Overtryk i kølesystem når motoren stopper
-
Citroen
- Geografisk sted: Aarhus
- Diagbox: Ja
- Version: ?
- Kontakt:
Overtryk i kølesystem når motoren stopper
Hej jeg har en Citroen C3 1,6 benzin fra 2006
Når jeg har kørt i bilen, og stopper motoren, er der så meget overtryk i ekspansionsbeholderen, at der kommer kølevæske ud. Er der nogen der har et bud på hvorfor
Vh Ulrich
Når jeg har kørt i bilen, og stopper motoren, er der så meget overtryk i ekspansionsbeholderen, at der kommer kølevæske ud. Er der nogen der har et bud på hvorfor
Vh Ulrich
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Overtryk i kølesystem når motoren stopper
Det kommer an på hvor højt trykket er. Normalt er der et overtryk, da væsken jo udvider sig når den bliver varm, Men, det er jo svært at vurdere hvor meget tryk der normalt er. Ekstra overtryk kan også stamme fra en utæt toppakning. Tjæk oliens farve/konsistens. Tjek om der er grå/hvide belægninger i udstødningsrøret. Der findes udstyr til at tjekke og der er gasser fra forbrændingen i kølervæsken. ( Det har de liggende på de fleste værksteder ).
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Overtryk i kølesystem når motoren stopper
Det kunne godt tyde på en defekt toppakning eller defekt kølesystem, når sikkerhedsventilen åbner.
Kører blæseren og kan den køre på både høj/lav hastighed? (Med en tester kan du aktivere den som du ønsker)
Kører blæseren og kan den køre på både høj/lav hastighed? (Med en tester kan du aktivere den som du ønsker)