tandrem
-
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: fre 23. okt 2020 06:45
- Geografisk sted: Hedehusene
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
-
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: fre 23. apr 2021 08:38
- Diagbox: Ja
- Version: 9.68, 9.91
- Kontakt:
Re: tandrem
Hvis du gør det selv koster det omkring 1000 kr. Hvis du får en mekaniker til det, så koster det omkring 5000 kr.
2016 Citroën C3 A51 1.6 BlueHdi 100 (DV6FD)
2019 Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHdi 130 (DV5RC)
Diagbox V9.68
2019 Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHdi 130 (DV5RC)
Diagbox V9.68
-
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: fre 23. okt 2020 06:45
- Geografisk sted: Hedehusene
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: tandrem
syntes det er lidt af et tag selv bor for div værksteder lige nu har fået tilbud fra 3900kr til 12000kr så det må gå godt for nogle
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: tandrem
Du kan få lavet det autoriseret i Næstved for 5.495 kr... https://www.facebook.com/henrikhansenau ... 375706515/
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 48
- Tilmeldt: fre 23. okt 2020 06:45
- Geografisk sted: Hedehusene
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: tandrem
fik så skiftet min tandrem på min 2018 c3 skyline 110 hk kørt 62000km pga al den omtale og må desværre sige at der er noget om det Min var startet på at små revne ikke noget smuld endnu og intet i olien og bundkar filtersi. så er jeg vel fredet i et stykke tid nu Pris 4500 kr med alt som er helt ok syntes jeg.
er bare lide rystet over at det er sådanne at man laver sådanne en dårlig tandrem fra psa side.4 år gammel og næsten slidt op og hvad med den nye man så får er den bedre ? glemte at spørge mekkeren
er bare lide rystet over at det er sådanne at man laver sådanne en dårlig tandrem fra psa side.4 år gammel og næsten slidt op og hvad med den nye man så får er den bedre ? glemte at spørge mekkeren
-
- Indlæg: 213
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Re: tandrem
Jeg synes, ganske subjektivt, at det er svært at begejstres over PSA puretech projektet. Unødigt kompliceret med turbo og deraf EGR-system for at holde NOx i ave. Ydermere tekniske løsninger som tandrem i olie der ikke helt er styr på. Det virker ikke som om at PSA har hentet erfaringer fra Honda industrimotorer, som vel har den absolut længste erfaring med tandremme i olie, og det med en god driftssikkerhed.
Og når så gevinsten på lavere forbrug kun marginalt overgår den "japanske" model med større slagvolume og Atkinson cycle, uden turbo og sarte EGR løsninger, så kan puretech vist kun betegnes som en parantes i bilhistorien.
Edit: Ups, ikke uden EGR, men dog såkaldt kold EGR.
Og når så gevinsten på lavere forbrug kun marginalt overgår den "japanske" model med større slagvolume og Atkinson cycle, uden turbo og sarte EGR løsninger, så kan puretech vist kun betegnes som en parantes i bilhistorien.
Edit: Ups, ikke uden EGR, men dog såkaldt kold EGR.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: tandrem
Det er så en gennemsnitlig vedligeholdsudgift på ca. kr. 1000 om året på den front.marbjergper skrev: ↑fre 22. jul 2022 06:47fik så skiftet min tandrem på min 2018 c3 skyline 110 hk kørt 62000km pga al den omtale og må desværre sige at der er noget om det Min var startet på at små revne ikke noget smuld endnu og intet i olien og bundkar filtersi. så er jeg vel fredet i et stykke tid nu Pris 4500 kr med alt som er helt ok syntes jeg.
er bare lide rystet over at det er sådanne at man laver sådanne en dårlig tandrem fra psa side.4 år gammel og næsten slidt op og hvad med den nye man så får er den bedre ? glemte at spørge mekkeren
Hvis ellers bilen i øvrigt arter sig, er det vel til at leve med, tænker jeg - og er det ikke mere eller mindre den største fejl på de biler/motorer?
-
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: ons 22. jul 2020 21:22
- Kontakt:
Re: tandrem
Nervøsiteten for at skidtet springer kan vel drive gæk med selv den bedste. Talte lige med mit Citroen værksted forleden ifm. bestilling af serviceeftersyn, og de bekræfter at der er 100% kulance hvis det sker inden de første 6 år, hvor den skal have ny tandrem iflg. interval.
Han fortæller så også at årsagen til tandrem kører i olie er for at nedsætte friktion og dermed giver bedre brændstof økonomi. Så det er forsat samme løsning vi ser i deres modeller. Hvis prisen ikke er mere end 5000,- kan jeg kun tilslutte SRO at en vedligeholdelsesudgift på under 1000,- på den front er til at leve med. Om jeg så vil have ro i maven til at beholde bilen til efter de 8 år hvor kulancen nok er ude af billedet eller i hvert fald stærk reduceret, er så en overvejelse jeg vil tage op hvis jeg vælger at beholde bilen så længe.
