Eftermontering af Bluetooth modul

Besvar
Holt
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 8. dec 2018 19:12
Geografisk sted: Hejnsvig Sydjylland
Diagbox: Ja
Version: 7.62
Kontakt:

Eftermontering af Bluetooth modul

Ulæst indlæg af Holt » ons 1. maj 2024 19:29

Jeg har lavet en lille guide til eftermontering af et originalt Bluetooth modul, guiden gælder en Peugeot 308 fra 2010, men passer garanteret en række PSA biler der bruger RD4 radioen. Centerdisplayet skal være C modellen med pictogrammer af funktionerne, og bluetooth funktionen skal aktiveres med DiagBox flere steder.
Bluetooth modul tilslutning.pdf
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

SRO
Moderator
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Eftermontering af Bluetooth modul

Ulæst indlæg af SRO » tors 2. maj 2024 07:19

Super fin vejledning, Holt. Tak for at dele med os andre, der også ser værdien i ældre biler og sparet CO2 8-)

Ja, det er jo sjovt som sådan en "opdagelse" i C5'eren ledte dig på vej - men er må jo også være udtryk for interesse, når du fanger sådan en detalje.

R45 radioen er jo netop brugt i mange PSA modeller. Har du så også mikrofon tilsluttet?

Jeg købte sådan et sæt her for nogle måneder siden: https://www.ebay.co.uk/itm/304236959675
På grund af mange andre prioriteter har jeg ikke taget den times tid ud som det formentlig tager at sætte den i, men det kunne da være, at jeg skulle følge inspirationen fra dig :handgestures-thumbupright:

Holt
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 8. dec 2018 19:12
Geografisk sted: Hejnsvig Sydjylland
Diagbox: Ja
Version: 7.62
Kontakt:

Re: Eftermontering af Bluetooth modul

Ulæst indlæg af Holt » tors 2. maj 2024 18:02

Der er naturligvis mikrofon, de fleste psa biler med det lille gitter ved loftlampen, har trukket ledning derfra og ned til det gule stik jeg viser i vejledningen. Man holder knappen på enden af radiobetjeningsarmen (hvis man ikke har knapperne i selve rattet) inde få sekunder, så kommer der to valgmuligheder i centerdisplayet, enten opkaldsliste eller telefonbog, man skifter med rulleknappen og vælger med endeknappen. Hvis man vælger telefonbogen kan man skifte et navn ad gangen med rulleknappen eller det næste bogstav i alfabetet med øverste knap. Når man har fundet den man vil ringe til, trykker man på endeknappen og der ringes op. Hvis telefonen ringer under kørslen, svares opkaldet ligeledes med endeknappen.
Jeg har engang haft en Yatour boks med USB og Bluetooth i en gammel 307 med RD3 radio, efter nogle år begyndte den at kortslutte canbus nettet med de mærkeligste fejl til følge, jeg tror faktisk der gik over et halvt år inden jeg fandt ud af det var den boks der var synderen.
Her skulle man selv skifte over på cd-skifter for at svare et opkald, og man kunne kun foretage et opkald direkte på telefonen. På den model du har købt vil jeg tro du skal vælge aux indgang for at svare, men det glæder jeg mig til at høre meget mere om når du installerer din enhed, husk billeder!

Besvar