Lygtefabrikater

Besvar
SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Lygtefabrikater

Ulæst indlæg af SRO » ons 30. jan 2019 18:32

Hej :think:

Der er jo en del prisforskel, når man f.eks. kigger på forlygter til en bil: https://www.bildeleshop.dk/oen/620886

Valeo er "kendt", dyrest og betragtes vel sagtens som original del på PSA-biler, men er der nogen der har erfaringer med de øvrige fabrikater?

Hvad får man "mere"/bedre med f.eks. en dyrere Valeo lygte frem for den billigste på markedet? - der er mere end en faktor to i forskel på prisen :shifty:

Englewood
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: Lygtefabrikater

Ulæst indlæg af Englewood » tors 31. jan 2019 09:32

Jeg har oplevet et ringere lysbillede på vejen med især de så kaldte designerlygter som fås til flere forskellige bilmodeller med bl.a. de så kaldte Angel-eyes som kendes fra BMW.
Lige netop når det gælder sådan noget som forlygter,så har jeg det lidt som med bremser, jeg vil helst have den originale vare.
Normalt set så er en forlygte en bekostelig affære og fanden skulle da stå i det hvis man sparer et par hundrede kroner og så ender op med et ringere lysbillede foran bilen end den er født med.
Når det så er sagt, så kan jeg anbefale pærer af mærket Philips Extreme Vision +130 som er den kraftigste, E-mærkede og dermed godkendte pære på markedet. Den har et ekstremt hvidt lys der minder vildt meget som xenonlys og giver et klart forbedret lys på både nær og fjern.
Har kørt med dem i flere år og holdbarheden er udmærket. De lyser faktisk så kraftigt at jeg har været tvunget til at justere lygterne lidt ned.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Lygtefabrikater

Ulæst indlæg af pug407aut » man 4. feb 2019 16:20

alle andre mærker end de dyre kendte mærker, er som regel ikke til at indstille korekt, pris forskellen er også så lille, at det ikke kan betale sig at købe den billige.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Jakob P
Indlæg: 44
Tilmeldt: tirs 13. feb 2018 19:50
Kontakt:

Re: Lygtefabrikater

Ulæst indlæg af Jakob P » man 4. feb 2019 20:18

Magneti Marreli levere lygter til PSA, men prøv at kigge på den lygte der sidder på bilen, der står med garanti hvem der har produceret den.

Besvar