Spørgsmål til kobling i bil

Besvar
Brugeravatar
Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Spørgsmål til kobling i bil

Ulæst indlæg af Lars4733 » tors 14. jun 2018 09:42

Hej med Jer

Jeg ved godt nedenstående spørgsmål kan/vil være svært at svare 100% korrekt på, men måske I har input?

Vi har (for alt for længe siden) købt en Suzuki Grand Vitara 2,7 V6 XL7 med manuelt gear - den skulle så leveres nysynet og indreg mv.. - dette på få dage, bilen var ok billig og derfor ville han have betalingen up front, da han bla skulle ordne kobling, servicere og syne bilen..

Desværre var denne brugtvognsforhandler ikke ligefrem en med helt rent mel i posen, så det har trukket ud og ud og ud og...

Han erkender han ikke har pengene længere og historien kører stadig - vi har forsøgt et "forlig" i form af at han får skiftet/ordnet koblingen og så må vi selv se om bilen ellers kan reddes og synes..

Men - nu har mekanikeren, et FDM-godkendt værksted i øvrigt, to gange forsøgt at skifte koblingen uden at den er kommet til at fungere..

En anden mekaniker havde fortalt mig at man godt kunne koble ud ved at træde koblingspedalen ned et par gange - så jeg er kommet til at spekulere på om det er selve koblingen, eller om vi måske er ude i andre ting?

Når bilen er kørt rundt mellem værksted osv har den kørt selv, så det var ikke fordi den var helt umulig, men absolut ej heller sådan at den virkede "normalt"

Og nej - jeg har ikke i sinde at hænge nogen ud her - derfor er ingen navne osv nævnt.
Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157

Den har kørt ca Billede i snit den tid jeg har haft den

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Spørgsmål til kobling i bil

Ulæst indlæg af posh » tors 14. jun 2018 12:10

som jeg læser dit spørgsmål går tanken på at det ikke er koblingen der er problemet, men siden den kan koble ud når man trykker pedalen i bund et par gange må den jo være hydraulisk aktiveret, og så er fejlen (næsten) sikkert hoved og eller slavecylinderen jeg ville gætte på denne

https://www.autodoc.dk/reservedele/rep- ... 57-2-0-hdi

og nå ja, det virker lige til "klods hans" hvis en nogenlunde vågen mekanikker skifter kobling 2 gange uden at tjekke den simple detalje
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012 66.000km, med lidt ekstra power, har stadig aldrig sat en fod forkert 😽

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der

Brugeravatar
Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Kontakt:

Ulæst indlæg af Lars4733 » tors 14. jun 2018 12:23

Nu er det godt nok til en lidt anden motortype end den du linker til, men pricippet er vel det samme.

Ja - jeg tænker også lidt om han egentlig ved hvad han roder med..

Inden han begyndte kunne man som nævnt ikke få den i gear før man "pumpede" koblingen et par gange.. - det får da tankerne hen på noget hyraulik der ikke fungerer optimalt?

Selve koblingen er vel primært at enten virker den eller også gør den ikke?
Citroën C5 2,0 HDi Berline 2001 - VF7DCRHZB76063157

Den har kørt ca Billede i snit den tid jeg har haft den

Er indehaver af Lexia tester, er absolut ikke superbruger i brugen af den, men har gode livliner hvis det er - så har du brug for hjælp i det sydsjællandske område er du da velkommen til at spørge

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 14. jun 2018 12:56

ok ja. en uanset motor variant er kobling system sikkert det samme...... 🐕
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012 66.000km, med lidt ekstra power, har stadig aldrig sat en fod forkert 😽

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der

Besvar