Rengøring NOx-sensor?
-
MkC3
- Kontakt:
Rengøring NOx-sensor?
Efter eolys-pumpe, nye bremser inkl. kalibre kom der Gud hjælpe mig en motorfejl i forgårs - nu er det NOx-sensoren
Den er dyr….og jeg magter snart ikke mere, så nu må det igen blive lidt “Lupo 3L-mode” = maybe I could fix it myself!
HVIS jeg nu kan få skidtet løs, så kan den måske renses…..har nogen erfaring med dette?
Den er dyr….og jeg magter snart ikke mere, så nu må det igen blive lidt “Lupo 3L-mode” = maybe I could fix it myself!
HVIS jeg nu kan få skidtet løs, så kan den måske renses…..har nogen erfaring med dette?
C3 1,6 bluehdi 2015 - 235tkm - Kolding
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Rengøring NOx-sensor?
Prøv at kigge i YOUTUPE, der er der en hel del forslag på rens af nox-sensor.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Rengøring NOx-sensor?
Har du haft tester på og hvad var fejlkoden?MkC3 skrev: ↑tors 20. feb 2025 15:32Efter eolys-pumpe, nye bremser inkl. kalibre kom der Gud hjælpe mig en motorfejl i forgårs - nu er det NOx-sensoren![]()
Normalt er nox sensoren selvrensende med mindre der er et unormalt olieforbrug.
Sensoren har ligeledes en vis levetid og ja de er dyre men der kan spares en del penge på Ebay eller Aliexspress.
Vær forberedt på at den "kan" sidde fast og at den "kan" rive gevindene når den skrues ud, en snittap til at friske gevindene op vil være en fordel at have ved hånden.
Smør gevindene på sensoren med antirivnings pasta inden den monteres igen.
Held og lykke
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech