XM V6 fra 1996
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
XM V6 fra 1996
Jeg har lige købt en XM fra 1996 med automatgear og hydractive undervogn. Den har kun kørt 180.000 km og er virkelig pæn. Dog har den rust nederst ved forskærmene men ellers rigtig pæn, taget i betragtning at den først har fået undervognsbehandling nu. Det er virkelig noget helt andet end at køre Xantia Activa - som jeg dog beholder - da den trænger til en kærlig hånd. I XM'eren flyver man afsted og med DIRAVI-styretøj er det ikke sag at lave u-vendinger :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
-
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 12:15
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Kontakt:
Re: XM V6 fra 1996
Fedt! Tillykke med den! :-)
Nuværende biler: 2018 Grand C4 Picasso 1,6 hdi, 2001 Xantia Weekend 1,8 16v
Tidligere: 2008 Berlingo XTR 1,6 hdi, 2003 Berlingo 2,0 hdi, 1989 BX 19TRD, 1997 Xantia Weekend 2,0 16v og 1998 Xantia Weekend 1,8 16v, Peugeot 307sw
Tidligere: 2008 Berlingo XTR 1,6 hdi, 2003 Berlingo 2,0 hdi, 1989 BX 19TRD, 1997 Xantia Weekend 2,0 16v og 1998 Xantia Weekend 1,8 16v, Peugeot 307sw
-
- Indlæg: 139
- Tilmeldt: lør 4. mar 2017 09:06
- Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
- Kontakt:
Re: XM V6 fra 1996
Lækker vogn det der. Havde selv en Serie 1 fra tror det var 1989 med absolut alt i udstyr. Til og med midterarmlænet var elbetjent op/ned.
Men så smed den sgu lige toppakningerne og Citroën i Aalborg nægtede at skifte dem.
De henviste mig til Citroën i Hobro som netop havde skiftet sådan et par.
Til 36.000 kr. sagde de.
Men frem til da gik bilen som et spyd.
En morsom ting ved det der Diravi halløj. Jeg fik et tips jeg bare måtte afprøve.
Fandt en hel tom ligestrækning med tør sommervej.
130 kmt og kun en pegefinger øverst på rattet.
Så kunne man køre højrehjulene ud i rabatten og ind på vejen igen uden nogen som helst mærkbar effekt. Den holder bare kursen man drejer efter.
Prøv det med en bil uden Diravi og den slår nok en kolbøtte.
Men så smed den sgu lige toppakningerne og Citroën i Aalborg nægtede at skifte dem.
De henviste mig til Citroën i Hobro som netop havde skiftet sådan et par.
Til 36.000 kr. sagde de.
Men frem til da gik bilen som et spyd.
En morsom ting ved det der Diravi halløj. Jeg fik et tips jeg bare måtte afprøve.
Fandt en hel tom ligestrækning med tør sommervej.
130 kmt og kun en pegefinger øverst på rattet.
Så kunne man køre højrehjulene ud i rabatten og ind på vejen igen uden nogen som helst mærkbar effekt. Den holder bare kursen man drejer efter.
Prøv det med en bil uden Diravi og den slår nok en kolbøtte.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344
-
- Moderator
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt: