C4 fejler
-
Graff85
- Kontakt:
C4 fejler
Har lige købt en c4 og idé jeg køre hjem. Begynder Motorolampen at lyse. Får testet bilen på værksted og de skrifter EGR ventilen Og jeg får den gamle med hjem den ser næsten ny ud. Og køre fra værkstedet og lampen lyser igen køre tilbage de sletter fejlen og jeg køre igen lam Pen lyser igen. Jeg køre så hjem. Får købt en taster og den melder fejl koder
P0238
P0409
P2408
P1162
P0409
P0238
P0409
P2408
P1162
P0490
Er der nogle der kan fortælle mig hvad den fejler
Har været på 3 værksteder og de vil ik røre ved den da det kan være vanskeligt at fejlsøge siger de
Syntes det er ærgelige hvis bilen skal skrotte for nogle motor fejl
P0238
P0409
P2408
P1162
P0409
P0238
P0409
P2408
P1162
P0490
Er der nogle der kan fortælle mig hvad den fejler
Har været på 3 værksteder og de vil ik røre ved den da det kan være vanskeligt at fejlsøge siger de
Syntes det er ærgelige hvis bilen skal skrotte for nogle motor fejl
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: C4 fejler
Har du haft en Lexia tester på eller?
Hvis ikke - hvor i landet er du, måske der en af os med testere der kan hjælpe mod en kop kaffe og lidt dækspark..
Det er mange fejlkoder du har på en gang, har man haft slettet dem alle tidligere da du fik skiftet egr eller kan det være en bunke gamle fejl?
Hvis ikke - hvor i landet er du, måske der en af os med testere der kan hjælpe mod en kop kaffe og lidt dækspark..
Det er mange fejlkoder du har på en gang, har man haft slettet dem alle tidligere da du fik skiftet egr eller kan det være en bunke gamle fejl?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
fortæl lidt mere om bilen, C4 er et noget pauvert signalement, hviken variant hvilken årgang hvilken motor hvor langt har den kørt ?????
og hvad gør den rent faktisk ud over at tænde en lampe
når mekanikkeren siger "den er for svær at fejlsøge" burde han sige "jeg har ikke den rette tester til den bil" min tester giver resultater der ikke kan regnes med, derfor svarer det en standard tester viser nogenlunde til at bruge en google oversættelse af kinesisk som det eneste rigtige, det dur bare ikke, du skal have en tester der taler bilens sprog for at kunne bruge det til noget som helst,
den bunke fejlkoder lyder nærmest som du har brugt en af disse elm (eller lignende) testere der ikke er særlig meget værd, de viser fejl på selv en fejlfri bil
og hvad gør den rent faktisk ud over at tænde en lampe
når mekanikkeren siger "den er for svær at fejlsøge" burde han sige "jeg har ikke den rette tester til den bil" min tester giver resultater der ikke kan regnes med, derfor svarer det en standard tester viser nogenlunde til at bruge en google oversættelse af kinesisk som det eneste rigtige, det dur bare ikke, du skal have en tester der taler bilens sprog for at kunne bruge det til noget som helst,
den bunke fejlkoder lyder nærmest som du har brugt en af disse elm (eller lignende) testere der ikke er særlig meget værd, de viser fejl på selv en fejlfri bil
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Graff85
- Kontakt:
Der er blevet taget test med original tester efter egr'en er blevet skiftet, men den melder stadig de samme fejl som før den blev skiftet..
Der er tale om en C4, 1.6 Hdi årgang 2006
Lars4733:
Jeg ved der har været en original bosch tester på, andet ved jeg ikke... Jeg bor i Næstved, så hvis du har mulighed for at kunne hjælpe ville det være fedt...
Fejlene der var inden egr'en blev skiftet, de blev slettet.. Men det er de samme der er kommet igen..
Der er tale om en C4, 1.6 Hdi årgang 2006
Lars4733:
Jeg ved der har været en original bosch tester på, andet ved jeg ikke... Jeg bor i Næstved, så hvis du har mulighed for at kunne hjælpe ville det være fedt...
Fejlene der var inden egr'en blev skiftet, de blev slettet.. Men det er de samme der er kommet igen..
-
Lars4733
- Kontakt:
Ok - en Bosch tester er ikke den rette tester til en vil fra PSA - der bruger man Lexia, diagbox og PP2000 afhængig af fabrikat/model
Skal gerne forsøge en udlæsning - men har næppe tid før senere i den kommende uge
Skal gerne forsøge en udlæsning - men har næppe tid før senere i den kommende uge
-
Graff85
- Kontakt:
Lars4733: det vil jeg være glad for hvis dette kunne lade sig gøre. Kan du ikke skriv en dag så kan jeg komme forbi dig og ellers er du også velkommen, så giver jeg meget gerne kaffe :-)
posh:
Udover det som tidligere er skrevet, så har bilen kørt 377.000 og udover at tænde lampen, hvilket den ikke gør hvergang man køre, nogengange er den tændt når man starter bilen, andre gange kommer den mens man kører. nogen gange når man accelerere, andre gange når man bare kører i samme fart..
Det er som om den har svært ved at tage gassen rigtig, det er som om den sætter en stopper midlertidigt for at kunne accelerere, for så at sætte al kraft ind på en gang efter ca 5 sek..
