kobling eller cylinder..
-
1458
- Kontakt:
kobling eller cylinder..
nødt til at spørge panelet ...
C4 1,6 vtr Coupé 1. årgang ...hyd kobling
glider en gang i mellem, egentligt uden voldsomt moment, fx acceleration fra 60 til 80 kan den finde på det
har prøvet adskillige gange at provokere den, 1 gang har der været "bid"
har ikke gået 60000 endnu ....så det er tidligt hvis det er koblingen
cylinder eller kobling ? kvalificerede bud samt eventuelle årsager til en for tidlig død
nej, filer ikke på den
- tilsyneladende ikke nogen form for olie spild/mangel, så tvivler på pakdåsen
C4 1,6 vtr Coupé 1. årgang ...hyd kobling
glider en gang i mellem, egentligt uden voldsomt moment, fx acceleration fra 60 til 80 kan den finde på det
har prøvet adskillige gange at provokere den, 1 gang har der været "bid"
har ikke gået 60000 endnu ....så det er tidligt hvis det er koblingen
cylinder eller kobling ? kvalificerede bud samt eventuelle årsager til en for tidlig død
nej, filer ikke på den
- tilsyneladende ikke nogen form for olie spild/mangel, så tvivler på pakdåsen
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: kobling eller cylinder..
Det har ikke noget med slavecylinderen at gøre. De kan næsten ikke fejle, medmindre de bliver utætte.
Det lyder ikke til bilen kører meget, så man kunne fristes til at tro føringsrøret, hvor udrykkerlejet glider har rust. Så er det ikke sikkert lejet helt slipper taget i koblingen
Uanset, giv den en ny kobling, hvis du skal derind alligevel.
Du kan prøve at "brænde" den af. 2-3 gear, håndbremsen trukket, også ellers en 2000-2500 rpm og slip koblingen forsigtigt. Gør det kun kortvarigt! og se om det afhjælper problemet. Det virkede fint på min HDi
Det lyder ikke til bilen kører meget, så man kunne fristes til at tro føringsrøret, hvor udrykkerlejet glider har rust. Så er det ikke sikkert lejet helt slipper taget i koblingen
Uanset, giv den en ny kobling, hvis du skal derind alligevel.
Du kan prøve at "brænde" den af. 2-3 gear, håndbremsen trukket, også ellers en 2000-2500 rpm og slip koblingen forsigtigt. Gør det kun kortvarigt! og se om det afhjælper problemet. Det virkede fint på min HDi
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
1458
- Kontakt:
nå....havde en tysklandstur planned, så har ventet med at svare
intet sydpå, på trods af adskillige elefanter, med nedbremsninger og accelerationer fra 70-130
nordpå gik jeg af motorvejen v haderslev, for at strække benene .....og der kom den, igen uden det store moment - og det var det,
resten af vejen gik uden fedteri på trods af en ca 300 kg extra
har prøvet flere gange at brænde den af, uden resultat.....der er simpelt hen ingen form for mønster i hvornår det kommer
det er godt nok en ældre mand der har haft den fra "ny" - de første 9000 har den kørt som værkførerbil hos cit vejle -, men der er ikke mislyde fra
starteren der kan indikere koblingsstøv på akslen altså extra filen
har haft den et års tid, kører ca 1000 km pr md, og det er begyndt inden for de sidste 1500 km
har fuld service historik på den, der er heller intet der indikerer nogen form for problemer.....
intet sydpå, på trods af adskillige elefanter, med nedbremsninger og accelerationer fra 70-130
nordpå gik jeg af motorvejen v haderslev, for at strække benene .....og der kom den, igen uden det store moment - og det var det,
resten af vejen gik uden fedteri på trods af en ca 300 kg extra
har prøvet flere gange at brænde den af, uden resultat.....der er simpelt hen ingen form for mønster i hvornår det kommer
det er godt nok en ældre mand der har haft den fra "ny" - de første 9000 har den kørt som værkførerbil hos cit vejle -, men der er ikke mislyde fra
starteren der kan indikere koblingsstøv på akslen altså extra filen
har haft den et års tid, kører ca 1000 km pr md, og det er begyndt inden for de sidste 1500 km
har fuld service historik på den, der er heller intet der indikerer nogen form for problemer.....
