En succes historie, spedometer problem.

Besvar
lars.jensen
Geografisk sted: Nakskov
Diagbox: Nej
Kontakt:

En succes historie, spedometer problem.

Ulæst indlæg af lars.jensen » tirs 16. apr 2019 08:43

Vil lige dele en sucess historie, som jeg for stor del kan tilskrive dette forum.

Har købt en C5, 1.6HDi 2006, hvor spedometeret ikke virkede.

Læste op på at det typisk er stepmotoren, fik også råd til at så synsmanden til at skrive en note hvis jeg skulle finde på at udskifte hele instrument klusteren, men at udskiftningen af stepmotor ikke er særligt svært. så det var den løsning jeg ville bruge, også fordi hele instrument klusteren koster omkring 1.400 - 1.500 hos huggerne.
Fandt en forhandlere af step motore på nettet, til meget svingende priser, fra 25 Euro til 51 Dollars. Dertil kommer leveringstiden.

Så foreslog min søn at vi kørte til den lokale produkt handler, han lader folk "plukke" fra bilerne og giver en pris når man kommer med delene, som foreslået således gjort. Fik lov at plukke fra C5er, fandt en, ud med instrumentet, afmontering af dæksler, ud med nål og motor, to også omdrejningstælleren med, heller sikker. Ind til ejeren, to stepmotore med viser, 50 kr. :handgestures-thumbupright:
Ud og montere den ene i egen bil, og nu virker spedometeret.

Så gode råd, og forklaringer på C5 boardet, fik mig til at se det som en nem opgave, hvilket det viser sig at være. Tak for gode vejledninger og råd.
:dance:

Mvh
Lars-Bo
Lars-Bo Jensen

Citroen C5, 1.6HDi Weekend 2006 (Facelift tror jeg i kalder den).

Besvar