Bærearmsbøsninger
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: tors 6. sep 2018 07:43
- Kontakt:
Bærearmsbøsninger
Værkstedet siger at bærearmsbøsningerne er ved at være færdige - er der noget der ved hvad jeg står over for?
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Nu er du lidt fedtet med oplysninger om bilen, så opslag på en tilfældig C4:
https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-g ... g-rep-saet
Et værksted vil formentlig udskifte hele bærearmen frem for bøsningerne. Arbejdslønnen er høj og det kan formentlig ikke betale sig at lade en mekaniker udskifte bøsningerne i bærearmen.
Reservedelene er dog generelt dyrere i DK, desværre - langt ud over forskellen i moms.
Dertil skal du regne med at blive faktureret for omkring 1,5 times arbejde pr. side.
Var det noget i den stil du søgte?
https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-g ... g-rep-saet
Et værksted vil formentlig udskifte hele bærearmen frem for bøsningerne. Arbejdslønnen er høj og det kan formentlig ikke betale sig at lade en mekaniker udskifte bøsningerne i bærearmen.
Reservedelene er dog generelt dyrere i DK, desværre - langt ud over forskellen i moms.
Dertil skal du regne med at blive faktureret for omkring 1,5 times arbejde pr. side.
Var det noget i den stil du søgte?
-
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: tors 6. sep 2018 07:43
- Kontakt:
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Jeg fik et tilbud på bærearmsøsninger hos sds. De sagde skift begge bære arme da det er hurtigst. Pris ca 3500 dkr med sporing
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
-
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
så er det da betalt, spørg et andet sted hvis du ikke kan selv, det er ikke en operation der kræver meget, og normalt er det unødvendigt at spore bilen da den jo kommer tilbage til den oprindelige indstilling (hvis ikke der er stillet på det i mellemtiden) i øvrigt er det marginalt hvad bærearmene og kuglen flyttet, det ændrer i store træk ikke sporingen men kun hjulhældningen, det er først når der laves styrekugler det er absolut nødvendigt med sporing
du kan se der er reservedel for rundt 5-700,-kr med moms, så værkstedet får helt sikkert napoleonskager til kaffen med cognag den dag du henter bilen, og alle på værkstedet går hjem en time før normalt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Nu ændre skift af bærearme meget, og kræver altid en 4 hjuls udmålingposh skrev: ↑tors 18. apr 2019 12:53
så er det da betalt, spørg et andet sted hvis du ikke kan selv, det er ikke en operation der kræver meget, og normalt er det unødvendigt at spore bilen da den jo kommer tilbage til den oprindelige indstilling (hvis ikke der er stillet på det i mellemtiden) i øvrigt er det marginalt hvad bærearmene og kuglen flyttet, det ændrer i store træk ikke sporingen men kun hjulhældningen, det er først når der laves styrekugler det er absolut nødvendigt med sporing
du kan se der er reservedel for rundt 5-700,-kr med moms, så værkstedet får helt sikkert napoleonskager til kaffen med cognag den dag du henter bilen, og alle på værkstedet går hjem en time før normalt
Hvis hjulhældningen/Camber ændres, så sker der også ændring på Toe, det er grunden til at man altid indstiller Camber før Toe på de biler hvor det er muligt
Så du må længere ud på landet med de udtagelser.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
hvad pokker skulle udskiftning af bærearme ændre, de er jo ikke justerbare, den eneste ændring er da at det slid der var i de gamle bliver udlignet med de nye, som allerede nævnt er det en anden sag med styrekugler/stænger og andet justerbart, ingen kan jo justere noget som helst på de bærearme, så er vi vist ude på landet..........god påskepug407aut skrev: ↑tors 18. apr 2019 22:28Nu ændre skift af bærearme meget, og kræver altid en 4 hjuls udmålingposh skrev: ↑tors 18. apr 2019 12:53
så er det da betalt, spørg et andet sted hvis du ikke kan selv, det er ikke en operation der kræver meget, og normalt er det unødvendigt at spore bilen da den jo kommer tilbage til den oprindelige indstilling (hvis ikke der er stillet på det i mellemtiden) i øvrigt er det marginalt hvad bærearmene og kuglen flyttet, det ændrer i store træk ikke sporingen men kun hjulhældningen, det er først når der laves styrekugler det er absolut nødvendigt med sporing
du kan se der er reservedel for rundt 5-700,-kr med moms, så værkstedet får helt sikkert napoleonskager til kaffen med cognag den dag du henter bilen, og alle på værkstedet går hjem en time før normalt
Hvis hjulhældningen/Camber ændres, så sker der også ændring på Toe, det er grunden til at man altid indstiller Camber før Toe på de biler hvor det er muligt
Så du må længere ud på landet med de udtagelser.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bærearmsbøsninger
Er helt enig med pug407aut.. Skift af bærearme/bøsninger BØR altid afsluttes med en 4 hjuls udmåling..
Der skal ikke være mange millimeters forskel på ny og gammel, før end indstillingerne bliver "helt ude i skoven"
Har lige set et eksempel:
En bil rystede i rattet.. Bremser/skiver blev skiftet. Hjalp ikke.
