Kølerblæser C5 2,0HDI
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Kølerblæser C5 2,0HDI
Hej
Jeg kom i tanke om at jeg skal have checket om min blæser virker på bilen..
I sommers, en fredag eftermiddag var 2 busser stødt sammen på Køge Bugt motorvejen - det gav 2,5 times ekstra transport i heden med start og stop.
I den forbindelse blev min bil ret varm - nålen for kølervand kom ret højt op, men dog stadig inden for den "hvide streg" - jeg valgte at stoppe motoren så meget som muligt mens man holdt og ventede.
Men - jeg tænker - burde kølerblæseren ikke have holdt temperaturen nede i det "normale" område hvis den virkede?
Min bil har ikke automatisk klima, kun almindelig aircon med en knap med "snefnug" - pt virker det ikke, men hvis ikke kølerblæseren vil starte, så vil A/C vel heller ikke?
Jeg har ganske kort forsøgt at finde et sted i Lexia hvor man kan tvangsstyre blæseren, men pt forgæves.. - nogen der lige kan huske hvor man finder dette?
Bilen kører jo og bliver ikke unaturligt meget varm normalt, kun denne ene gang - ellers står nålen rimeligt stabilt midt i feltet..
Jeg kan se på service.citroen at der er to typer relæ? Er det mon et sted at checke eller? Og hvilket vil man normalt bruge i lille Danmark?
Jeg kom i tanke om at jeg skal have checket om min blæser virker på bilen..
I sommers, en fredag eftermiddag var 2 busser stødt sammen på Køge Bugt motorvejen - det gav 2,5 times ekstra transport i heden med start og stop.
I den forbindelse blev min bil ret varm - nålen for kølervand kom ret højt op, men dog stadig inden for den "hvide streg" - jeg valgte at stoppe motoren så meget som muligt mens man holdt og ventede.
Men - jeg tænker - burde kølerblæseren ikke have holdt temperaturen nede i det "normale" område hvis den virkede?
Min bil har ikke automatisk klima, kun almindelig aircon med en knap med "snefnug" - pt virker det ikke, men hvis ikke kølerblæseren vil starte, så vil A/C vel heller ikke?
Jeg har ganske kort forsøgt at finde et sted i Lexia hvor man kan tvangsstyre blæseren, men pt forgæves.. - nogen der lige kan huske hvor man finder dette?
Bilen kører jo og bliver ikke unaturligt meget varm normalt, kun denne ene gang - ellers står nålen rimeligt stabilt midt i feltet..
Jeg kan se på service.citroen at der er to typer relæ? Er det mon et sted at checke eller? Og hvilket vil man normalt bruge i lille Danmark?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
Lars4733
- Kontakt:
Re: Kølerblæser C5 2,0HDI
Kommer til at tænke på, at i Lexia, så skriver den at der ikke er A/C overhovedet? Den kan ikke kommunikere med "klimaanlægget", men det er måske fordi jeg har modellen med de 3 drejeknapper? - Det er jo blot et ventilationsanlæg med mulighed for at tænde for A/C (hvis det virkede..)
-
Lars4733
- Kontakt:
Nå - fandt et sted i Lexia - under BSI og så køling - aktivatortest - den skrev at den ville aktivere blæser på mellem niveau og at man skulle lytte efter.. der skete intet.
Sikring (40 AMP) er checket i motorrum - næste step er vel at flå forkofanger af og se stil osv efter? Man skal have hele kofangeren af for at komme til?
Sikring (40 AMP) er checket i motorrum - næste step er vel at flå forkofanger af og se stil osv efter? Man skal have hele kofangeren af for at komme til?
-
Lars4733
- Kontakt:
Var der nogen der kunne be- eller afkræfte om det er nødvendigt at afmontere hele kofangeren for at komme til blæseren?
Synes ikke at kunne se selve kølergitteret kan komme af?
Synes ikke at kunne se selve kølergitteret kan komme af?
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Sorry, havde overset tråden her totalt.
Kofangeren skal af - Det er til gengæld rigtig nemt på en C5.
Kofangeren skal af - Det er til gengæld rigtig nemt på en C5.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Lars4733
- Kontakt: