt køre med pumpen , men så i går løftede jeg den op og satte den ned igen mede hjulene stående på nogle gamle fælg der lå på gulvet så der var plads til at kravle ind under medens den stod med normal vægt , og der kunne jeg se med sæbevand at der siver luft ud flere steder da gummiet er en anelse kæret
Vil tro det er det der går galt , den er nok aldrig været skiftet så den er 14 år .. den anden er stemplet med 2019 så den har været skiftet efter 11 år
Bestiller en ny i samme mærke som den der er skiftet og den koster 1.000,- så det er ikke så vildt
Normalt har jeg altid skiftet fjedre parvis selvfølgelig , men her gør jeg en undtagelse da den een gang har fået skiftet kun een , der kun er 4 år , og den fungerede fint og fordi jeg vælger præcis den samme i samme fabrikat :-)
VH Ole Odense
Da jeg skulle tjekke stod bilen helt nede ved jorden og havde svært ved at køre den hen over liften , det kostede et plasticskjold men op fik jeg den, som den hang deroppe med de fire liftarme var luftfjedrene trukket helt ud og jeg kunne ingenting se og i den pos kunne jeg ikke manuelt køre med pumpen , men så i går løftede jeg den op og satte den ned igen mede hjulene stående på nogle gamle fælg der lå på gulvet så der var plads til at kravle ind under medens den stod med normal vægt , og der kunne jeg se med sæbevand at der siver luft ud flere steder da gummiet er en anelse kæret
Vil tro det er det der går galt , den er nok aldrig været skiftet så den er 14 år .. den anden er stemplet med 2019 så den har været skiftet efter 11 år
Bestiller en ny i samme mærke som den der er skiftet og den koster 1.000,- så det er ikke så vildt
Normalt har jeg altid skiftet fjedre parvis selvfølgelig , men her gør jeg en undtagelse da den een gang har fået skiftet kun een , der kun er 4 år , og den fungerede fint og fordi jeg vælger præcis den samme i samme fabrikat :-)
VH Ole Odense
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: LuftAffjedring i C4 Grand Picasso
Det var da godt, at du fandt årsagen og udgiften lyder da også ganske overkommelig. Der er måske nogle O-ringe eller lignede i forhold til tilslutning af slanger... måske det vil være en god ide at få den slags pakningsmateriale med.
Herligt at du meldte tilbage om årsag og måden du fejlsøgte på - det vil kunne hjælpe andre i lignende situation.
Herligt at du meldte tilbage om årsag og måden du fejlsøgte på - det vil kunne hjælpe andre i lignende situation.