C4 aut gear hakker
-
Hetho59
- Kontakt:
C4 aut gear hakker
Hey alle
Har en CITROËN C 4 2,0 I 16V AUT. 2005, den kan finde på at gå ud når den holder stille, har ikke problemer med at starte.. når jeg kommer hen til et lyskryds og bremser lidt og jeg ikke holder helt stille, begynder den at hakke i det og slår ikk helt igang, der går 1-2sek før den tager ved. Problemet opstår kun når farten sænkes og den derefter skal op i fart igen..
Er der nogle her inde der har et foreslog til hvad problemet kan være ??
På forhånd tak
//hetho59
Har en CITROËN C 4 2,0 I 16V AUT. 2005, den kan finde på at gå ud når den holder stille, har ikke problemer med at starte.. når jeg kommer hen til et lyskryds og bremser lidt og jeg ikke holder helt stille, begynder den at hakke i det og slår ikk helt igang, der går 1-2sek før den tager ved. Problemet opstår kun når farten sænkes og den derefter skal op i fart igen..
Er der nogle her inde der har et foreslog til hvad problemet kan være ??
På forhånd tak
//hetho59
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: C4 aut gear hakker
Det lyder som en converter, hvor lock-up funktionen fejler. Det kan godt blive en ret bekostelig omgang.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Hetho59
- Kontakt:
Det var ikk lige det jeg håbede på at hører
men er det 1 ting som man skifter eller er det en del af flere ting?
Fik en til at sætte en tester på og den skrev:
P0597
P0571
P1671
P0172
Derefter reset han fejl og testede igen hvir det kun var fejl P0597 termostat controlled.
Har ikk den store forstand på det da en ven hjælper og han har ikk oplevet det før, den måde bilen opfører sig på
Fik en til at sætte en tester på og den skrev:
P0597
P0571
P1671
P0172
Derefter reset han fejl og testede igen hvir det kun var fejl P0597 termostat controlled.
Har ikk den store forstand på det da en ven hjælper og han har ikk oplevet det før, den måde bilen opfører sig på
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Er der nok olie på gearkassen?
"Termostat controlled" skyldes formentlig, at den ab fabrik var udstyret med elektronisk styret termostat som på et tidspunkt blev udskiftet til god gammeldags manuel en af slagsen, men så mangler motorstyringen pludselig denne forbindelse (spændingsfejl) og det sætter en fejl.
"Termostat controlled" skyldes formentlig, at den ab fabrik var udstyret med elektronisk styret termostat som på et tidspunkt blev udskiftet til god gammeldags manuel en af slagsen, men så mangler motorstyringen pludselig denne forbindelse (spændingsfejl) og det sætter en fejl.
-
Hetho59
- Kontakt:
Får det tjekket i pinsen, men kan det virkelig være sådan en “lille” ting. Den køre fint uden problemer når man er kommet igang, og tager font gas på motorvej op og ned i fart.