Brugtkøb af C4 Picasso 7-personers

Besvar
teknik_kim
Kontakt:

Brugtkøb af C4 Picasso 7-personers

Ulæst indlæg af teknik_kim » fre 28. maj 2021 13:04

Hej i gruppen.

Vi står og overvejer en brugt Citroën C4 Picasso med bensin-motor (1.8 eller 2.0)? Er der nogen standard-fejl man skal være opmærksom på? Olieforbrug eller andet man skal vide?

De står til omkring 30.000,- for en 2007 model på DBA m.fl.

Vi mangler plads og en 7-personers er hvad konen har sat sig for at få :-)

Mvh, Kim Schrader

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Brugtkøb af C4 Picasso 7-personers

Ulæst indlæg af SRO » fre 28. maj 2021 18:22

Køb en som har været antirustbehandlet fra ny. Hvis ikke det er sket, kan du påregne rust under de forreste fodbrønde samt vanger mv. fra bag bagdøren og bagud. De er normalt ret ringe rustbehandlet fra ny af, netop fra området ved bagdøren og bagud.

Du vil nok blive mest glad for en 2,0 pga. lidt mere kraftoverskud - HK og Nm. Faktisk vil jeg gå så vidt som at sige, at du nok kan gå hen og blive lidt skuffet af en 1,8'er, men det er jo i sidste ende en smagssag og spørgsmål om forventninger og behov. Pakker du den med 7 personer og en tagboks og forventer at kunne overhale andre biler på motorvejen, så kig ikke efter en 1,8'er.

Kig efter GC4P - Grand C4 Picasso, hvis det skal være til 7 personer.

Så er der gearkassen. Personligt ville jeg foretrække manuelt gear over den model med automatisk gearskifte og mulighed for manuelt skift ved rattet. Skifterobotten har vist givet en del ejere hovedbrud - og er vist lidt dyrt at køre på værksted med, men da jeg selv fravalgte netop "automatgear" i den GC4P jeg havde, er jeg nok ikke den rette at spørge... blot ud fra hvad mit indtryk er fra andres erfaringsudvekslinger på nettet.

Happy wife, happy life.

God biljagt.

teknik_kim
Kontakt:

Ulæst indlæg af teknik_kim » tors 3. jun 2021 10:31

Hej

Tak for info vedr. rustbeskyttelse m.m.

Er heller ikke den store fan af disse "semi-automatiske" gearkasser, så det bliver nok en manuel istedet.

-Kim

PRW
Kontakt:

Ulæst indlæg af PRW » tors 3. jun 2021 17:24

Altså hvis man er go til at bruge "flapperne" til at gear op/ned så den "semi-automatiske" gearkasse faktisk ok..
Ikke framragende men ok :)
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015

teknik_kim
Kontakt:

Ulæst indlæg af teknik_kim » fre 4. jun 2021 09:24

Hej

Ja, man kan nok godt lære at leve med den. Men en rigtig dobbeltkobling gearkasse bliver det aldrig :)

-Kim

Besvar