motor rens

Besvar
baksi1
Geografisk sted: Fredericia
Diagbox: Nej
Kontakt:

motor rens

Ulæst indlæg af baksi1 » man 18. maj 2020 07:53

er der nogen der kender til det her , har en diesel bil

HYDRIVE INDVENDIG BRINT-RENS AF DIN MOTOR
Alle biler soder til over tid. Der dannes sodaflejringer i bilens motor, hvor nyere bilmotorer tilsoder meget hurtigere end ældre. Det gør at din bil, med tiden, vil bruge mere brændstof og forurene mere.

Der er flere årsager hertil; korte køreture gør, at motoren sjældent opnår tilstrækkelig høj temperatur, samt stadig stigende lovkrav til bilproducenterne om en renere udstødningsgas. Begge dele er noget der bevirker, at motorens komponenter soder til.
Med HYDRIVE kan du får renset din motor uden brug af kemiske produkter, da der benyttes en patenteret brintmetode.

En HYDRIVE-rens hjælper til
• Bedre brændstof-økonomi
• Mere miljøvenlige udstødningsgasser
• Bedre acceleration
• Roligere motorgang
• Rengøring motorens vitale dele
• Forebyggelse af tilstoppet partikelfilter
• Renere katalysator
• Forlænget levetid på din motor
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: motor rens

Ulæst indlæg af SRO » man 18. maj 2020 14:28

Ja, det lovprises jo på virksomhedens hjemmeside, hvilket vel ikke er så underligt.

Hvis jeg skal være helt ærligt, tror jeg nu mest at det er varm luft på dåse. Der står blot, at (nyere diesel)motorer renses, men ikke rigtig for hvad og hvor i motoren. Rensning "indvendigt" i motoren er jo et meget vidt begreb.
Nuvel reagerer brint (H) med de fleste stoffer og således danner kemiske forbindelser, men der oplyses intet om hvad rensningen/indblæsning af brinten reelt gør.

Hvis din motor er sodet til, vil det jo typisk være i indsugningsdelen pga. recirkulation af udstødningsgassen - og der vil en mekanisk rensning jo formentlig være eneste metode der virkelig batter frem for indblæsning af brint. Hvis man går på YouTube vil man kunne se hvor voldsom en tilsodning en indsugningsmanifold kan blive - og hånden på hjertet tror jeg ikke det er noget brintrensningen vil tage sig af - og hvordan får man liiiige blæst brinten ind med slukket motor og lukkede ventiler?

På udstødningssiden har du et partikelfilter, hvor soden jo burde blive forbrændt når filteret regenererer sig selv. Hvis ikke, er der jo noget andet galt.

Så kender og kender - hvis det var noget havde investeret i, efter at have læst på hjemmesiden, herunder deres annoncering af EY (Ernst & Young) prisen for iværksætteri, så ville jeg ærligt føle mig så dum, så dum :-)

Hvis du eller andre prøver det, må I da meget gerne dele jeres erfaringer, men jeg ville nok hellere bruge pengene på en cafetur, hvis ellers bilens forskellige systemer fungerer som de skal.
/Søren
:think: :pray: :doh: :dance: :clap:

Nuværende biler: C5 II årgang 2006 - 2,0 (EW10A), div. Peugeot

baksi1
Kontakt:

Ulæst indlæg af baksi1 » tors 21. maj 2020 12:29

ja var nu også bare for at høre , jo vores har partikel filtet
men mit problem er vi køre ikke så langt og ja korte ture , så den bliver ikke blæst igennem , ved godt at jeg ikke skulle have købt diesel , men den køre så pokkers godt

så ja måske der var en genvej :)

men tak for svar

Brugeravatar
JensNo
Geografisk sted: Hønefoss
Diagbox: Ja
Version: V5.29
Kontakt:

Ulæst indlæg af JensNo » tors 21. maj 2020 12:51

Skift olie for hver 10.000 km, få installeret oliefyr eller elektrisk motorvarmer til de kolde tider, være sikker på at gløderørene er funktionelle og ellers køre fornuftigt på kold motor og da 2.0 motoren ikke er den værste kontra lillebroren 1.6 er du kommet langt for at være god ved din motor, bruger selv samme forholdsregler på Audien.
1998/99 Xantia Activa 2.0 16v
VF7X7RFVF72041155
2006 Audi A6 4F 2.0 TDI 135kw
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

baksi1
Kontakt:

Ulæst indlæg af baksi1 » tors 21. maj 2020 14:54

ok skifter olie hver 6 mdr , ved ikke om det er over kill sikkert , men ja gammel vane dør ikke :O=

el motorvarmer har jeg overvejet , men bor i lejlighed , og der er ingen stik på p lads , og ja oliefyr er også en kostelig affære :( :(

så jeg tænker , at jeg må på motorvej engang imellem , for at blæse den igennem

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » fre 22. maj 2020 11:20

baksi1 skrev:
tors 21. maj 2020 12:29
ja var nu også bare for at høre , jo vores har partikel filtet
men mit problem er vi køre ikke så langt og ja korte ture , så den bliver ikke blæst igennem , ved godt at jeg ikke skulle have købt diesel , men den køre så pokkers godt

så ja måske der var en genvej :)

men tak for svar
ro på, min c4-1,6 hdi haqr kørt små 80,000km siden januar 2012, og næsten kun korte ture, og den har aldrig tændt en lampe, eller gjort noget forkert, den starter proto hver gang, alt fungerer selv om den gamle overtro siger at sådan kan en diesel ikke køres, men det ved bilen bare ikke så´den kører bare, den eneste hjælp den får er et årligt olie og filterskift, og en slat belladd hver 2-3 tankning og altid fuldtankningt fra ca. kvarrt fuld, for at sparre lidt på eolysen, den giver jo et strint i tanken hver gang låget åbnes
så sov roligt og glem ammestuehistorierne mht diesel, der er troda alt sket et og andet siden diesel var et svovlfuldt urent brændstof deer osede sig frem...........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 79900 km stadig uden en eneste rep. ud over en sprungen pære til nummerpladelys, ellers kun udgifter til brændstof olie filtre og syn og vask.
dog er radio udskiftet til en djævelsk god en fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 7" skærm

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

baksi1
Kontakt:

Ulæst indlæg af baksi1 » lør 23. maj 2020 14:04

g altid fuldtankningt fra ca. kvarrt fuld, for at sparre lidt på eolysen, den giver jo et strint i tanken hver gang låget åbnes ??

hvad er det eolyse ?, synes ikke der er noget der sprøjtes ind hos vores bil ?

Besvar