C4 automatgear
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
C4 automatgear
Jeg søger jo så småt efter en “ny” bil..
Og i den forbindelse ser jeg på C4 som en mulighed.
En del har jo denne E6G gearkasse med skifterobot, me jeg har også set et par stykker med rigtigt automatgear.
Dog ser jeg nogle af disse har problemer med at gearkasse uden grund kan finde på at skifte fra 4 til 3 - feks på motorvejen, det er jo noget upraktisk.
Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Jeg synes at kunne læse mig til at det er en sensor der fejler?
Er det mon biler man bør “lade stå”? Eller er det mere simpelt at fikse?
Og i den forbindelse ser jeg på C4 som en mulighed.
En del har jo denne E6G gearkasse med skifterobot, me jeg har også set et par stykker med rigtigt automatgear.
Dog ser jeg nogle af disse har problemer med at gearkasse uden grund kan finde på at skifte fra 4 til 3 - feks på motorvejen, det er jo noget upraktisk.
Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Jeg synes at kunne læse mig til at det er en sensor der fejler?
Er det mon biler man bør “lade stå”? Eller er det mere simpelt at fikse?
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: C4 automatgear
Sådan en C4 med benzinmotor og “rigtigt” automatgear, hvilken gearkasse sidder der på den?
Jeg har ikke adgang til service.citroen.com længere, så kan ikke slå den op, men den er 4-trins
Men feks denne: VF7LCRFJF74268566
Den har udfordringen med at den med ujævne mellemrum kan finde på at skifte fra 4 til 3 gear under kørsel, uden at der kan findes et mønster som sådan.
Olie på gearkasse er skiftet for 30.000 km siden ca
Der meldes ikke om fejl når det sker, det eneste er at der ikke indikeres hvilket gear man er i, så tænker den går i “service mode” og låser i 3 gear?
Hvad kan det være? Kan Diagbox måske vise noget?
Jeg har ikke adgang til service.citroen.com længere, så kan ikke slå den op, men den er 4-trins
Men feks denne: VF7LCRFJF74268566
Den har udfordringen med at den med ujævne mellemrum kan finde på at skifte fra 4 til 3 gear under kørsel, uden at der kan findes et mønster som sådan.
Olie på gearkasse er skiftet for 30.000 km siden ca
Der meldes ikke om fejl når det sker, det eneste er at der ikke indikeres hvilket gear man er i, så tænker den går i “service mode” og låser i 3 gear?
Hvad kan det være? Kan Diagbox måske vise noget?
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: C4 automatgear
Hvis du primært kører lande- og motorvejskørsel, så kan du jo overveje manuelt gear - de andre muligheder kan medføre store omkostninger ved defekter, om end det jo er herligt med automatgear.