Når man starter stille op ved bykørsel fx, så hakker den rigtig meget, mest når den ligger på omkring 1500 omd.. men den kan også finde på at gøre det når man ligger med en fart mellem 70/80 kmt, hvor den ligger på 1800 omd..
håber det giver lidt mening..
posh:
Udover det som tidligere er skrevet, så har bilen kørt 377.000 og udover at tænde lampen, hvilket den ikke gør hvergang man køre, nogengange er den tændt når man starter bilen, andre gange kommer den mens man kører. nogen gange når man accelerere, andre gange når man bare kører i samme fart..
Det er som om den har svært ved at tage gassen rigtig, det er som om den sætter en stopper midlertidigt for at kunne accelerere, for så at sætte al kraft ind på en gang efter ca 5 sek..
Når man starter stille op ved bykørsel fx, så hakker den rigtig meget, mest når den ligger på omkring 1500 omd.. men den kan også finde på at gøre det når man ligger med en fart mellem 70/80 kmt, hvor den ligger på 1800 omd..
-
Lars4733
- Kontakt:
Vi finder en eftermiddag/aften den kommende uge.. sender dig lige en besked
Har den partikelfilter? Og har den mon så eolys væske på? Hvis den er ved at være stoppet til i filteret kan den godt hakke i det når den forsøger at regenerere filteret.
Men det bør vi kunne se med testeren..
Har den partikelfilter? Og har den mon så eolys væske på? Hvis den er ved at være stoppet til i filteret kan den godt hakke i det når den forsøger at regenerere filteret.
Men det bør vi kunne se med testeren..
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
jo det giver mening, jeg ville gøre 2 ting først, 1 kontrollere slangerne der går til wastegsaten på turboen, der sidder nogle vacuumslanger som kan finde på at revne, og det er ikke godt for motorgangen, 2 lav en simpel 0 stilling af systemet, det gør du ved at tage nøglen i lommen og pille den ene batteripol af og vente 2 minutter, sæt polen på igen og vent 2 minutter, sæt nøglen i og drej til tænding så lamperne lyser, vent igen 2 minutter frørat nu starter du motoren og kører en lille turGraff85 skrev: ↑lør 29. sep 2018 21:57Lars4733: det vil jeg være glad for hvis dette kunne lade sig gøre. Kan du ikke skriv en dag så kan jeg komme forbi dig og ellers er du også velkommen, så giver jeg meget gerne kaffe :-)
posh:
og ja som sagt allerede en bosch tester er ikke original til citroen, den snakker ikke fransk, kør til et værksted med en rigtig tester til bilen, men kig nu først på det andet (så dyrt er det altså ikke at besøge citroen, de har feks. tilbud på service af biler over 5 år gamle til 1200,-kr alt incl, og der får du en korrekt udlæsning af evt fejl og bresked om hvad de mener der skal skrues)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
MGB
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Har du mulighed for at finde ud af hvilket fabrikat af EGR ventil der er brugt!!!
Pug407 har ført sagt at en uorginal duer ikke - jeg er enig!!!
Min mekaniker rodede en del - før at jeg forlangte en orginal hvilket hjalp - jeg kørte nærmest på "kængurodiesel" i det lave omdrejninger.
Pug407 har ført sagt at en uorginal duer ikke - jeg er enig!!!
Min mekaniker rodede en del - før at jeg forlangte en orginal hvilket hjalp - jeg kørte nærmest på "kængurodiesel" i det lave omdrejninger.
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
-
Graff85
- Kontakt:
hej igen undskyld jeg ikke har svaret men bilen har nu været ude hos en ekspert i citroen
bil har fået anden styrboks samt bsi eller bsm boks og den køre perfekt nu
styrboksen har en svaghed på peugeot og citroen at den ikke sender signal ud til de forskellige komponenter
bil har fået anden styrboks samt bsi eller bsm boks og den køre perfekt nu
styrboksen har en svaghed på peugeot og citroen at den ikke sender signal ud til de forskellige komponenter
-
MGB
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Blev det til nye eller brugte dele?
For at være lidt nysgerrig - I hvilket prisleje er vi?
For at være lidt nysgerrig - I hvilket prisleje er vi?
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
-
Hansi-Hinterhyler
- Kontakt:
Jeg har præcis samme problem på min C4 1,6 HDI fra 2011. Det er ikke egr ventilen der er problemet, det er selv fejlsystemet der fejler.
Jeg er nået så langt som, at have konstateret, at fejlen er forsaget af fugt i elektronikken.
Jeg har ikke haft en eneste fejl hele sommeren, og nu går den fuldstændigt amok pga det fugtige vejr.
Når bilen er blevet gennemvarm, kan jeg slukke og starte den. Og så forsvinder fejlen af sig selv?
Nogen god bud på hvor jeg skal kigge. ?? jeg har givet kontaktrens til alle synlige dele af elektronikken.
Jeg er nået så langt som, at have konstateret, at fejlen er forsaget af fugt i elektronikken.
Jeg har ikke haft en eneste fejl hele sommeren, og nu går den fuldstændigt amok pga det fugtige vejr.
Når bilen er blevet gennemvarm, kan jeg slukke og starte den. Og så forsvinder fejlen af sig selv?
Nogen god bud på hvor jeg skal kigge. ?? jeg har givet kontaktrens til alle synlige dele af elektronikken.
-
Gamlesmeden
- Kontakt:
Er der nogle der ved en som har forstand at udlæse fejl kode på citroen c4 pisosson her på vestsjælland uden at det koster en bondegård