Justere regnsensor
-
Jakob P
- Kontakt:
Re: Justere regnsensor
Alle PSA regnsensore med enkelte undtagelser har gel / gummiagtig pad, på de ældre modeller kan denne ikke købes originalt, derfor den ikke vises i servicebox, de findes dog uoriginalt. Det væske post omtaler hærder, kunne jeg forstille mig hærder op og erstatter gelpadden der sad fra fabrikken.

- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Nej
- Version: V5.29
- Kontakt:
Måske kan det være et relæ til intervallet, det er set før.mikhan skrev: ↑fre 8. feb 2019 18:05Nu er det vel ikke sådan, at regnsensoren/viskerne er kodet til "hastighedsafhængigt" (bilens hastighed) ????
Jeg ved ikke om det er muligt på en C5, at slå det fra eller til i BSI´en.. Jeg kan på min Xsara og det er slået til..
Eksempel idag:
Autovisker slået til.. Let regn på forruden.. Ved fx. 50 km/t så køre visker i ret "langsomt" men ensartet interval.
Jeg øger hurtigt farten til 80 - 90 km/t.. Efter få sekunder går visker amok.. Køre 3 - 4 gange med fuld knald og slutter med 1 "roligt" visk.
Derefter er intervallet (ved samme regn på ruden) anderledes ved de 80 - 90 indtil farten evt kommer ned på 50 km/t igen..
Er det det du oplever ???![]()
![]()
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Den eneste væske der bliver fyldt på sensoren, er et sprøjt silikone eller ruderens, for at skabe kontakt mellem sensor og rude.
bare lige for at slå det fast.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
ja de er sgu nok fulde af løgn de carglass folk der skiftede rude på min bil, føjda for den..........pug407aut skrev: ↑tirs 5. mar 2019 12:23Den eneste væske der bliver fyldt på sensoren, er et sprøjt silikone eller ruderens, for at skabe kontakt mellem sensor og rude.
bare lige for at slå det fast.![]()
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Nu var det sådan at jeg spurgte rude montøren der kommer hos os, og han havde aldrig hørt om det, og han er en erfaren rotte i faget.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km