Anhænger krog på en 2 generations c1
-
cykelbudelskerbiler
- Kontakt:
Anhænger krog på en 2 generations c1
Jeg ville høre om der er nogle som har eftermonteret en anhænger krog på c1 2.gen til at kunne montere cykel holder? hvad skal jeg være ops på (lovgivning) osv.
eller kan det bedre bare betale sig at købe en bagklap holder til cyklerne?
på forhånd tak
eller kan det bedre bare betale sig at købe en bagklap holder til cyklerne?
på forhånd tak
C1 årgang 2014 2.gen
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Anhænger krog på en 2 generations c1
Ved montering af anhængertræk skal bilen som udgangspunkt til syn.
Den billige løsning er nok den du selv indikerer med en bagklapholder. Tidligere kunne man også købe nogle cykelholdere, der blev spændt fast på kofangeren, men det er knap så pænt, hvis man overhovedet kan få den slags mere.
Den billige løsning er nok den du selv indikerer med en bagklapholder. Tidligere kunne man også købe nogle cykelholdere, der blev spændt fast på kofangeren, men det er knap så pænt, hvis man overhovedet kan få den slags mere.
-
John59
- Kontakt:
Det er ikke noget problem vedr syn af bilen, så længe at trækket IKKE bliver brugt til at trække en trailer eller ling. Trækket skal blot monteres så det ikke svækker sikkerheden for bilen og omgivelser. Har selv haft træk på flere af mine biler udelukkende for at tranportere en cykel. Synshallerne, som jeg brugte, spurgte mig kun om at jeg ønskede at få trækket synet, og dermed registreret på bilens registreringsattest.
-
cykelbudelskerbiler
- Kontakt:
Tak for svar. Jeg tror jeg ender med bagklap løsningen men syntes det er svært og finde ud af hvilken model som passer.
C1 årgang 2014 2.gen
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Hvad med sådan en fætter her: https://autofix.nu/produkter/878-cykelh ... yota-aygo/
Jeg kender ikke lige generationerne på C1, så måske den ikke passer.
Jeg kender ikke lige generationerne på C1, så måske den ikke passer.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Denne ser ud til at være til nyere model: https://jydekrog.dk/shop/2752-citroen-c ... g-062014-/
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Eller her er der måske også noget der kan anvendes, men så er det måske et hængertræk: https://nv-autodele.dk/shop/2882-cykels ... st-kugle-/
Personligt ville jeg aldrig gå med en holder, der hviler af på ruden, men det er jo en smagssag.
Personligt ville jeg aldrig gå med en holder, der hviler af på ruden, men det er jo en smagssag.
-
cykelbudelskerbiler
- Kontakt:
tak for de sidste par svar, jeg endte med t bestille en saris bones ex 2 til 2 cykler men skal lige have fundet ud af om der er noget strøm til en lygtebom under bilen
C1 årgang 2014 2.gen
-
John59
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Tillykke med valget. Det skal nok blive fint.
Det vil være super, hvis du vil melde tilbage med dine erfaringer, når du har taget den i brug, herunder om eventuelle lakskader, ridser mv.
Jeg vil anbefale dig at anvende et ledningsnet, der er beregnet til bilen, sådan et til et anhængertræk. Nu ved jeg ikke om den har lampeovervågning, men hvis den har, vil du formentlig få lampefejl, hver gang du anvender din lygtebom, hvis ikke det går via "boks", der er kodet til bilen.
Det vil være super, hvis du vil melde tilbage med dine erfaringer, når du har taget den i brug, herunder om eventuelle lakskader, ridser mv.
Jeg vil anbefale dig at anvende et ledningsnet, der er beregnet til bilen, sådan et til et anhængertræk. Nu ved jeg ikke om den har lampeovervågning, men hvis den har, vil du formentlig få lampefejl, hver gang du anvender din lygtebom, hvis ikke det går via "boks", der er kodet til bilen.