Tøver ved acceleration

Besvar
Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » ons 11. jul 2018 08:13

Berlingoen har nu gennem længere tid haft den fejl at den tøver når man giver gas, for eks. når man kører ud af en rundkørsel. Så giver det et hop, og så trækker den fint. Ved langsom og stille gasgivning er der ingen problemer, det er kun hvis man har sluppet pedalen og lige derefter giver gas.
Har prøvet adskilning og rens af gasspjæld, rens af turbofaner, havde i den forbindelse turboen helt skilt ad, intercooler renset, luftmassemåler renset.
men ingen virkning.
Kan det være EGR ? Den har jeg af gode grunde gemt til sidst :D , men reagerer den så hurtigt at det kan give fejlen?
Eller nogen der har et bud på noget helt andet ?
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af posh » ons 11. jul 2018 10:43

det lyder nu mere efter at turboen tøver, dette skyldes oftest en utæthed i forbindelse med waste gaten der gør at den reagerer lidt trægt

jeg kan ikke lige huske om en 2010 stadig regulerer via vaccuum men det nu nok der skal focusere blikket, en lille bitte revne i en slange kan sagtens medføre tøven...
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Jakob P
Indlæg: 44
Tilmeldt: tirs 13. feb 2018 19:50
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af Jakob P » ons 11. jul 2018 23:06

Hvordan ser indsugningsmanifolden ud? Det kunne sagtens lyde som om den er godt tilsodet

Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » tors 12. jul 2018 09:18

Jeg vil selvfølgelig lige tjekke vacuum slangen, men det har jeg nu tidligere gjort, og den aktiverer også wastegaten, men dobbelttjekker lige.

Jeg har også haft gasspjældet ude, pillede det hele af med motor og det hele, og rensede det. Spjældet var godt sovset til i sort snask, så jeg håbede det ville virke med en rensning. Kan vel godt være defekt alligevel hvis nu selve steppermotoren kører trægt....

Når man kikker ind i røret fra EGR og varmeveksler er det sort som i en brændeovn.
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af posh » tors 12. jul 2018 09:24

jeg ville nok købe en dåse rens og lade bilen æde den ved samme lejlighed, det fjerner det meste i hele systemet, du bruger vel den rigtige motorolie beregnet til den motor, gør du ikke det så sovser den til i olieslam, det skal være 5w-30 C2 godkent til citroen peugeot diesler
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Gribben
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 6. aug 2017 15:35
Geografisk sted: Bramming
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af Gribben » tors 12. jul 2018 11:03

Jeg bruger denne olie.
Det er fra EGR og til indsugning der er sovset til. Det andet er fint nok, havde det hele skilt af for ikke længe siden, da jeg skiftede turboen på grund af hyleri. Da rensede jeg også partikelfilteret.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 Spacetourer PureTech130 2018

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af posh » tors 12. jul 2018 12:31

Gribben skrev:
tors 12. jul 2018 11:03
Jeg bruger denne olie.
Det er fra EGR og til indsugning der er sovset til. Det andet er fint nok, havde det hele skilt af for ikke længe siden, da jeg skiftede turboen på grund af hyleri. Da rensede jeg også partikelfilteret.
ja det ser umiddelbart rigtigt ud, står der C2 og B71-2290 på dunken er alt fint men det skal stå der, jeg ville hvis der var tvivl bruge en spray i stedet for at adskille den halve bil.....
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Jakob P
Indlæg: 44
Tilmeldt: tirs 13. feb 2018 19:50
Kontakt:

Re: Tøver ved acceleration

Ulæst indlæg af Jakob P » tors 12. jul 2018 19:36

Tvivler på mekaniker på dåse er nok til at løse problemet hvis den først er sodet rigtig til. Der er en her der har vejet ny indsugningsmanfold kontra en tilsodet, det er lidt skræmmende.
http://hi-speed.dk/smf/index.php?topic=116843.15

Besvar