Han fortæller så også at årsagen til tandrem kører i olie er for at nedsætte friktion og dermed giver bedre brændstof økonomi. Så det er forsat samme løsning vi ser i deres modeller. Hvis prisen ikke er mere end 5000,- kan jeg kun tilslutte SRO at en vedligeholdelsesudgift på under 1000,- på den front er til at leve med. Om jeg så vil have ro i maven til at beholde bilen til efter de 8 år hvor kulancen nok er ude af billedet eller i hvert fald stærk reduceret, er så en overvejelse jeg vil tage op hvis jeg vælger at beholde bilen så længe.
C3 puretech 110 skyline 2019
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: søn 12. mar 2023 17:25
- Kontakt:
Re: tandrem
Årsagen til at remmen smuldrer, og tilstopper filteret før sugepumpen, er givetvis benzin i olien. Har motoren højt olieforbrug, er der stor sandsynlighed for at der benzin i olien. (Kan olien passere stempelringene opad, kan benzinen også nedad.) Årsagen menes nu at være defekt krumtapsudluftning/olieudskiller. Derfor har man fra november 2022 ændret den enhed. Hvad er det så der sker. Tilstoppe udluftning tvinger olien op mellem cylinder og stempel, og så kan benzin komme ned, samt afsætning af koks grundet olieafbrænding hvilket heller ikke hjælper på kompressienen/tætheden. 2. Olien udskilles ikke, og kommer med luften op i ventilhus eller indsugning, hvilket igen laver koks aflejninger. Hvis motoren bruger meget olie skal det altså hurtigt afhjælpes. Tjek selv tandremmen, som er synlig når oliepåfyldnings låget er fjernet. Olieskift 2×årligt er også en særdeles god ide. Og det er bare de værste problemer med den 1.2 motor. Har selv c3 eat 6 110. Gearet skifter fint, men den software der styrer skiftet er et problem, især ved nedgearing. Jeg har læst alt jeg kan finde på især udenlandske hjemmesider. Konklusion: Den motor skulle aldrig have været lavet. De nye får vist også kæde.
Rene p44
Rene p44
-
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: ons 22. jul 2020 21:22
- Kontakt:
Re: tandrem
Prischeck oktober 23
Quickpoint Fredericia (3 års reklamationsret) ca. 7000,-
- Tandrem
- Krumtapbolt
- Vandpumpe
- Kølervæsk
- Diverse hjælpematerialer
- Olieskift Total Quartz Ineo First 0W30 3,5 Ltr
- Oliefilter
Autofyn (Citroën, Peugeot mm.) 7800,- uden vandpumpe
Quickpoint Fredericia (3 års reklamationsret) ca. 7000,-
- Tandrem
- Krumtapbolt
- Vandpumpe
- Kølervæsk
- Diverse hjælpematerialer
- Olieskift Total Quartz Ineo First 0W30 3,5 Ltr
- Oliefilter
Autofyn (Citroën, Peugeot mm.) 7800,- uden vandpumpe
C3 puretech 110 skyline 2019
- Gribben
- Indlæg: 166
- Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
- Geografisk sted: Bramming
- Kontakt:
Re: tandrem
Er der nogen der har en tegning eller kan beskrive hvor den krumtapsudluftning/olieudskiller sidder ?
PS. Den nye Puretech til hybridbilerne, har fået kæde!
PS. Den nye Puretech til hybridbilerne, har fået kæde!
C4 Spacetourer PureTech130 2018
-
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: ons 22. jul 2020 21:22
- Kontakt:
Re: tandrem
Tidlig skifte af tandrem I know, men alt det skriveri med den våde rem, gav mig noia.
Info:
C3 Puretech 110HK fra marts 2019. Købt fra ny.
Rem skiftet v/4,5 år 45000 km.
Alm. service med olieskifte hvert år.
Alt for mange korte ture, som self aldrig er optimalt, men åbenbart specielt hård ved en våd tandrem, da motoren ikke bliver driftsvarm og får futtet benzinen ud af olien.
Der var minimalt slid at se på den gamle tandrem, den lignede faktisk en ny (for mit utrænede øje).
Bad dem kontrollere oliesi (som ikke er normalprocedure), og det kostede self lidt ekstra.
Der var ikke meget gummisnask men dog lidt.
Helt sikkert premature men det giver ro i dunken.
Fremadrettet skiftes olien 2 gange årligt.
Pris ca. 6800,- inkl. et par nye Multi remme. Automester Ejby på Fyn.
Info:
C3 Puretech 110HK fra marts 2019. Købt fra ny.
Rem skiftet v/4,5 år 45000 km.
Alm. service med olieskifte hvert år.
Alt for mange korte ture, som self aldrig er optimalt, men åbenbart specielt hård ved en våd tandrem, da motoren ikke bliver driftsvarm og får futtet benzinen ud af olien.
Der var minimalt slid at se på den gamle tandrem, den lignede faktisk en ny (for mit utrænede øje).
Bad dem kontrollere oliesi (som ikke er normalprocedure), og det kostede self lidt ekstra.
Der var ikke meget gummisnask men dog lidt.
Helt sikkert premature men det giver ro i dunken.
Fremadrettet skiftes olien 2 gange årligt.
Pris ca. 6800,- inkl. et par nye Multi remme. Automester Ejby på Fyn.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C3 puretech 110 skyline 2019