Ladetryks ventil

Besvar
Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » søn 6. okt 2019 13:56

Jeg har sådan en ladeventil på for siden af motoren den 3 tilslutning men på min c5 2.0 hdi 2009 er der kun tilslutte 2 vacum slanger er der nogen der har et foto af hvor de skal være tilsluttet til ? Er der nogen måde men kan tjekke om den virker ?
For den føles meget sløv som om den slet igen turbo har 😒
Mvh Michael
Screenshot_20191006-085717.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1125
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 6. okt 2019 14:05

Den ene side er tilsluttet vacuumlinien/pumpen, den anden side går til turboen. Den har der ud over en udluftning, for at den kan komme til neutralstilling igen.

Selve magnetventilen er før set defekt. Her er en fejludlæsning en god idé.
Har du en nummerplade? Der findes en 6-7 forskellige 2,0 HDi i C5 X7.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Volvo VIDA, Actia MultiDiag 2018.

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » søn 6. okt 2019 14:14

Ja er gyj 432 svensk bil 😉 den reger ej når jeg tager den fra køre fuldstændig identisk med eller uden tilsluttet

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1125
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 6. okt 2019 14:21

Arhh, ved ikke hvor man slår en svensk bil op. De sidste 8 cifre af stelnummeret så?

Hvis det er den motor jeg tror, så er de kendt for at slide hul på en slange under indsugningsmanifolden. Der ligger også et t-stykke, hvor slangerne godt kan hoppe af.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Volvo VIDA, Actia MultiDiag 2018.

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » søn 6. okt 2019 14:30

54012647 har tjekket t styk og vacum slanger

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1125
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 6. okt 2019 14:46

Hvis der er vacuum, så er ventilen formentlig defekt. Medmindre der ligger andre motorfejl, der tvinger den i nødprogram.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Volvo VIDA, Actia MultiDiag 2018.

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » søn 6. okt 2019 15:08

Også den jeg mistænker ved du hvilken det er men skal bestille?

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1133
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.8.55

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af mikhan » søn 6. okt 2019 18:48

Iflg. Servicebox på dit stelnummer, så sidder der 2 magnetventiler.

Nr. 18 og 23 ( de har ikke samme varenummer, så vælg selv ) ;)
Magnet ventil.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (NU med rev C/ V8.55) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » søn 6. okt 2019 19:03

Uh jeg troede kun jeg havde en så bliver det spænden om jeg kan finde frem til den anden 🤔 men er den på frem siden af motoren til turboen eller Egr måske et dumt spørgsmål 🤔

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 1133
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.8.55

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af mikhan » søn 6. okt 2019 19:08

Miha skrev:
søn 6. okt 2019 19:03
Uh jeg troede kun jeg havde en så bliver det spænden om jeg kan finde frem til den anden 🤔 men er den på frem siden af motoren til turboen eller Egr måske et dumt spørgsmål 🤔
Tja ;) Diagbox testeren PLEJER at registrere hvilken der er fejler.. Ellers følg slangerne. ;)

PS!!! Køb kun en ny af god kvalitet.. Visse "Kina" fungere ikke "godt" ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (NU med rev C/ V8.55) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

pug407aut
Indlæg: 273
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af pug407aut » man 7. okt 2019 16:58

mikhan skrev:
søn 6. okt 2019 18:48
Iflg. Servicebox på dit stelnummer, så sidder der 2 magnetventiler.

Nr. 18 og 23 ( de har ikke samme varenummer, så vælg selv ) ;)

Magnet ventil.png
De er ikke ens de 2 ventiler, så han skal helst vælge den rigtige. :)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 595.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » man 7. okt 2019 17:37

Men er vi enig om at den på frem siden af motoren er til turboen den er endentisk med det foto jeg vedlage

pug407aut
Indlæg: 273
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af pug407aut » man 7. okt 2019 23:42

nr 23 (bag på motoren)er den der styre den variable geometri på turboen.
nr 18 (Forest på motoren) den går til forgrenings røret på indsugnings manifolden.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 595.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Miha
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 6. okt 2019 13:52
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af Miha » tirs 8. okt 2019 04:05

Jeg takker 😊

SRO
Moderator
Indlæg: 429
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ladetryks ventil

Ulæst indlæg af SRO » ons 9. okt 2019 09:57

Carsten S skrev:
søn 6. okt 2019 14:21
Arhh, ved ikke hvor man slår en svensk bil op. De sidste 8 cifre af stelnummeret så?

Hvis det er den motor jeg tror, så er de kendt for at slide hul på en slange under indsugningsmanifolden. Der ligger også et t-stykke, hvor slangerne godt kan hoppe af.
Her: https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
/Søren
:think: :pray: :doh: :dance: :clap:

Nuværende biler: C5 II årgang 2006 - 2,0 (EW10A), div. Peugeot

Besvar