Min nye C5
- SJN
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Min nye C5
Væske standen skal være imellem A og B når bilen er i laveste stilling
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- SJN
- Kontakt:
For helvede......har haft bilen en uge, og allerede er der en eller anden der har lavet en bule i min fine nye C5 :-(
Folk lægger ikke sedder mere når de påkører parkerede biler...... Hvor svært er det lige at se en kæmpe citroen der holder på vejen, og undgå at køre ind i den. Jeg har sendt nogle billeder til folk der kan rette buler op for at få et tilbud. De kan helt sikkert lave det....men det er bare for irriterende...
Folk lægger ikke sedder mere når de påkører parkerede biler...... Hvor svært er det lige at se en kæmpe citroen der holder på vejen, og undgå at køre ind i den. Jeg har sendt nogle billeder til folk der kan rette buler op for at få et tilbud. De kan helt sikkert lave det....men det er bare for irriterende...
- SJN
- Kontakt:
Har indkøbt motorolie 
- SJN
- Kontakt:
Så fik jeg rettet bulen ud, og det blev super godt.
Det kostede en tusse.
De gjorde det rigtig godt hos https://www.carclean.dk/ i birkerød. Det tog en time, og de lavede det imens jeg stod og ventede/så på
De gjorde det rigtig godt hos https://www.carclean.dk/ i birkerød. Det tog en time, og de lavede det imens jeg stod og ventede/så på
Senest rettet af SJN tirs 18. dec 2018 18:17, rettet i alt 1 gang.
- SJN
- Kontakt:
Et billede mere.... 
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tillykke med din fine og næste nye bil. De har gjort det meget godt designmæssigt med den model.
Surt med bulen, men den blev da fin igen. Det er utroligt at lakken kan holde til disse opretninger.
Surt med bulen, men den blev da fin igen. Det er utroligt at lakken kan holde til disse opretninger.
- SJN
- Kontakt:
Jo tak, er super glad for den. Jeg elsker den hydrauliske undervogn :-)
Den gik ikke så langt på literen som jeg havde regnet med. 14,5 km/l på den første tank.......men jeg kører også meget blandet med en del bykørsel.
Men jeg har også skudt lidt til den, for at få "renset" partikkelfilteret ud :-)
Ja, det blev rigtig godt med bulen.
Smeden varmede også lakken op med en varmeblæser så den blev mere smedig, og så fik han ellers arbejdet bulen væk og med i skærmkanten.
Det er klart at når man laver en bule, så strækker metallet sig, og det kan man ikke krympe sammen igen. Men det "overskydende" metal fik han arbejdet ned i skærmkanten på indersiden hvor det bukker indad. Og man kan godt mærke at den er ujævn hvis man kører fingrene ind på undersiden af skærmkanten. Men det er jo gemt væk, så man kan slet ikke se det.
Den gik ikke så langt på literen som jeg havde regnet med. 14,5 km/l på den første tank.......men jeg kører også meget blandet med en del bykørsel.
Men jeg har også skudt lidt til den, for at få "renset" partikkelfilteret ud :-)
Ja, det blev rigtig godt med bulen.
Smeden varmede også lakken op med en varmeblæser så den blev mere smedig, og så fik han ellers arbejdet bulen væk og med i skærmkanten.
Det er klart at når man laver en bule, så strækker metallet sig, og det kan man ikke krympe sammen igen. Men det "overskydende" metal fik han arbejdet ned i skærmkanten på indersiden hvor det bukker indad. Og man kan godt mærke at den er ujævn hvis man kører fingrene ind på undersiden af skærmkanten. Men det er jo gemt væk, så man kan slet ikke se det.
- SJN
- Kontakt:
Så blev den sommer forkælet med vask og strygning
Jeg købte også en super smart olie suger til 500kr fra biltema. Det gør bare olieskift så meget nemmere, og man bliver faktisk slet ikke beskidt
Sugeslangen ned i oliepind røret, og et par pump, så hiver den alt olien op....skulle have købt sådan en for 100 år siden
Nyt oliefilter, og det sidder også super godt på en 2.0 HDI 140.
Dog blev jeg rigtig ked af det at jeg kunne hive 6,5 liter motorolie ud af motoren, når den nu kun skal have 5 liter.
