KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Besvar
renel
Indlæg: 180
Tilmeldt: tirs 27. nov 2018 22:59
Kontakt:

KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af renel » tirs 11. jun 2019 12:53

Er ved at nå til mine evners ydeevne ang. motor udsætter på min GC4P E6G HDI 1,6 2007.
Har været på værksted ved total motorstop på motorvej, bil startede første gang hos værksted?? de skiftede ledningsnet ved højtryksføler, kørte umiddelbart herefter. Stor regning!
Fik ESP fejl, værksted sagde EGR fejl, jeg satte selv ny EGR på, kalibreret med Diagbox, fejl væk;-), så kom ESP fejl kortvarigt tilbage og gik væk igen.

Nu sætter bilen ud, enkelt udsætter, ved 12-1300rpm. Dette sker ikke når bilen er HELT kold men kommer umiddelbart herefter, typisk når man starter blødt og 1st gear når 1200rpm hvor den så MÅSKE også lige var ved at skifte til 2dn gear?? Det mærkelige er at hvis jeg starter lidt hårdere så 1st gear kører forbi og rammer f.eks. 3000rpm og skifter op, så mærker jeg det ikke før f.eks 5.gear kører blødt på 1200 rpm, her kan den godt lave flere udsættere, sådan bløde udsættere on-off-on-off??
D.v.s. den KAN gøre det i alle gear hvis den kører med blød speederfod på de 12-1300 rpm. Også ved ved kørsel i manuelt gear, MEN ikke hvis jeg sætter fartpilot på og finjusterer så jeg kører på 12-1300rpm???
Der er ingen fejlkoder der umiddelbart peger på noget.

Jeg mangler en anbefaling af en rigtig dygtig PSA mekaniker i KBh område der kan gennemskue dette fænomen, og få rettet fejlen uden at der skal prøves alt for mange DYRE løsninger.

P.gr.a. mistanke om tærede ledninger ved og omkring batteriet er alle ledninger omkring batteriet blotlagt så de kan efterses, jeg har ikke umiddelbart fundet nogen fejl på ledninger.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af pug407aut » tirs 11. jun 2019 21:07

Har man forsøgt at nulstille "kængurugearet" ?
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Brugeravatar
JensNo
Indlæg: 354
Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
Geografisk sted: Hønefoss
Diagbox: Ja
Version: V5.29
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af JensNo » tirs 11. jun 2019 21:22

Og hvad med speeder pedalen, er der noget der kan kalibreres der? Ellers vil jeg sige at det måske lugter lidt af en tilkokset turbo.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

renel
Indlæg: 180
Tilmeldt: tirs 27. nov 2018 22:59
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af renel » ons 12. jun 2019 22:57

Til Pug407, gearskiftet fungerer udmærket, og grunden til at jeg nævner det er kun fordi en udsætter i samme øjeblik den har tænkt sig at skite imellem 1st og andet gear går kun problemet større.
Til JensNo, fejlen kan ikke fremprovokeres i neutral gear overhovedet, og såsnart at der er en smule belastning på (acceleration) så er fejlen der ikke. Hvordan får du det til at være en tilkokset turbo? hvordan skulle den give 1 udsætter, sådan føles det, ved start, ved højere hastighed kan fejlen også forekomme men føles lidt anderledes, som nævnt.
Men kom endelig med flere bud på hvad dette kan være, det er meget velkomment.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af posh » tors 13. jun 2019 10:30

uden garanti ville jeg tro at din bil ikke fejler noget, det du beskriver kan man fremprovokere på næsten alle biler, det er typisk at en moderne bil deer køårer lige i det område hvor den enten skal cutte for brændstof (dette sker altid ved påløb) eller den lige næsten skal gas for at holde en jævn fart, så kan mærke at den åbner/lukker for brændstoffet, jeg ville tro at du aldrig oplever det i bare en smule modvind eller en stigning på vejen oplever det, hyvorimod det kommer hvis bilen kører i medvind eller vejen hælder svagt nedad, det er der det typisk forekommer, man nkunne også sige at det er bilens sparesystem der snyder lidt i nogle ganske specielle situationer, dette vil sædvanligvis ikke mærkes når bilen kører med fartpilot da den regulerer anderledes en du kan med speederen
jeg kan på min C4 hvis jeg err meget omhyggelig og følsom på speederen provokere det samme frem på min bil, og og har også kunnet det på tidligere modeller
skal du det 100% til livs ville jeg tro du skulle have lukket af for fuel cut, hvis det var muligt, og dermed acceptetre et noget større brændstofforbrug

obs der kan jo selvfølgelig være en defekt på den ventil i brændstofforsyningen der laver cut on off, men om det sker i pumpen eller ved at strømmen cutters til dyserne ved jeg så ikke, men er det ved dyserne det sker så vil en lidt utæt dyse der kan dryppe jo også forårsage at den ligesom sluger en skrå
men husk dette er en teori (selv om det er rigtigt nok på mine biler)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
JensNo
Indlæg: 354
Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
Geografisk sted: Hønefoss
Diagbox: Ja
Version: V5.29
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af JensNo » tors 13. jun 2019 10:50

renel skrev:
tirs 11. jun 2019 12:53

Jeg mangler en anbefaling af en rigtig dygtig PSA mekaniker i KBh område der kan gennemskue dette fænomen, og få rettet fejlen uden at der skal prøves alt for mange DYRE løsninger.
Den overså jeg, held og lykke med din søgen ;)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech

Vesterdk
Indlæg: 70
Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
Geografisk sted: Als
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af Vesterdk » lør 15. jun 2019 16:40

Har du prøvet Morten
Fra le petit garage????
Godt nok bor han i Værløse
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: KBH's bedste PSA motorelektronik mekaniker

Ulæst indlæg af pug407aut » søn 16. jun 2019 11:00

renel skrev:
ons 12. jun 2019 22:57
Til Pug407, gearskiftet fungerer udmærket, og grunden til at jeg nævner det er kun fordi en udsætter i samme øjeblik den har tænkt sig at skite imellem 1st og andet gear går kun problemet større.
Til JensNo, fejlen kan ikke fremprovokeres i neutral gear overhovedet, og såsnart at der er en smule belastning på (acceleration) så er fejlen der ikke. Hvordan får du det til at være en tilkokset turbo? hvordan skulle den give 1 udsætter, sådan føles det, ved start, ved højere hastighed kan fejlen også forekomme men føles lidt anderledes, som nævnt.
Men kom endelig med flere bud på hvad dette kan være, det er meget velkomment.
Det er netop derfor jeg nævner gear/kobling, her kan det godt føles som om at motoren laver udsætter hvor det rent faktisk er kobling/skifterobot der er synderen.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Besvar