Spøgelser
-
HarleyC5
- Kontakt:
Spøgelser
Hejsa
... Har for 5 mdr. siden erhvervet mig en 06 C5 stationcar. Og NU er der massive problemer.
Allerførst turboen. Kører man 110 på motorvejen og skal overhale i 5 gear kan jeg risikere at der INTET sker accelrationsmæssigt ved pedalen i bund. Altså skal jeg kaste den i 4 og jokke på pedalen for på den måde at hente turboen i kælderen. Altså kun nogen gange. Ikke altid. Det hjælper lidt, meget lidt, at rense luftmængde måleren. Hvad er problemet ??????
Så er der ledningsnettet. DER er spøgelser i. Bagruden går op under kørsel. Forstået sådan at man kan høre klikket når den låser op og så,viser den i displayet at bagklappen er åben.
Ved aktivering af centrallåsen troede jeg at alle døre og klapper låses. Men nej da ... Højre bagdør kan åbnes hvorved at alle døre nu kan åbnes da centrallåsen låser alle døre og klapper op. Kan tydeligt høres. Hvad er problemet ????
Mere ledningsnet ..... Venstre nærlys gik så der kun var højre nærlys tilbage. Så gik højre nærlys også lige pludselig. Pærene fejler INTET .... ER konstateret. Der er nu kun tågelys positionslys samt det lange lys der virker.
Ved aktivering af forreste tågelygter virker det nu som om at det er nærlyset der tændes ... Vides ikke med sikkerhed men der er lys på som ved nærlys. Har ikke rigtigt fundet ud af hvilke pærer der er til langt lys og til nærlys men går udfra at de yderste pærer er langt lys.
Opringning til Citroën gav klarhed over at det vil koste et tankskib altså langt mere end prisen på bilen hvis de skal lave den ... HJÆÆÆÆLP ...... RINGSTED
Allerførst turboen. Kører man 110 på motorvejen og skal overhale i 5 gear kan jeg risikere at der INTET sker accelrationsmæssigt ved pedalen i bund. Altså skal jeg kaste den i 4 og jokke på pedalen for på den måde at hente turboen i kælderen. Altså kun nogen gange. Ikke altid. Det hjælper lidt, meget lidt, at rense luftmængde måleren. Hvad er problemet ??????
Så er der ledningsnettet. DER er spøgelser i. Bagruden går op under kørsel. Forstået sådan at man kan høre klikket når den låser op og så,viser den i displayet at bagklappen er åben.
Ved aktivering af centrallåsen troede jeg at alle døre og klapper låses. Men nej da ... Højre bagdør kan åbnes hvorved at alle døre nu kan åbnes da centrallåsen låser alle døre og klapper op. Kan tydeligt høres. Hvad er problemet ????
Mere ledningsnet ..... Venstre nærlys gik så der kun var højre nærlys tilbage. Så gik højre nærlys også lige pludselig. Pærene fejler INTET .... ER konstateret. Der er nu kun tågelys positionslys samt det lange lys der virker.
Ved aktivering af forreste tågelygter virker det nu som om at det er nærlyset der tændes ... Vides ikke med sikkerhed men der er lys på som ved nærlys. Har ikke rigtigt fundet ud af hvilke pærer der er til langt lys og til nærlys men går udfra at de yderste pærer er langt lys.
Opringning til Citroën gav klarhed over at det vil koste et tankskib altså langt mere end prisen på bilen hvis de skal lave den ... HJÆÆÆÆLP ...... RINGSTED
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Spøgelser
Hvis det ikke allerede er gjort, så skift luftfiltret.
