luftfilter ??
-
jixxel
- Geografisk sted: Næstved
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
luftfilter ??
skulle lige sætte nyt luftfilter i min bil , men der er kun et rør der hvor det skal sidde når jeg google det ? hjælp
mvh
kim petersen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Re: luftfilter ??
På version 1,6 HDI har konstruktørerne, i deres rødvinståge, monteret filteret bagved motoren ind mod kabinen. Såvidt jeg kan se 
--
O. Pedersen
O. Pedersen
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Jep, det sidder helt inde bag ved - En ren fornøjelse at skifte på feks. 307 og 308 
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
jixxel
- Kontakt:
tak det tror jeg mekanikeren får lov til så :-) bare mærkeligt at det i instrukstionsbogen skriver den sidder foran på min model, men jeg har jo fået ny maskine i der er 5 år nyere , det kan være de har flyttet plastik rør med over , beklager hvis det er dumme spørgsmål , men jeg ved ikke ret meget om biler , jeg eryoutube mekaniker :-)
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
det er faktisk nemt, 2 skruer og en clips, så er den ged barberet
der sidder 2 skruer (torx) du kan se når du fjerner dækslet på motoren, dem skruer du op, så sidder der på din højre hånd en clips på siden af filterkassen der hvor den tykke slange går ind sådan ca. det skal lige vippes fri med en skruetrækker, så kan du lette låget der så sidder i nogel slidser bagtil men det skal bare trækkes frem, derefter fjerner du det gamle filter og sætter det nye ind, og skubber låget ind igen bagud mens du holder det en smule åbent, så kan du nemt mærke når det gilder ind på plads bagtil, så er bare de skruer i igen og med skruetrækkeren at vippe clipsen på plads, hele øvelsen kan du klare på en 10-15 minutter (hurtigere næste gang)
der sidder 2 skruer (torx) du kan se når du fjerner dækslet på motoren, dem skruer du op, så sidder der på din højre hånd en clips på siden af filterkassen der hvor den tykke slange går ind sådan ca. det skal lige vippes fri med en skruetrækker, så kan du lette låget der så sidder i nogel slidser bagtil men det skal bare trækkes frem, derefter fjerner du det gamle filter og sætter det nye ind, og skubber låget ind igen bagud mens du holder det en smule åbent, så kan du nemt mærke når det gilder ind på plads bagtil, så er bare de skruer i igen og med skruetrækkeren at vippe clipsen på plads, hele øvelsen kan du klare på en 10-15 minutter (hurtigere næste gang)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
jixxel
- Kontakt:
takker det prøver jeg
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
ja, det er dælmne en fest på en 307'er, hvor den ligger under ruden....
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)