Kobling/svinghjul

Besvar
Brugeravatar
per.jensen1
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 14. sep 2018 08:05
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af per.jensen1 » fre 14. sep 2018 08:17

Hejsa
Jeg har lige fået skiftet min kobling og svinghjul i min C5 Break årgang 2001 km 460000km
Nu ryster bilen ved igangsætning i første gear og i bakgear
Hvad kan det være??
Nogle siger at det måske er gearkassen som også skal skiftes, men den havde ikke det problem før jeg fik skiftet kobling/svinghjul.
Har også lidt problemer med kabineblæser som ikke virker, hvad kan det være?
Skrevet af Per H Jensen
Per H Jensen
8500 Grenaa

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af posh » fre 14. sep 2018 19:03

til dem der siger det har noget med gearkassen at gøre kan du síge at de skulle gå hjem og læse lidt op på hvordan det virker

hvem har skiftet den kobling/svinghjul ?? det kunne lyde som om at trykfladerne på svinghjul og trykplade IKKE ER RENSET OMHYGGELIGT FOR FEDT som det er påført som beskyttelse indtil det skal bruges, men som enhver gør det selv'er ved skal omhyggeligt fjernes

du kunne lave en afbrænding af koblingen, du starter bilen træder på bremsen, sætter bilen i højeste gear, og nu slipper du koblingen laaaaaangsomt lige indtil motoren næsten ikke kan trække mere, der holder du den i 30 sekunder, hvorefter du kobler ud og sætter i frigear, nu lader du det hele køle lidt (der lugter grimt af brændt kobling) og så kører du en tur og ser om det hjalp nok, ellers kan du gentage øvelsen, alternativt kan du skifte det hele igen

din blæser lider nok af en defekt styremodul som der helt enkelt at skifte
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
per.jensen1
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 14. sep 2018 08:05
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af per.jensen1 » tirs 18. sep 2018 09:22

Omkring kobling/svinghjul
Værkstedet har lige tappet olie fra gearkassen, som viser metalspåner på magneten og i olien
Har kørt ca 500 km siden jeg fik skiftet kobling/svinghjul.
Det vil sige at jeg måske skal skifte gearkasse
Hvad vil sådan en koste??
Per H Jensen
8500 Grenaa

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af posh » tirs 18. sep 2018 10:02

per.jensen1 skrev:
tirs 18. sep 2018 09:22
Omkring kobling/svinghjul
Værkstedet har lige tappet olie fra gearkassen, som viser metalspåner på magneten og i olien
Har kørt ca 500 km siden jeg fik skiftet kobling/svinghjul.
Det vil sige at jeg måske skal skifte gearkasse
Hvad vil sådan en koste??
ro på, det err fuldstændig normalt der samles lidt spåner på den magnet, det er jo præcis derfor den er der, og 460.000km så har de tandhjul snurret en stund, og der har nok undervejs været nogle kiksede gearskift, det er i hvert fald stadig ikke gearkassen der får bilen til at ruske i koblingen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af mikhan » tirs 18. sep 2018 14:50

Et koblingsskift smadre næppe din gearkasse..

Men spændende er det, hvis du oplyser hvorfor koblingen er skiftet ??

Altså hvilke symptomer du havde inden ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

allanberg
Indlæg: 69
Tilmeldt: tirs 8. aug 2017 11:31
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af allanberg » tirs 18. sep 2018 20:44

Jeg har lige fået skiftet gearkasse, på min 2005 2.0 Benzin, den havde kørt 370.000km.. Ombytter gearkasse i, ( kørt 137.000km )..Bilen blev ordnet hos Citroën Vejle...Pris.. en bondegaard.. (12.500kr total inc moms..)
vh
Allan Berg
Madame NOIR II : Citroën C5 2.0 163HK 2011, CM34591

SOLGT: Citroën C5 2.0 16V 07/2005 , AY80681

DØD: Madame GRIS: Citroën C5 Tourer 2.0 HDI,12/09.. 217.000KM, Regnr: BB70003

Elektriker/Maskingast
Inspektionsfartøjet Lauge Koch P572.

Brugeravatar
per.jensen1
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 14. sep 2018 08:05
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af per.jensen1 » ons 26. sep 2018 07:28

mikhan skrev:
tirs 18. sep 2018 14:50
Et koblingsskift smadre næppe din gearkasse..

Men spændende er det, hvis du oplyser hvorfor koblingen er skiftet ??

Altså hvilke symptomer du havde inden ;)
Kobling blev udskiftet pga defekt udtrækker leje
Per H Jensen
8500 Grenaa

Orla Pedersen
Indlæg: 212
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
Geografisk sted: Himmerland
Kontakt:

Re: Kobling/svinghjul

Ulæst indlæg af Orla Pedersen » ons 26. sep 2018 09:12

per.jensen1 skrev:
ons 26. sep 2018 07:28
mikhan skrev:
tirs 18. sep 2018 14:50
Et koblingsskift smadre næppe din gearkasse..

Men spændende er det, hvis du oplyser hvorfor koblingen er skiftet ??

Altså hvilke symptomer du havde inden ;)
Kobling blev udskiftet pga defekt udtrækker leje
Både udrykkerleje og føringsrør for lejet er lidt spinkle på ihvertfald 2.0 benzin. Et defekt leje tager som regel føringsrøret med i graven. Røret er let at skifte, men lige bagved sidder pakdåse og leje til indgående aksel i gearkassen.
Derfor kan pakdåse og leje måske i uheldige omstændigheder også tage skade.
--
O. Pedersen

Besvar