Af med batteriet i 3 min, det kan evt løse de andre fejl du har med lyset
Af med batteriet i 3 min, det kan evt løse de andre fejl du har med lyset
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
HarleyC5
- Kontakt:
Luftfilter skiftet ... Hjalp ikke
Batteriet afmonteret i 20 min da jeg undersøgte pærene ( det er hurtigs at fjerne batteri ved pæreskift i venstre side ) .... Hjalp ikke .... Og hvad så

Batteriet afmonteret i 20 min da jeg undersøgte pærene ( det er hurtigs at fjerne batteri ved pæreskift i venstre side ) .... Hjalp ikke .... Og hvad så
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
1. Anskaf en lexia udlæser.
2. Kontroller og rens ALLE stelforbindelser. (Der er rigtig mange)
3. Fejlfinding af det resterende ud fra lexia fejlloggen.
2. Kontroller og rens ALLE stelforbindelser. (Der er rigtig mange)
3. Fejlfinding af det resterende ud fra lexia fejlloggen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
hvilken bil er det, motorstørrelse ??? er den med partikkelfilter ???
du skal nok over relæerne til de lys
magneten i låsen i bagdøren hænger så den ikke låser, rens og smør låsen, det samme med bagklappens lås
hvis din 0 stilling af systemet skal have mening hjælper det ikke bare at frakoble batteriet i 3 minuter eller 3 uger
1. luk alle døre og vinduer
2. frakoble batteripol i 2 minutter
3. sæt batteripol på igen og vent 2 minutter
4. sæt nøglen i, drej til tænding og vent igen 2 minutter
5. nu har bilens elektronik haft tid til at starte op som den skal (præcis som din computer)
6.først nu strarter du motoren og kører en tur hvor du kører behersket op til ca. 25-2800 omdr/min i alle gear (lidt svært i 5 gear uden motorvej men det går fint uden)
kig grundigt på sikringer F15 og F17 i motorrummet (de dækker dit nærlys) og sluk tågelygterne på kontakten
du skal nok over relæerne til de lys
magneten i låsen i bagdøren hænger så den ikke låser, rens og smør låsen, det samme med bagklappens lås
hvis din 0 stilling af systemet skal have mening hjælper det ikke bare at frakoble batteriet i 3 minuter eller 3 uger
1. luk alle døre og vinduer
2. frakoble batteripol i 2 minutter
3. sæt batteripol på igen og vent 2 minutter
4. sæt nøglen i, drej til tænding og vent igen 2 minutter
5. nu har bilens elektronik haft tid til at starte op som den skal (præcis som din computer)
6.først nu strarter du motoren og kører en tur hvor du kører behersket op til ca. 25-2800 omdr/min i alle gear (lidt svært i 5 gear uden motorvej men det går fint uden)
kig grundigt på sikringer F15 og F17 i motorrummet (de dækker dit nærlys) og sluk tågelygterne på kontakten
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Pas nu på, med den indstilling kan det let blive en selvopfyldende profeti. Gamle biler har fejl, og en god og troværdig mekaniker er godt at have.
Der kan være vand i kontakten til at åbne bagruden, en lille mikroswitch under afdækningen til viskerarmen, eller der kan være en knækket ledning i bælgen fra rude til karosseri, (hvor enden så "fanger" stel periodisk). I mange (andre) tilfælde er forbindelsen helt tabt i banerne på ruden, det kan repareres med tynde ledninger i stedet, gemt under sort tape. Men egentlig ikke besværet værd.
En træg låsesolonoid, eller en knækket ledning i bælgen mellem dør og dørstolpe. Systemet opdager desværre ikke, at låsen ikke påvirkes af solonoiden, da der ikke er tilbagemelding på den del, men en dør, der ikke er lukket, eller som "springer op", bemærkes af dørkontakten, og reaktionen er at låse op. Reaktionen er der for at minde om en dør eller klap, der ikke er lukket helt.
Uden at have min egen C5'er hjemme, er jeg nu ret sikker på at nærlys er yderst, uanset, stikkene til pærerne er akkurat lige så gode, eller ringe om man vil, som på andre biler, altså en oplagt fejlkilde. De bliver alt for varme pga. ringe kontakt, herefter forsvinder fjederkraften, og stikkene bliver endnu varmere, osv. osv. Det kan løses med simple fladstik.
