GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Besvar
renel
Indlæg: 179
Tilmeldt: tirs 27. nov 2018 22:59
Kontakt:

GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af renel » man 7. jan 2019 17:39

Har endeligt fået taget mig sammen til at skifte gløderør og relæ, hold nu ...., et mega job, gløderørene peb og skreg hele vejen ud, jeg var bange for at de skulle knække, de nye med alufedt kunne skrues i med fingrene?? tog mig 10 timer over 2 dage, så er den fejl da væk (har diagbox).
Nu er problemet så at den startede kort og døde så igen...jeg havde sat et nyt br.stof filter på og troede, dumt, at der var automatisk udluftning på som der har været på andre mærker i 20år;-) nåmen jeg starter med håndpumpen og mærker ikke rigtigt at den pumper!, tager slangerne af og håndpumper 1000 gange, der kommer ingen diesel ud af filterets sugeslange, jeg antager at håndpumpen sidder på sugesiden? så burde der jo komme diesel ud af slangen ved filteret?
Tager filteret helt af for at sætte det gamle på, der er ikke ret meget diesel i det "nye", pumper igen med det gamle på...nej, jeg vil så gerne tvinge tankpumpen manuelt via diagbox, men kan ikke finde den i diagbox, hvor er den?
Jeg har også 2 andre elfejl, men dem har den kørt med længe så den skulle vel også kunne starte nu med dem. Den ene hedder F000 "Fejl sikringsplade i motorrum" i BSI. Jeg antager at det er sikringspladen ovenpå batteriet?
Og den anden i BSM med samme fejlkode F000 siger "styreboks på CAN net svarer ikke"
Jeg har jo stået på hovedet ned bag motoren med spejl og tænger og kan jo have kommet til at beskadige en br.stof slange, det ser ud til i reservedele at der er en slags fordeler i noget plastik, "somewhere"
Lyder det bekendt for nogen?, og ser I en sammenhæng.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af mikhan » man 7. jan 2019 18:25

Når der er håndpumpe, så er der ingen pumpe i tanken..

Tjek stik på dieselpumpen m.m... Har nogen stik været taget af et sted ??
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

MGB
Indlæg: 50
Tilmeldt: man 13. mar 2017 09:59
Geografisk sted: I nærheden af Nibe
Diagbox: Ja
Version: N B - lexia
Kontakt:

Re: GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af MGB » man 7. jan 2019 19:07

Sidst jeg skiftede brændstoffilter på picasso'en - der også kører med en 1,6 hdi - havde jeg også problem med håndpumpen der ikke vil pumpe olien op.

Slangen fra tanken pillede jeg af filteret - og sugede indtil jeg lige anede dieselolien - hurtig på med slangen - og så virkede håndpumpen og jeg kunne pumpe den "hård" (er din håndpumpe ikke nærmest et stykke tyk plasticslange man bare klemmer sammen?)
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af pug407aut » man 7. jan 2019 20:23

MGB skrev:
man 7. jan 2019 19:07
Sidst jeg skiftede brændstoffilter på picasso'en - der også kører med en 1,6 hdi - havde jeg også problem med håndpumpen der ikke vil pumpe olien op.

Slangen fra tanken pillede jeg af filteret - og sugede indtil jeg lige anede dieselolien - hurtig på med slangen - og så virkede håndpumpen og jeg kunne pumpe den "hård" (er din håndpumpe ikke nærmest et stykke tyk plasticslange man bare klemmer sammen?)
En bremseudlufter er som lavet til det, bruger det selv når jeg skifter filter på kundebiler
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af mikhan » man 7. jan 2019 21:15

Er fidusen ikke at tage afgangs slangen fra filteret af, og lave et sug direkte fra studsen på filteret. Via et stump slange m.m. ??

Tænker at således bliver filteret også fyldt..
Bo_CP1H_2_U_trykreg_U_tankpumpe_m_bold_EDC16.png
forklaring.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: GC4P HDI, stort problem, vil ikke starte:-(

Ulæst indlæg af SRO » tors 17. jan 2019 20:46

Har haft lignende problem på en Mondeo - der var opstået et mikroskopisk hul i forsyningsslangen og der kunne ikke pumpes diesel op med håndpumpen (tilsyneladende et kendt problem på bilen - i forhold til salgstallene på reservedelen :-) ).

Forslaget med bremseudlufter lyder som en god ide.

Besvar