Emisionsfejl

Besvar
MutterMoos
Kontakt:

Emisionsfejl

Ulæst indlæg af MutterMoos » lør 17. maj 2025 13:34

Hej er der andre der har oplevet: først at få skiftet hele add blue tank mm til pris på ca 22000kr efter 14 dage havde jeg samme fejl emission fej start ikke muligt om 1100 km så var det åbenbart en dyse eller noget nu 9 dage efter får jeg igen samme fejl🫣🫣🫣🙄🙄hvor mange gange kan det ske?? Og kan det være rigtigt jeg bare skal betale?

John59
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Emisionsfejl

Ulæst indlæg af John59 » lør 17. maj 2025 17:24

Tjaaa, det er vel bare prisen for at køre på forsil brændstof. ( Citröen & Peugeot.) Prøv el el-bil i stedet. :-)

MutterMoos
Kontakt:

Ulæst indlæg af MutterMoos » søn 18. maj 2025 20:00

Tak meget hjælpsomt😂 nu er det desværre en Handicapbil og de kan kun skiftes hvert 8 år🫣 og jeg siger en gang Citroen ALDRIG mere, hold nu maule den har jo stået på værksted mere end kørt snart

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » søn 18. maj 2025 20:11

Det er da surt, at du har gjort dig den erfaring med Citroën, og så er det bare sådan. Jeg kan så garantere dig for, at andre har lignende oplevelser med andre mærker.
Jeg er ikke selv mærkefanatiker, men har på grund af gode erfaringer primært kørt franske biler og synes, at det i langt de fleste tilfælde har været et godt og økonomisk fornuftigt valg. I perioder kan teknikken drille på alle biler, men når man ser det over en lang periode, ser det ofte lidt mere nuanceret ud.

Hvis du mener, at værkstedet har handlet forkert, kan du rejse en sag i ankenævn for biler - her kan du se betingelser: https://www.bilklage.dk/Foerdustarterklageproces

De franske biler har tilsyneladende lidt udfordringer med netop det du nu har haft en del udgifter ud af, du er i hvert fald ikke den første som har været frusteret over omtalte emissionssystem. Har du brugt autoriseret værksted til udbedring? - lige med dette er det måske et mere sikkert valg.

Besvar