Periodevis kun 1200 omdr på motor

Besvar
Nidy
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 12. jun 2018 10:04
Kontakt:

Periodevis kun 1200 omdr på motor

Ulæst indlæg af Nidy » tirs 11. sep 2018 00:46

Hej.

Min C5 har en periodisk fejl, hvor den kun vil køre med ca 1200 omdr. det kan være i længere tid, flere dage eller bare nogle korte perioder.

Når det sker, så går den fra normal tomgang op til konstant 1200 omdr og gaspedalen virker ikke så.

Jeg har prøvet at sætte en anden Gaspedal censor på, da jeg troede det var den som var gået, med det ændrer ikke noget.
Jeg har haft Delfhi tester på den når den er gået i 1200 mode og så er der følgende fejl:
P0221 Gaspedalpositionscensor, signal 1 tilførselsspænding, kortslutning til stel eller B+
P0221 Gaspedalpositionscensor, overensstemmelse mellem ledning 1 og 2

Gaspedal er med kabel, så det er den type censor der sidder ude ved siden af luftfilteret.

Jeg har en formodning om at det kan være en dårlig ledning, for når jeg hiver og skubber med ledningerne der går fra censoren op til til den blanke boks ved siden af sikringerne, så kan det af og til lykkes at få den til at gå normalt i en kortere eller længere periode.

Nogen som har prøvet noget lignende og fundet fejlen?
C5 HDI 2,2 aut. årg 2005 Weekend

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1544
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Periodevis kun 1200 omdr på motor

Ulæst indlæg af Lars4733 » tirs 11. sep 2018 06:26

Jeg har ikke oplevet en sådan fejl (endnu..) - men meget tyder jo på at det er en fejl i en ledning eller stikket når du kan få den reaktion når du flytter på ledningerne..

Jeg skal ikke kunne sige om en Lexia tester kunne give dig bedre oplysninger om hvor fejlen evt kan ligge, tænker den nok kunne finde på at sige det samme som din Delphi tester. - Men hvis du ønsker det kan det jo nemt være der er en i nærheden af dig der har Lexia og kan hjælpe med en udlæsning.. - hvor i landet befinder du dig?

Men de melder jo naturligvis fejl på sensor, da der jo netop er "kommunikationsvanskeligheder" med denne pga lednings og/eller stikfejl? Ofte synes jeg ikke det er selve delen der fejler, men netop et stik der trænger til en rens eller en ledning der er knækket indvendigt.

Jeg havde engang en "limp home" - depollution fault pga en ledning der var hevet ud af et af stikkene omkring oliefilteret, som mekanikeren så lige havde forsøgt at skubbe sammen igen.. tak for den oplevelse :cry:

Men selvfølgelig kan det jo også være sensoren der har en defekt - evt på stikket.
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

Nidy
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 12. jun 2018 10:04
Kontakt:

Re: Periodevis kun 1200 omdr på motor

Ulæst indlæg af Nidy » man 24. sep 2018 21:33

Hej

Jeg bor i Rødkærsbro, så hvis der er en i nærheden der har en tester, kommer jeg gerne..

Vil der ske noget ved at korte de 4 ledninger op, så de går direkte fra gaspedalcensor til stikket ind i den blanke boks?
C5 HDI 2,2 aut. årg 2005 Weekend

Besvar