Fejl meddelser
-
Kristofferj
- Kontakt:
Fejl meddelser
Min Citroën C5 2.0 Weekend Prestige fra 2002 meldte igår. 2 fejl ledelser på vej hjem fra arbejdet. Meddelserne kom lige efter hinanden under kørsel.
Først meldte den “Air Polution fault” og derefter “ABS Fault”.
Jeg undre mig lidt over at den pludselig kommer med 2 fejl meldinger lige efter hinanden, som ikke har noget med hinanden at gøre.
Er der noget sted jeg med fordel kan starte med at fejlsøge inden jeg triller den til mekaniker?
På forhånd tak.
Kristoffer
Først meldte den “Air Polution fault” og derefter “ABS Fault”.
Jeg undre mig lidt over at den pludselig kommer med 2 fejl meldinger lige efter hinanden, som ikke har noget med hinanden at gøre.
Er der noget sted jeg med fordel kan starte med at fejlsøge inden jeg triller den til mekaniker?
På forhånd tak.
Kristoffer
Citroën C5 Seduction Tourer 2.0 Diesel 163hk fra 2012
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Re: Fejl meddelser
Sådan startede en fejl på min 2007 C5 2.0 benzin, fejlen blev oftere og efterhånden med motorudsættere. Og på værksted blev fejlen "heldigvis" permanent, og bilen kunne ikke startes.
Sikrings/relæboks i motorrummet skiftet, og fejlene forsvandt.
Sikrings/relæboks i motorrummet skiftet, og fejlene forsvandt.
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Jeg har prøvet noget lignende på min tidligere C5'er - der var det generatoren der var ved at stå af, med der til hørende periodiske ladefejl - det får bilen til at slukke for "unødvendigt" el-udstyr - dvs den slukker bla ABS-systemet osv.
Så det kan være en helt simpel ladefejl, med fordel kan du checke at batteri og generator er i orden.
Så det kan være en helt simpel ladefejl, med fordel kan du checke at batteri og generator er i orden.
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
vær lige opmærksom på at ladelampen kommer direkte fra motorstyringen i nye biler og ikke viser noget brugbart om tilstanden på generatoreren. Hvis bare der kommer et signal fra generator, så slukker ladelampen. Alle dioder i generatoren kan være brændt af, uden at ladelampen tænder.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)