Resten omkring motoren skal jeg ikke kloge i, ud over at jeg aldrig har forstået hvad en "stationær-motor" gør godt for i en personbil.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
HarleyC5
- Kontakt:
Aller først ... Det er en C5 I. 2.0 HDI weekend.
Ved siden af ratstammen er der et lille opbevaringsrum med kopholder ovenover. DER bagved sidder mine, eller ihvertfald en masse, sikringer. Alle er gennem tjekket og er fundet funktionsdygtige.
I motorrummet er der ingen sikringsboks men derimod en stor sort kasse med påskriften ELEKTRONIK. Skal da ikke kunne sige om der i den sidder en masse sikringer også, da jeg ikke har haft den åbnet denne sorte boks. Og tvivler da på at det er sådan en " SORT BOKS "

Ved siden af ratstammen er der et lille opbevaringsrum med kopholder ovenover. DER bagved sidder mine, eller ihvertfald en masse, sikringer. Alle er gennem tjekket og er fundet funktionsdygtige.
I motorrummet er der ingen sikringsboks men derimod en stor sort kasse med påskriften ELEKTRONIK. Skal da ikke kunne sige om der i den sidder en masse sikringer også, da jeg ikke har haft den åbnet denne sorte boks. Og tvivler da på at det er sådan en " SORT BOKS "
- posh
- Kontakt:
jo ja, og den såkaldte boks indeholder sikringer bla. dem der dækker nærlyset, 1 stk til hver side så hvis du vil have lys og fejlfinde må du overvinde din modstand mod at åbne til sikringerne
hvis du kigger i instruktionsbogen
hvis du kigger i instruktionsbogen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
HarleyC5
- Kontakt:
STOP STOP STOP ... Inden alle kommer godt i sving ... Ude i motorrummet i den " sorte boks " sidder styreboksen 3 store stik samt nogle sikringer ... Ingen af sikringerne er benævnt med F17 eller F18 ... Men med 1 - 14 ..... Som sagt så sidder min sikringsboks bag en udtræksskuffe på venstre side af ratstammen INDE i kabinen .. DE er benævnt fra F1 og op efter og de er alle i super fin stand.
- posh
- Kontakt:
detr må så være en ualmindelig speciel model C5 du der har, eller er den hjemmelavet ?? nå da den forlod fabrikken var den den udstyret med disse sikringer og dertil hørende boxe, både inde i bilen og under hjælmenHarleyC5 skrev: ↑tirs 12. dec 2017 19:02STOP STOP STOP ... Inden alle kommer godt i sving ... Ude i motorrummet i den " sorte boks " sidder styreboksen 3 store stik samt nogle sikringer ... Ingen af sikringerne er benævnt med F17 eller F18 ... Men med 1 - 14 ..... Som sagt så sidder min sikringsboks bag en udtræksskuffe på venstre side af ratstammen INDE i kabinen .. DE er benævnt fra F1 og op efter og de er alle i super fin stand.
så kan du jo i hvert fald se om din bil skulle være ombygget, i hvert fald tyder noget på defekte sikringer
denne oversigt dækker alle C5 produceret i årene 2001-2007, og der er der i hvert fald sikringer til nærlyset i motorrummet
https://www.carmanualsonline.info/citro ... srch=fuses
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Min C5 I 2.0 HDi fra 2001 (Og min tidligere fra 2002) har/havde da begge sikringer både som nævnt til venstre i instrumentpanelet, men absolut også ude i motorrummet - både dem Posh har linket til lidt oppe og de store maxi-sikringer der sidder "gemt" neden under de små..
Så den er altså god nok - luk dækslet med "Elektronik" op og check sikringerne til lyset..
Og ja - nærlyset er yderst på en serie I C5 - fjernlys/tågelys sidder inderst..
Så den er altså god nok - luk dækslet med "Elektronik" op og check sikringerne til lyset..
Og ja - nærlyset er yderst på en serie I C5 - fjernlys/tågelys sidder inderst..