Regenerering af partikelfilter

Besvar
Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 274
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 7.57
Kontakt:

Regenerering af partikelfilter

Ulæst indlæg af Lars4733 » tors 9. aug 2018 06:17

Hej med Jer

Vi har jo udvidet "flåden" med endnu en PSA-vogn - en Peugeot 307 Airvan fra 12/2004 - en 2,0 HDi med 136 Hk (RHR)

Ind i mellem oplever man at bilen ligesom "holder igen" - eller kører lidt i ryk så at sige - en hurtig søgning viser det kan hænge sammen med når partikelfilteret regenereres.. - der omtales der kan være en slange til noget vaccum der kan være ved at skulle skiftes..

Når jeg ser på service.citroen kan jeg godt finde en slange (nr 32) ved eolys tanken, men den kan ikke vise oplysninger om den, men er der nogen af Jer der kender til ovenstående "fænomen"?
Og i så fald kan be- eller afkræfte om det er den slange man skal se efter eller om man skal helt andre veje? Måske de er de to slanger der går hhv til og fra tanken? (Tænker det er nr 10 og 11 på tegningen, men går de til eolys tanken eller?)

Ved først kommende lejlighed skal jeg have bilen op på lift så jeg kan se om der er væske i beholderen - der er mig bekendt ikke måler på? Man "fortæller" bare systemet at man har fyldt den op?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157

Den har kørt ca Billede i snit den tid jeg har haft den

Fruens bil: Peugeot 307 Airvan 2,0 HDi 16v 2004

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 680
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Regenerering af partikelfilter

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 11. aug 2018 13:37

Slange nr 32 burde ikke have indflydelse på motorgangen. Eolys bliver doseret ret i dieseltanken, og er derfor ikke mærkbart. Hvis det er en vacuumslange, så skal du lede i motorrummet.

Når filteret og alt udenom virker skal de køre 500-800 km mellem regenerering. Du kan på din tester se gennemsnittet mellem de sidste 5 udførte.

Der er ikke niveaumåler i additivtanken, det er blot beregnet.
2001 C5 3.0 V6 Aut.
2003 C5 2.0I 16V Weekend

Besvar