Ved ikke hvad den sidste mekaniker har tænkt da han fylde olie på der hvor jeg købte den. Håber ikke mit partikkel filter har taget skade af det, da alt for meget olie på motoren ryger op igennem PCV systemet og bliver suget ind i motoren
Jeg synes allerede at den kører en smule kvikkere nu......men måske er det bare noget jeg bilder mig ind
Har lige købt et diesel brændstof filter, og luftfilter....skal skiftes når jeg får tid.........så er den top gejlet..........og en fuld tank V-power diesel
Jeg købte også en super smart olie suger til 500kr fra biltema. Det gør bare olieskift så meget nemmere, og man bliver faktisk slet ikke beskidt
Sugeslangen ned i oliepind røret, og et par pump, så hiver den alt olien op....skulle have købt sådan en for 100 år siden
Nyt oliefilter, og det sidder også super godt på en 2.0 HDI 140.
Dog blev jeg rigtig ked af det at jeg kunne hive 6,5 liter motorolie ud af motoren, når den nu kun skal have 5 liter.
Ved ikke hvad den sidste mekaniker har tænkt da han fylde olie på der hvor jeg købte den. Håber ikke mit partikkel filter har taget skade af det, da alt for meget olie på motoren ryger op igennem PCV systemet og bliver suget ind i motoren
Jeg synes allerede at den kører en smule kvikkere nu......men måske er det bare noget jeg bilder mig ind
Har lige købt et diesel brændstof filter, og luftfilter....skal skiftes når jeg får tid.........så er den top gejlet..........og en fuld tank V-power diesel
- SJN
- Kontakt:
Ja....det tog jo lige 10 minutter at skifte diesel og luft filter, og det er jo dejligt vejr udenfor :-)
Senest rettet af SJN man 8. apr 2019 16:51, rettet i alt 1 gang.
- SJN
- Kontakt:
Og luft filteret.....nu løber alle hesteen tilbage i motoren 
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Super god dokumentation - Det er dejligt at se
Hvis de har haft problemer med at regenerere partikelfilteret, kan de godt selv "lave olie" - Lugtede det langt væk af diesel?
Har prøvet på en, at hælde 4-5 liter på, og derefter tappe næsten 10 liter af
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- SJN
- Kontakt:
Nej, heldigvis. Det er ren sort motorolie der kom ud. :-)
Men nu ved jeg hvad standen er, og så må jeg holde øje for en sikkerheds skyld.
Men nu ved jeg hvad standen er, og så må jeg holde øje for en sikkerheds skyld.
Senest rettet af SJN man 8. apr 2019 19:41, rettet i alt 1 gang.
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Citat:
"Motorolie kan blive fortyndet af brændstof under regenereringen pga. den ekstra mængde indsprøjtede brændstof.
Det anbefales at udskifte motorolien, hvis der laves 3 tvungne regenereringer.
Kontrollér oliestanden efter hver regenerering. Vær opmærksom på, at oliestanden ikke overstiger maks."
"Motorolie kan blive fortyndet af brændstof under regenereringen pga. den ekstra mængde indsprøjtede brændstof.
Det anbefales at udskifte motorolien, hvis der laves 3 tvungne regenereringer.
Kontrollér oliestanden efter hver regenerering. Vær opmærksom på, at oliestanden ikke overstiger maks."
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
- Thomas-R
- Kontakt:
Lige en lille bemærkning til dit LDS niveau, jeg er ret sikker på den skal gøres trykløs for at kontrollere, dette gøres desværre ikke ved at sætte den i lav som alle de tidligere modeller, men med diagbox/Lexia. Min var også overfyldt hvilket jeg fandt ud af da jeg skulle skifte en gaskugle og der pludselig var en del mere væske end der var plads til i beholderen.
C5 2.0HDi 163 Berline 2011
- SJN
- Kontakt:
Jeg kan kun oplyse hvad jeg har læst på nettet :-)
Hvis du sætter den lav, og gør den trykløs, og så kun fylder den op til mærket på billedet, så er jeg ret sikker på den løber tør for væske hvis du prøver at køre den i høj bagefter.
Der er jo ret meget plads tilbage i beholderen når den sættes i lav, og fylder den op til mærket. Da jeg ikke har en tester, så ville det give mening,. ant beholderen bliver fyldt helt op hvis man gør den trykløs med testeren....og husker at skre proppen af imens man gør det.
Men kan fortælle at min bil ellers fungerer perfekt, så jeg pilelr ikek mere ved det :-)
Hvis du sætter den lav, og gør den trykløs, og så kun fylder den op til mærket på billedet, så er jeg ret sikker på den løber tør for væske hvis du prøver at køre den i høj bagefter.
Der er jo ret meget plads tilbage i beholderen når den sættes i lav, og fylder den op til mærket. Da jeg ikke har en tester, så ville det give mening,. ant beholderen bliver fyldt helt op hvis man gør den trykløs med testeren....og husker at skre proppen af imens man gør det.
Men kan fortælle at min bil ellers fungerer perfekt, så jeg pilelr ikek mere ved det :-)