Bagbremse kaliber afmontere håndbremse kabel

Besvar
Brugeravatar
Thomas-R
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 07:08
Kontakt:

Bagbremse kaliber afmontere håndbremse kabel

Ulæst indlæg af Thomas-R » ons 15. maj 2019 12:26

Hej

Jeg skal have afmonteret kaliberen bag på og i den ombæring have håndbremse kablet af, det er med elektrisk p bremse, spørgsmåler er om der er nogen der ved om man skal have diagbox ind over for det kan lade sig gøre.

Der er 2 punkter under p bremsen, change cables, som jeg antager vil løsne kablerne helt. Og så er der en tention cables, som jo giver sig selv.

Er det nødvendigt, eller er de lige til at få af?
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Bagbremse kaliber afmontere håndbremse kabel

Ulæst indlæg af posh » tors 16. maj 2019 08:28

hvis du løsner håndbremsen helt, og slukker bilen, tag evt det ener batterikabel af under øvelsen burde det være som om håndbremsen var ganske almindelig, så du laver det du nu skal og færdig sætter du batteriet til, så ved den elektriske håndbremse jo ikke kablet har været afrmonteret, så er det jo som før skulle jeg mene
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Thomas-R
Indlæg: 65
Tilmeldt: ons 29. mar 2017 07:08
Kontakt:

Re: Bagbremse kaliber afmontere håndbremse kabel

Ulæst indlæg af Thomas-R » tirs 21. maj 2019 19:39

Var også min første indskydelse, der kommer også nye klodser på, de er ved at være slidt og det skader jo ikke. Regner med at pumpe stemplet ud til skiven før jeg aktivere håndbremsen. Ellers må jeg prøve lidt med diagbox, ville bare være surt hvis kablet hoppede af inde i boxen ved motoren til håndbremsen, den er godt gemt
C5 2.0HDi 163 Berline 2011

Besvar