C5 X7 Tourer står lavere med bagenden

Besvar
Mr. Brown
Kontakt:

C5 X7 Tourer står lavere med bagenden

Ulæst indlæg af Mr. Brown » man 4. nov 2019 09:18

Hej fra en nykomling i dette forum :)

Jeg har for nylig hentet min skønne C5 hjem fra Tyskland.

Nu har jeg bemærket, at bilen står nogle cm lavere bagtil end fortil. Bilen hæver og sænker ellers fint både for og bag ved tryk på knapperne, og jeg har prøvet at massere undervognen og sensorerne ved at hæve og sænke flere gange de seneste dage, men når den kommer ned i normal-positionen, er forskellen der stadig. Jeg har også taget et par ture på en lokal vejbump-inficeret strækning i næsthøjeste stilling med 30 km/t uden at det hjalp. MEN hvis jeg sætter undervognen i sportsindstilling, står den med lige stor afstand mellem dæk og skærmkant både for og bag.

Når jeg kører i normal-position, mærkes det tydeligt, at den er hårdere i affjedringen bag end fortil. Når jeg drejer tændingsnøglen om morgenen, hører jeg pumpen, men forenden løfter sig mere end bagenden.

Er der andre små tricks, jeg kan prøve selv uden større investeringer, så bilen får samme højde for og bag i normalstilling? Eller er der nogen, der kan komme med et bud på, hvad der er galt?

På forhånd tak!
Citroën C5 3.0 HDi 2011 Carlsson Tourer
Tidl. Xantia 1.8i & 2.0i

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: C5 X7 Tourer står lavere med bagenden

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 9. nov 2019 10:27

Du kan justere kørehøjden med bilen i tomgang. Du skal på en 4-søjlet lift eller over en grav.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Volvo VIDA, Actia MultiDiag 2018.

Mr. Brown
Kontakt:

Re: C5 X7 Tourer står lavere med bagenden

Ulæst indlæg af Mr. Brown » ons 13. nov 2019 10:29

Hej Carsten,

Tak for input. Skal denne justering foretages rent mekanisk, eller er det via diagnosesoftware?

VH Espen
Citroën C5 3.0 HDi 2011 Carlsson Tourer
Tidl. Xantia 1.8i & 2.0i

Besvar