Så blev begge bærearme udskiftet. Hjalp ikke.
Nye bremser/skiver endnu engang. Hjalp ikke.
Jeg foreslog en 4 hjuls udmåling/justering. Problemet forsvandt.
Der skal ikke være mange millimeters forskel på ny og gammel, før end indstillingerne bliver "helt ude i skoven"
Har lige set et eksempel:
En bil rystede i rattet.. Bremser/skiver blev skiftet. Hjalp ikke.
Så blev begge bærearme udskiftet. Hjalp ikke.
Nye bremser/skiver endnu engang. Hjalp ikke.
Jeg foreslog en 4 hjuls udmåling/justering. Problemet forsvandt.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Jeg har heller ikke fået sporet mine biler efter skift af bærearme. Det har aldrig resulteret i slidte dæk, eller lign.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
du har helt ret hvis der er stillet på de justerbare dele med de halv eller helslidte bærearmsbøsninger så er det klart at tingene ikke passer sammen, men ikke sjældent vil udskiftning af bærearme kun bringe hjulstillinge så at sige på plads så hjulene står præcis der hvor de skal, der er jo ingen justeringsmulighed i forbindelse med bærearme, at man så måske nok skulle skifte toplejerne på fjederbenet samtidig er da absolut relevant da de jo også slides, gør man det er der kun sporingen tilbage at justere, og ja måske skal den så justeres, men jeg ville lade det komme an på en prøve og gøre det hvis der som du beskriver opstod rystelser eller andet, jeg påstår ikke at det er unødvendigt, jeg ville sådan set kun rette opmærksomheden på at den pris Vesterdk skriver er lidt til den gode side, og at jeg ville spørge et andet værksted, eller gøre det selv (man kunne sige at de 2,500,- kr for at skifte de arme er betalt selv med udmåling, hvis så både toplejer og styrekugler var med i prisen ville det passe bedre, i min optikmikhan skrev: ↑fre 19. apr 2019 08:18Er helt enig med pug407aut.. Skift af bærearme/bøsninger BØR altid afsluttes med en 4 hjuls udmåling..
Der skal ikke være mange millimeters forskel på ny og gammel, før end indstillingerne bliver "helt ude i skoven"
Har lige set et eksempel:
En bil rystede i rattet.. Bremser/skiver blev skiftet. Hjalp ikke.
Så blev begge bærearme udskiftet. Hjalp ikke.
Nye bremser/skiver endnu engang. Hjalp ikke.
Jeg foreslog en 4 hjuls udmåling/justering. Problemet forsvandt.
det er såmænd bare derfor, ikke et forsøg på at springe over en nødvendig justering
men en ting er jo hvad men mener når det skrives, en anden hvordan det læses, dette kan nemt gå galt, og her har jeg nok selv skylden da jeg burde have begrundet tydeligere hvad meninger med galskaben er.... fortsat god påske....
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Biler er ligesom gamle mennesker, de falder også sammen med alderen, så her ændre toe sig med alderen
Og nu er det sådan at uoriginale komponenter ikke altid har de samme dimensioner, fx så har jeg sporet en vw Passat hvor kunden havde skiftet de bagerste bærearme her kunne toe ikke komme ind på de korrekte værdier, fordi at bærearmen var ca 1cm for kort, så derfor sporing nødvendig.
Og jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om, da jeg spore mellem 200-250 køretøjer om året.
Og nu er det sådan at uoriginale komponenter ikke altid har de samme dimensioner, fx så har jeg sporet en vw Passat hvor kunden havde skiftet de bagerste bærearme her kunne toe ikke komme ind på de korrekte værdier, fordi at bærearmen var ca 1cm for kort, så derfor sporing nødvendig.
Og jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om, da jeg spore mellem 200-250 køretøjer om året.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Men selvfølgelig hvis man skifter bærearmene parvist, så ændre det i de fleste tilfælde ret positionen, men spidsningen vil ændre sig
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
jeg betvivler skam ikke hvad du skriver, men hvad er ret positionen ?????b, og 250 sporinger om året, ja det giver unægtelig erfaring men der bliver da ikke plads til meget andet med 252 årbejdsdage om året
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Så rat positionen.
250 sporinger om året, efter som at jeg på en god dag har op mod 6 sporinger, så er det ikke noget problem.
250 sporinger om året, efter som at jeg på en god dag har op mod 6 sporinger, så er det ikke noget problem.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
skide godt, jeg er jo ikke uenig med dig
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bærearmsbøsninger
Og nu vi er igang med bærearme..
Man strammer ikke bolte/møtrikker til bærearmsbøsningerne FØR END begge forhjul står på jorden.
Ellers bliver de bøsninger en kort fornøjelse
Man strammer ikke bolte/møtrikker til bærearmsbøsningerne FØR END begge forhjul står på jorden.
Ellers bliver de bøsninger en kort fornøjelse
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Bærearmsbøsninger
Hvis de er i bilens længderetning, vel at mærke.. De ses ikke så ofte mere.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2391
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bærearmsbøsninger
Kan da nævne fx. en Partner/Belingo
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..