Citroen Traction 11BL

Besvar
Povl Erik
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 24. apr 2019 12:45
Kontakt:

Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af Povl Erik » ons 24. apr 2019 12:55

Jeg skal have skiftet de 2 gummimanchetter omkring tandstangen.
Er der nogen der ved hvordan man gør det. Hvor meget skal skilles ad, og i hvilken rækkefølge ?
På forhånd tak.

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af posh » tors 25. apr 2019 07:32

du skal skrue styrekuglen af navet, og hvis du ikke har adgang til en manchetudvider er du nok også nød til at afmontere kuglen fra styrestangen, men aå er det også ligetil at skifte dem, husk vær meget omhyggelig med at mærke styrekuglen op så du er 1000% sikker den sidder som før når du skruer den på igen
en passer kan være en god hjælp, sæt det ene passerben præcis midt i styrekugen og lav et tydeligt mærke på styrestangen så kan du samle det uden at ændre på sporingen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Orla Pedersen
Indlæg: 212
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » ons 1. maj 2019 15:03

tandstang.jpg
Sådan ser det ud, noget du vil tilføje Palle?
Styrekuglerne er ihvertfald ikke problemet, derudover skal jeg ikke kloge i opgaven.
Tale er sølv, tavshed er guld. ;)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
--
O. Pedersen

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af posh » ons 1. maj 2019 15:15

Orla Pedersen skrev:
ons 1. maj 2019 15:03
tandstang.jpg
Sådan ser det ud, noget du vil tilføje Palle?
Styrekuglerne er ihvertfald ikke problemet, derudover skal jeg ikke kloge i opgaven.
Tale er sølv, tavshed er guld. ;)
nå skal stryrestængerne ikke af inde på stangen, javel så bliver det dælme svært at få bælgene på, og ja det er så ikke ved kuglerne problemet er med du beskriver jo fint hvordan det skal gribes an
guld eller sølv, det er kønnere at svare spørger end at kommentere andre, ingen i dette fora vil forhindre dit forslag til løsning, og mit kan du jo så nemt springe over
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Orla Pedersen
Indlæg: 212
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » ons 1. maj 2019 19:39

Dit indlæg hører desværre ind under begrebet xformation, dvs information som ikke nødvendigvis er faktuelt forkert, men information som ikke hjælper spørgeren, da informationen ikke omhandler, eller er svar på spørgerens problem. Du nævner ikke i dit indlæg afmontering af styrestængerne, nok fordi du ikke har sat dig ind i hvordan systemet er indrettet før du skriver.
Derfor angriber jeg dig for ligegyldig xformation, der ikke er til glæde for nogen. Vær venlig kun at svare når du har valid information, xformation ødelægger et godt forum.
--
O. Pedersen

Orla Pedersen
Indlæg: 212
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » ons 1. maj 2019 19:47

Og undskyld til Povl Erik for at forstyrre tråden.
--
O. Pedersen

Povl Erik
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 24. apr 2019 12:45
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af Povl Erik » ons 1. maj 2019 23:21

Så tilbage til udgangspunktet : Hvad skal skilles ad ?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Citroen Traction 11BL

Ulæst indlæg af posh » tors 2. maj 2019 07:47

du skal skrue styrestængerne af styrehuset, du skal som jeg ser tegningen også have selve tandstangen skruet af for atr få dem ind over, så ser det ud til du kan skyde de 2 bælge ind over styrehuset fra enden modsat rattet

jeg ved ikke helt om de stadig findes men mener at huske man kunne få bælge er var åbne i siden sådan man bare svøbte dem omkring og så ligesom lynede dem sammen, men det kan altså godt være fantasi, jeg tror de vist nok var lavet af læder, men dette emd al mulig forbehold
og undskyld det første svar jeg huskede ikke at styrestangen ikke kom ud af enden af styrehuset som de jo gør nu til dags.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Besvar