multimedie

Besvar
Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

multimedie

Ulæst indlæg af posh » fre 15. jun 2018 16:05

Så kom der ny radio med GPS, DAB+, TV, DVD, internet, og bakkamera i C4'eren, det er ikke et originalt system (SMEG) men en kinaklon (de kører begge i Android software), så jeg kan faktisk lægge SMEG software ind på den, og dermed også feks. navi "my way" men ikke lige nu, der er jo mange app's på google play lige til at hente ned, så lige nu er navi TOMTOM, Google maps og Sygic til test, de er alle på hver sin måde fortræffelige.

systemet er med en 7" skærm og alle fuktioner fra rat klima døre håndbremse lys osv. kan den vise, også feks. hvis lysten melder sig en film på Netflix.

det bør måske nævnes at det er "plug and play" bilen er bare glad for den og der skal ikke nogen testere til at godkende systemet, og så det hele til ca. 2.200,-kr leveret på adressen, det skulle bare prøves, og jeg må sige det klæder bilen rigtig godt.

der er kun en ting der driller mig lidt, bakkameraet er af den tådløse slags og er nu monteret i det ene nummerpladelys hvor det lige kigger ud under kanten af bagklappen, fint nok, godt billede lige indtil motoren startes, så går det i sort, og det er jo ikke lige meningen, det er vist nok noget med at de nyere biler svinger en del i strømstyrke når motoren er igang og det skulle være årsagen, er der nogen der har et godt forslag til hvordan jeg kommer uden om det problem så jeg kan nyde udsigten bagud også når bilen er startet, så ville jeres erfaringer og løsning modtages med tak og glæde :handgestures-thumbupright:
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Englewood
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Re: multimedie

Ulæst indlæg af Englewood » lør 16. jun 2018 08:08

Jeg fandt ud af at mit bakkamera kræver en stabil 12V på plussiden og den fandt jeg via en ledning i reservedelsbrønden hvor der er 12V når der sættes tænding på. Ledningen kom fra et stik med flere ledninger som sidder i en form for elektronikmodul. Er ikke klar over om det er noget der har forbindelse med stikdåsen til trækkrogen.
Men når det gælder stel til bakkameraet fandt jeg osse ud af at det er noget der skal tages seriøst,så jeg fandt en skrue i bagagerummet som kunne bruges i forbindelse med en ringkabelsko.
Jeg har valgt at bruge de samme forbindelser til det trådløse modul.
Hvis du er så heldig at du har en 12V strømudtag i bagagerummet kunne du måske snuppe et stabilt 12V signal derfra.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » lør 16. jun 2018 08:20

Englewood skrev:
lør 16. jun 2018 08:08
Jeg fandt ud af at mit bakkamera kræver en stabil 12V på plussiden og den fandt jeg via en ledning i reservedelsbrønden hvor der er 12V når der sættes tænding på. Ledningen kom fra et stik med flere ledninger som sidder i en form for elektronikmodul. Er ikke klar over om det er noget der har forbindelse med stikdåsen til trækkrogen.
Men når det gælder stel til bakkameraet fandt jeg osse ud af at det er noget der skal tages seriøst,så jeg fandt en skrue i bagagerummet som kunne bruges i forbindelse med en ringkabelsko.
Jeg har valgt at bruge de samme forbindelser til det trådløse modul.
Hvis du er så heldig at du har en 12V strømudtag i bagagerummet kunne du måske snuppe et stabilt 12V signal derfra.

tusind tak Tommy, har du monteret et relæ ?? (det har jeg snuset mig frem til efter nogen søgning på nettet som en løsning) eller var det nok med den direkte strøm forsyning, mit probem er faktisk at det eneste med konstant 12V ved tænding bagi er centrallåsen i bagklappen og den er jo en del af systemet, men så må jeg jo den tunge vej og trække strøm fra sikringsboksen (ganske bøvlet til bagklappen)
jeg fandt i rodekassen en stabilisator til signal, jeg tror lige jeg giver den en chance og håber det bedste, ellers kunne jeg jo have sparet den trådløse forbindelse.... :handgestures-thumbupright:
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

Englewood
Geografisk sted: Overlade 9670 Løgstør
Kontakt:

Ulæst indlæg af Englewood » lør 16. jun 2018 08:27

Jeg har ikke monteret noget relæ. Jeg gik bare direkte i 12V ledningen jeg fandt og loddede min anslutning dertil.
Jeg havde jo egentlig tænkt at stjæle strømmen fra det elektriske håndtag i bagklappen da min første tanke var at sætte kameraet i bagklappen.
Men se,de ledninger giver sgu kun omkring 9V, så det ved jeg ikke hvad er for noget.
Men så fandt jeg så den her elektronikboks i reservehjulsbrønden hvorfra jeg kunne hente ja faktisk helt op til omkring de 13V når motoren er startet.
Nu har jeg sådan et multimeter der kan måle spændingen og det var efter at have trukket en ledning direkte fra bilens batteri med krokkedillenæp at jeg fandt ud af at kamera og den trådløse enhed behøver en stabil 12V forbindelse.
Tommy Nielsen
Citroën C4 1,6i 16V VTR 109 hk 22/8 2006
BE 12 265
VF7LCNFUC74528344

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » lør 16. jun 2018 15:18

lige en lille update, intet er helt enkelyt første gang man laver noget nyt, og lige her er det altså ikke helt nok at kontrollere stel, men men alt ser rigtig godt ud, jeg kan navigere høre radio også DAB+ lytte til musikafspiller fra både telefon USB stick og smart card, men også feks. Spotify er fint, så kan jeg selvfølgelig også navigere så jeg kan finde frem til Rema, endda med hele 3 forskellige navi systemer (2 af dem bliver afinstalleret senere) men også læse mails, beskeder og søge på nettet går helt fint, nå ja så kunne det også blive aktuelt (måske) hvis jeg skulle holde i kø så lige se en film fra Netflix eller HBO, så alt i alt ikke så ringe endda, dog lidt malurt er der da, det skide bakkamera slukker lige så snart motoren starter, så der er brugt lidt tid på at søge en (nem) løsning, den viser sig at være en dims der skal sættes ind på strømledningen til kameraet som skulle regulere og fjerne støj, nu koster sådan en sjover en bagatel af mellem 495 0g 1200 kr i dette land, på ebay europa lidt billigere men med en bule af fragt, hvorimod præcis den samme nu er bestildt i kinesernes land til en lidt lavere pris (9,96 kr incl fragt, bare med 2 ugers leveringstid) og ja det er den samme, billederne navnet og spec. er i hvert fald.
det ser ca sådan ud, og så til den pris..............

Billede

Billede

AllanO
Geografisk sted: Aarhus
Diagbox: Ja
Version: 7.57 so far
Kontakt:

Ulæst indlæg af AllanO » man 15. jul 2019 21:34

Fedt! - Vil du smide et link til anlæg op, eller blot skrive fabrikat, blot for at få samme android version som er kompatibel med C4 :)
C4 1,6 HDI 2011

Brugeravatar
posh
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » man 15. jul 2019 22:13

aliexpress og radio gps citroen c4 b7

Besvar