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Nu er det jo lidt svært med sådan en diagnose, men har du prøvet at sætte tåspidsen ind under pedalen at løfte den op når det sker, jeg mener at huske at for en tid siden var der en med et tilsvarende problem der også var sporadisk, her viste årsagen sig at være problemer med at fjederden kunne trække koblingspedalen helt op, en grundig rengøring afhjalp problemet, se engang på billedet her, men men, det er jo lidt et skud i tågen........
![Billede]()
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
Englewood
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Har dog ikke kunne få den til at gøre det igen.
Prøvede med det samme at "løfte" pedalen op med foden,men den var helt oppe.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
-
1458
- Kontakt:
har heller ikke mærket mere til det, men har nu heller ikke været på en lang tur siden´
- der er ingen frigang ved pedalen whatsoever, men man skal altså kun lige se på den før den kobler ud, derfor min formodning om cylinderen
- der er ingen frigang ved pedalen whatsoever, men man skal altså kun lige se på den før den kobler ud, derfor min formodning om cylinderen
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Jeg tvivler på slavecylinderen skulle være synderen - Den er jo trykløs, når pedalen er sluppet.
Luft burde gøre, at den ikke vil koble helt fri.
Jeg har vedhæftet en PDF, prøv at kontrollere vandringen på koblingsarmen, som beskrevet i dokumentet. Det kan måske fortælle lidt mere;
Luft burde gøre, at den ikke vil koble helt fri.
Jeg har vedhæftet en PDF, prøv at kontrollere vandringen på koblingsarmen, som beskrevet i dokumentet. Det kan måske fortælle lidt mere;
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
1458
- Kontakt:
har nu kørt + 1500 km uden antydning af noget.....tænker på fugt i væsken der har været frosset, men ......naaah.... tvivler stærkt på det - årstiden passer dog
-
1458
- Kontakt:
så er den begyndt igen .......og ved samme tid som vinterdæk ...........
now....vinterdækkene har en større rullediameter end foreskrevet - så passer meteret 100% - og det er tilsyneladende momentet der, den ikke helt kaperer....vil jeg tro .....andre ideer ?
now....vinterdækkene har en større rullediameter end foreskrevet - så passer meteret 100% - og det er tilsyneladende momentet der, den ikke helt kaperer....vil jeg tro .....andre ideer ?
-
Englewood
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Det lyder godt nok underligt og jeg tror ikke at det har noget som helst med vinterhjulene at gøre. Jeg har netop fået målt fugtnivået i min bremsevæske og kan se at jeg godt kan køre en sæsong mere inden væsken skal skiftes.
Min moders Yaris derimod,der røg måleren op på knaldrødt direkte så hun fik bremsevæsken skiftet med det samme.
Så jeg ville nok køre ind på værkstedet og få dem til at måle din bremsevæske. Min mekaniker fortalte at man faktiskt anbefaler at væsken skiftes hvert andet år.
(går udfra at olien til koblingen tages fra bremsevæskebeholderen)
Min moders Yaris derimod,der røg måleren op på knaldrødt direkte så hun fik bremsevæsken skiftet med det samme.
Så jeg ville nok køre ind på værkstedet og få dem til at måle din bremsevæske. Min mekaniker fortalte at man faktiskt anbefaler at væsken skiftes hvert andet år.
(går udfra at olien til koblingen tages fra bremsevæskebeholderen)
Tommy Nielsen
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
-
1458
- Kontakt:
væsken er frisk .....skiftet i år
der er påfaldende at det passer med hvornår der er vinterhjul på, har intet mærket til det hele sommeren ....tilsyneladende kun i 3.ie mellem 2 -2500 rpm ....så fedter den lige op..og så tager den ved
der er påfaldende at det passer med hvornår der er vinterhjul på, har intet mærket til det hele sommeren ....tilsyneladende kun i 3.ie mellem 2 -2500 rpm ....så fedter den lige op..og så tager den ved