P0192, fuel pressure too low
-
noska
- Kontakt:
P0192, fuel pressure too low
Hejsa
Min bil begyndte pludselig at lugte af diesel og larme fra diesel dyserne efter jeg havde holdt i tomgang i et kryds. Derefter gik den ud. Den kan godt starte, men går ud kort efter.
Jeg har haft en tester på der siger "P0192, fuel pressure too low".
Jeg har skiftet dieselfilteret, da det var 90000 km siden det sidst var blevet gjort. Men det gjorde ingen forskel.
Er der nogen der ved hvor brændstoftryk sensoren sidder på sådan en bil som min. Citroen Gran C4 picasso med en 1.6 DV6C diesel motor fra 2012.
Jeg har kigget omkring egr ventilen under luftfilteret, men det ser ikke ud til det er der.
Mvh
Min bil begyndte pludselig at lugte af diesel og larme fra diesel dyserne efter jeg havde holdt i tomgang i et kryds. Derefter gik den ud. Den kan godt starte, men går ud kort efter.
Jeg har haft en tester på der siger "P0192, fuel pressure too low".
Jeg har skiftet dieselfilteret, da det var 90000 km siden det sidst var blevet gjort. Men det gjorde ingen forskel.
Er der nogen der ved hvor brændstoftryk sensoren sidder på sådan en bil som min. Citroen Gran C4 picasso med en 1.6 DV6C diesel motor fra 2012.
Jeg har kigget omkring egr ventilen under luftfilteret, men det ser ikke ud til det er der.
Mvh
Citroen Grand C4 Picasso 2012, 1.6 Auto, E6G, diesel
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: P0192, fuel pressure too low
Railtrykføleren sidder i førersiden på bagsiden af motoren, den er lidt et mareridt at komme til. Jeg har før oplevet at det er stikbenene der laver balladen, de bliver simpelthen "slappe". Det er nemmest at mærke om de er OK, ved at prikke dem ud og prøvemontere dem én efter én. Klemmer de fint, så bare tilbage i huset med dem. Ellers skal der nye til.
Kan du se brændstoftrykket når du starter motoren? Fejlen kan også skyldes en defekt dyse.
Kan du se brændstoftrykket når du starter motoren? Fejlen kan også skyldes en defekt dyse.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
noska
- Kontakt:
Ok tak for svar :-)
Jeg må se hvordan jeg bedst kan komme til den. Måske ved at afmontere dieselfilter og holder? Eller er det af med termostathus og ind den anden vej?
Der står 0000 i fuel pressure. Har vedhæftet billedet. Der har godt nok været lidt huggeri ind i mellem, som jeg mistænker en dyse for. Men kan det gøre at bilen slet ikke vil køre nu?
Jeg må se hvordan jeg bedst kan komme til den. Måske ved at afmontere dieselfilter og holder? Eller er det af med termostathus og ind den anden vej?
Der står 0000 i fuel pressure. Har vedhæftet billedet. Der har godt nok været lidt huggeri ind i mellem, som jeg mistænker en dyse for. Men kan det gøre at bilen slet ikke vil køre nu?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Billedet siger ikke så meget. (Det viser "bare" da fejlen blev registeret)
Prøv i stedet at at lave en parameter/livemåling af indsprøjtningen med Diagbox. Især railtrykket ved starteromdrejninger er interessant.
Men andre parametre er også interessante.. Jeg mener at du kan vælge op til 10 på en C4 ?
Prøv i stedet at at lave en parameter/livemåling af indsprøjtningen med Diagbox. Især railtrykket ved starteromdrejninger er interessant.
Men andre parametre er også interessante.. Jeg mener at du kan vælge op til 10 på en C4 ?
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
for at komme gtil railen og trykføleren skal du ikke pille ved hverken filter eller andet, derimod skal du have batteriet og kassen det står i afmonteret så kan du i blinde mærke dig frem til stikket på railen, og evt med et spejl se den, du kan ikke komme til den nedefra, og ja det er et sandt mareridt at tilgå den, men du nævner den lugter af diesel ved start, dette kunne tyde på defekte flammeskiver ved dyserne, kan du høre om den pfister når den er startet er du sikker på det er flammeskiverne og det er jo en helt anden og nemmere ting at løse
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Flammeskiverne vil dog ikke kunne lække så meget, at dieseltrykket er for lavt til at starte/køre. Men de kunne helt rigtigt forklare lugten.
Føleren er meget nemmere at komme til, ved at fjerne filteret.
Fejlen indikerer dog en defekt føler/stikben.
Føleren er meget nemmere at komme til, ved at fjerne filteret.
Fejlen indikerer dog en defekt føler/stikben.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
noska
- Kontakt:
Hej
Tak for de gode svar :-)
Jeg har nu været ude og investere i et lille spejl - så blev det jo straks nemmere med afmonteret batterikasse. Meeen der skal så bruges en 27 mm 6 kantet høj top. Det skal jeg så lige have fat i.
Jge har lavet en live måling med Diagbox. Der var en del at vælge imellem - har vedhæftet et par billeder. Jeg synes ikke jeg kommer det nærmere end at prøve at skifte den railtrykføler. Jeg har i øvrigt tjekket hver dyse og der er ikke noget pift,diesel eller noget snask omkring dem.
Bilen kan starte op, men dør så kort efter med larmene dyser. Det er vel så pga diesel trykfald?
Tak for de gode svar :-)
Jeg har nu været ude og investere i et lille spejl - så blev det jo straks nemmere med afmonteret batterikasse. Meeen der skal så bruges en 27 mm 6 kantet høj top. Det skal jeg så lige have fat i.
Jge har lavet en live måling med Diagbox. Der var en del at vælge imellem - har vedhæftet et par billeder. Jeg synes ikke jeg kommer det nærmere end at prøve at skifte den railtrykføler. Jeg har i øvrigt tjekket hver dyse og der er ikke noget pift,diesel eller noget snask omkring dem.
Bilen kan starte op, men dør så kort efter med larmene dyser. Det er vel så pga diesel trykfald?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.