Køb af C4 Picasso årgang 2014
-
dennis.ussing
- Kontakt:
Køb af C4 Picasso årgang 2014
Hej.
Jeg har været ude og se og prøve en C4 Picasso med automatgear. Eller den her manuelle gearkasse med elektronik til at skifte. Bilen er rigtig fin og har mange fede features og muligheder. Dog er det eneste minus at det virkelige skifter dårlig gear. Tror den skifter som den skal. Men jeg troede det skiftede mere glidende. Man sidder nærmest og bliver skubbet frem og tilbage hver gang den skifter - det er jo ikke behageligt - bestemt ikke når man pt har DSG. Er det helt normalt, eller kan man gøre noget for at forbedre dette ? Så den skifter mere glidende og let? Bilen er fin, god plads og masser af udstyr. Det her gearskifte ødelægger bare det hele
1,6 hdi med 6 trins automatgear
På forhånd tak.
Jeg har været ude og se og prøve en C4 Picasso med automatgear. Eller den her manuelle gearkasse med elektronik til at skifte. Bilen er rigtig fin og har mange fede features og muligheder. Dog er det eneste minus at det virkelige skifter dårlig gear. Tror den skifter som den skal. Men jeg troede det skiftede mere glidende. Man sidder nærmest og bliver skubbet frem og tilbage hver gang den skifter - det er jo ikke behageligt - bestemt ikke når man pt har DSG. Er det helt normalt, eller kan man gøre noget for at forbedre dette ? Så den skifter mere glidende og let? Bilen er fin, god plads og masser af udstyr. Det her gearskifte ødelægger bare det hele
På forhånd tak.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Køb af C4 Picasso årgang 2014
Der er mange der er glade for gearet, men nok mindst lige så mange som er kede af det. I forhold til DSG vil jeg tro, at det vil føles som en nedgradering. DSG anses jo trods alt for at være i den bedste ende af manuelle gearkasser med autoskift.
Efter sigende kan man nulstille gearkassen på Citroënen, hvorefter der sker en genlæring efter din kørestil.
En C4 er ellers en fin bil, men jeg ville klart gå efter en med manuelt gear eller rigtigt automatgear, hvis man kan få det... ved det faktisk ikke.
Har du ikke et andet profilfoto, uden politisk budskab?
Efter sigende kan man nulstille gearkassen på Citroënen, hvorefter der sker en genlæring efter din kørestil.
En C4 er ellers en fin bil, men jeg ville klart gå efter en med manuelt gear eller rigtigt automatgear, hvis man kan få det... ved det faktisk ikke.
Har du ikke et andet profilfoto, uden politisk budskab?
-
dennis.ussing
- Kontakt:
Re: Køb af C4 Picasso årgang 2014
Det er jo en fin bil. Og den her er med masser af ekstra udstyr og en fornuftigt brugt pris. Kan godt leve med det ikke er DSG. Men den måde den skifter på, tænker jeg ikke er meningen fra Citroën ? Så kan det nulstilles eller gøres bedre uden det koster 20.000 er det fint og så har en fin familie bil
vi har ikke købt den. Håber der en billig løsning som får det til at skifte væsenlig bedre