Fejlblæser fejl + C4GP UA 2007 Emnet er løst
-
RaDDeh
- Kontakt:
Fejlblæser fejl + C4GP UA 2007
Hej
jeg har problemer med min køleblæser, den tænder ikke, jeg har testet at den køre ved lav hastighed når motoren er kold, og AC/Klima er tændt, men ved bykørsel bliver bilen for varm og der står "ENGINE TO HOT", det forsvinder så snart jeg kommer på landevej og bilen får luftgennemstrømning.
Hvad hedder den sikring jeg leder efter?
http://www.autogenius.info/citroen-c4-p ... x-diagram/
Jeg kan ikke finde en Køleblæser / Engine fan sikring, kan i hjælpe
AM11895 er nummerpladen
jeg har problemer med min køleblæser, den tænder ikke, jeg har testet at den køre ved lav hastighed når motoren er kold, og AC/Klima er tændt, men ved bykørsel bliver bilen for varm og der står "ENGINE TO HOT", det forsvinder så snart jeg kommer på landevej og bilen får luftgennemstrømning.
Hvad hedder den sikring jeg leder efter?
http://www.autogenius.info/citroen-c4-p ... x-diagram/
Jeg kan ikke finde en Køleblæser / Engine fan sikring, kan i hjælpe
AM11895 er nummerpladen
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Fejlblæser fejl + C4GP UA 2007
du kigger nu nok et forkert sted, se på føleren på termostathuset, er den defekt starter blæseren ikke, eller mindre sandsynligt styringen ved møllen, men da den starter med AC tændt er den sikkert ok, den hjælper jo også kondenseren så hvis blæseren kan køre fejler sikringen jo ikke
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
RaDDeh
- Kontakt:
Er der ikke en sikring til både lav og høj hastighed? Eller er det et relæ der slår ind der?
Det er ihvertfald træls at den melder fejl, det påvirker også mit klima anlæg der ikke virker, når motoren bliver varm
Det er ihvertfald træls at den melder fejl, det påvirker også mit klima anlæg der ikke virker, når motoren bliver varm
- posh
- Kontakt:
nej der er ikke en sikring til både høj og lav fart, og din blæser fejler jo heller ikke som før nævnt noget da den kører til AC, men den får tilsyneladende ikke besked fra motoren om at den skal øge farten pga. af varmen, så du slipper ikke uden om føleren der styrer den på motoren/ termostathuset
og ja det er jo klart at når blæseren bare lister afsted i denne varme kan kondensoren heller ikke få luft nok
og ja det er jo klart at når blæseren bare lister afsted i denne varme kan kondensoren heller ikke få luft nok
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
RaDDeh
- Kontakt:
Mange tak 
Så er jeg mere rolig, hvad hedder den del jeg skal have skiftet ud så:
https://www.refako.dk/termostat-87-til- ... -personbil
Så er jeg mere rolig, hvad hedder den del jeg skal have skiftet ud så:
https://www.refako.dk/termostat-87-til- ... -personbil
- posh
- Kontakt:
måske men mon ikke sensoren kan købes for sig selv, jeg kigger lige, jo der skulle sidde sådan en her https://www.bildeleshop.dk/citroen/c4-g ... tur-sensor prøv at pille ledningenaf den på din bil og sæt den direkte til stel, så skulle blæseren gerne køre fuld speed
nogle gange er det tistrækkeligt at rense stikket så virker det igen, ellers skift sensoren
nogle gange er det tistrækkeligt at rense stikket så virker det igen, ellers skift sensoren
-
tcolsen
- Kontakt:
jeg ville købe nr 6 på dette billed det er en svaghed på de årgange og styrer blæsertrinene , det er monteret som på billedt og sidder meget udsat har selv haft en Pug 307 hdi hvor det relæ var gået
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
På de lidt mere moderne biler, altså nyere end Xantia feks. Sidder der kun én temperaturføler på motoren. Det er motorstyringen direkte der styrer blæseren. En tester kan afsløre om den viser nogenlunde normalt.
Er den med trinreguleret eller PWM blæser?
Er den med trinreguleret eller PWM blæser?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
RaDDeh
- Kontakt:
Hvilket OE nummer skal jeg søge efter, jeg finder en masse, men det er som om de ikke passer til min bil
am11895
-
RaDDeh
- Kontakt:
-
tcolsen
- Kontakt:
-
RaDDeh
- Kontakt:
Er du sikker, der står Kabineblæser ved den, jeg har læst rundt omkring og 1308CX er ændre til 1308CP
Interchangeable Part Numbers:
Peugeot: 1308.CP (Replaces 1308.CX)
9662240180 (Replaces 9673999980)
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Der står flere numre på service.citroen, både "udskiftet reservedel" og "Nye reservedele"
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
tcolsen
- Kontakt:
Altså det billed som mig og lars har sat ind er direkte fra Citroen reservedels side på nettet så skal ikke kunne sige om den er ændre til 1308CP det er den ikke fra Citroen selv