Advarsel - falske mails fra PostNord m.fl.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Advarsel - falske mails fra PostNord m.fl.
Ja, omtanke i forbindelse med mails og færden på nettet kan jo ikke siges for tit.
Min søn fik falske mails fra PostNord samt "fakturakontrol". Om det har været det ene eller det andet kan jeg ikke sige med sikkerhed, men alle hans filer blev "highjacked" med krav om løsepenge.
Det har lige kostet mig en lang aften med indlæsning af gammel backup fra en tidligere harddisk, ny kloning til større harddisk, reinstallation af en del programmer, opdateringer, nedlukning af nogle fælles drev og scanning af samme osv. osv. osv.
Blot til deling, hvis I også skulle være så "heldige" at få hyggemails og åbne dem uden omtanke.
Min søn fik falske mails fra PostNord samt "fakturakontrol". Om det har været det ene eller det andet kan jeg ikke sige med sikkerhed, men alle hans filer blev "highjacked" med krav om løsepenge.
Det har lige kostet mig en lang aften med indlæsning af gammel backup fra en tidligere harddisk, ny kloning til større harddisk, reinstallation af en del programmer, opdateringer, nedlukning af nogle fælles drev og scanning af samme osv. osv. osv.
Blot til deling, hvis I også skulle være så "heldige" at få hyggemails og åbne dem uden omtanke.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Advarsel - falske mails fra PostNord m.fl.
ja jeg føler med dig, har selv modtaget ikke så få af disse phishing mails, men endnu ikke åbnet nogle vedhæftede filer, en ting jeg opdagede som måske kan hjælpe er ar der ofte er et link, email adresse man kan klikke på, og den ser helt uskyldig ud, i et af tilfældene var det til E-boks og adressen så fuldstændig normal rigtig ud, lige indtil jeg lod musen dvæle lidt på den, så dukkede der pludselig den adresse op som man i virkeligheden var på vej ind i, jeg ved ikke om dette gælder i alle tilfælde, men det kan godt betale sig lige at vente med at klikke indtil computeren lige har vist hvad der ligger bag det der står på skærmen
I et andet tilfælde var det storebælt forbindelsen der ville have opdateret kreditkort oplysninger, der ringede jeg omgående til dem og fortalte at jeg havde modtaget en mail fra dem, det kendte de naturligvis ikke noget til, men de var meget glade for at få det at vide, og inden for en time ringede de tilbage for endnu engang at takke og fortælle at de havde fået sat en stopper for svineriet, i hvert fald for denne gang
I et andet tilfælde var det storebælt forbindelsen der ville have opdateret kreditkort oplysninger, der ringede jeg omgående til dem og fortalte at jeg havde modtaget en mail fra dem, det kendte de naturligvis ikke noget til, men de var meget glade for at få det at vide, og inden for en time ringede de tilbage for endnu engang at takke og fortælle at de havde fået sat en stopper for svineriet, i hvert fald for denne gang
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der