Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Besvar
Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 785
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 8. sep 2018 09:38

Som subj.
Hvad gør man lige i det tilfælde?

Tænker på at tage et stykke 10 mm rundjern og bore et 5 mm hul i det (i drejebænk så center er 100%), tigge boret fast i rundjernet, og bruge det som styr. Spidsen er rustfri men svagt magnetisk, og jeg har en "fiske-magnet" der er lige under ø5 til at tage de sidste spåner med.

Andre muligheder?
2001 C5 3.0 V6 Aut.
2003 C5 2.0I 16V Weekend

Brugeravatar
posh
Indlæg: 985
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af posh » lør 8. sep 2018 10:00

måske der er et par ideer her

https://www.instructables.com/id/How-to ... low-Plugs/

eller godt nok på en 1,6 HDI https://www.youtube.com/watch?v=J8ld8-zdNYE
nok lidt overflødig men du får den alligevel
https://www.google.dk/search?q=remove+b ... 00&bih=773
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012 66.000km, med lidt ekstra power, har stadig aldrig sat en fod forkert 😽

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der

Brugeravatar
JensNo
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af JensNo » lør 8. sep 2018 10:30

Er det knækket, glat med toppen?

Det pokkers er at kernen er forbistret hård at bore i ;-(
1998/99 Xantia Activa 2.0 16v
VF7X7RFVF72041155
2006 Audi A6 4F 2.0 TDI 103/135kw
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 785
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 9. sep 2018 08:12

Jeg kan sagtens finde ud af at google, no worries. Det var mere, hvis nogen havde hands-on erfaring med en 2,0 8V.

Røret var knækket ca 50 mm under gevindet, så en 65-70 mm nede i toppen fra overkanten af hullet.
IMAG0121.jpg
Anyway, jeg havde heldigvis en flammeskive på lager, så dysen blev afmonteret.
Motoren blev tørnet i top så ventilerne lukkede, derefter kunne jeg sætte trykluft på dysehullet mens jeg borede for at blæse de fleste spåner oven ud. Når dysen er afmonteret er der samtidig lidt mere plads til at fiske spåner op. Stemplet blev tørnet ned da borearbejdet var færdigt, og magnet sænket ned. Der var intet at komme efter. For god ordens skyld kørte jeg en M10x1 tap i for at rette gevindet efterfølgende. Styret på boret havde været i nærheden af dem, dog intet nævneværdigt.

Så var det bare samle igen :auto-driving:

5 mm stubbor svejst i "styret"
IMAG0120.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 C5 3.0 V6 Aut.
2003 C5 2.0I 16V Weekend

Brugeravatar
JensNo
Indlæg: 36
Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af JensNo » søn 9. sep 2018 09:45

Ja det kán være "spændende" arbejde og skifte gløderør :whistle: men godt du fik det klaret :handgestures-thumbupright:
1998/99 Xantia Activa 2.0 16v
VF7X7RFVF72041155
2006 Audi A6 4F 2.0 TDI 103/135kw
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 785
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af Carsten S » søn 9. sep 2018 12:54

Jep, det kan være lige spændende nok - Men ud måtte den, om end, det blev på den hårde måde.
2001 C5 3.0 V6 Aut.
2003 C5 2.0I 16V Weekend

john_madsen
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
Kontakt:

Re: Knækket gløderør - 2,0 8V HDi

Ulæst indlæg af john_madsen » man 10. sep 2018 08:41

godt det var en 2.0 du knækkede gløderøret på. Der er plads til at bore den ud. Jeg har et knækket gløderør på en 1.6 og der er ikke plads til at bore den ud. Har taget resten af gløderøret og boret kernen ud, så der nu er hul gennem den. Har så skruet den i toppen igen, så den kan fange spidsen af gløderøret, hvis det nu går løs og bliver skudt ud. Indtil videre har den kørt 15000km sådan, uden at spidsen er gået løs. Tror den bliver der resten af bilens levetid ;-)
Struer - kan montere og afbalancere dæk.
Har Lexia, VAGcom og OPcom.
307SW 7sæder 1.6HDI 2006
407SW 1.6HDI 2005

Besvar