Motor bliver varm
-
Jan-c4grandpic
- Kontakt:
Motor bliver varm
Hej
Jeg har en C4 grand picasso 1.6hdi fra 2007..jeg har oplevet et par gange at motoren bliver varm, uden at blæseren begynder at køre...
Jeg har checket sikring til blæser og prøvet at give blæsermotoren 12v direkte, så kører den fint....
Tænker om det er en termostat, men kan ikke finde den... Nogen der kan hjælpe?... Har fundet en temp. Sensor der sidder oppe på blokken.... Men giver den kun indikation til panel?
Mvh Jan
Jeg har en C4 grand picasso 1.6hdi fra 2007..jeg har oplevet et par gange at motoren bliver varm, uden at blæseren begynder at køre...
Jeg har checket sikring til blæser og prøvet at give blæsermotoren 12v direkte, så kører den fint....
Tænker om det er en termostat, men kan ikke finde den... Nogen der kan hjælpe?... Har fundet en temp. Sensor der sidder oppe på blokken.... Men giver den kun indikation til panel?
Mvh Jan
-
Jan-c4grandpic
- Kontakt:
Re: Motor bliver varm
Jan-c4grandpic skrev: ↑søn 16. jun 2019 22:43Hej
Blæseren starter heller ikke når aircon tænders.
Mvh Jan
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Blæseren skal køre når AC aktiveres. Nogen modeller har et par blæsermodstande ude i fronten til den/de lave hastigheder. Går den/de vil kun højeste trin virke. Virker din AC? For i så fald burde den kalde på høj hastighed, når den lave (som holder stille) ikke kan følge med.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Jan-c4grandpic
- Kontakt:
Den kører hverken på højt eller lavt trin... Men som sagt når den får 12v direkte virker den... Og den starter ikke når aircon tænders.... Jeg Bilder mig ind at der kommer en smule koldere Luft når ac er tændt... Men ikke meget...der sidder en box ude på køleren I øverste hjørne... Er det den du mener med modstande i?... Prøvede at vedhæfte et billede men kan ikke få det til at virke...
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
i nden boks sidder der nogle relæer og de har det med at irre på benene overe tid, så å bn boksen og tag de relæer ud og rens dem og prøv så igen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Jan-c4grandpic
- Kontakt:
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
jeg mener nu de sidder nede i skjoldet som blæseren sidder i bag et dæksel 
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
Jan-c4grandpic
- Kontakt:
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
under de sikringer i motorrummet, der vil du finde 4 af de helt store maxi sikringer, en af dem høre til blæseren
Hvis blæseren ikke virker, så får AC ikke lov til at starte, men AC systemet kan selvfølgelig også være lødet tør for kølemiddel.
Hvis blæseren ikke virker, så får AC ikke lov til at starte, men AC systemet kan selvfølgelig også være lødet tør for kølemiddel.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester