C5. Fra 04.. udløst kode. Hjælp.
- DannW
- Kontakt:
C5. Fra 04.. udløst kode. Hjælp.
Hejsa Citrus 
Har denne C5 fra 04. Og har selvfølgelig problemer med AC. Jeg har LIGE skiftet formodstanden på bilen, da blæseren stoppede med at virke.. Det hjalp dog ikke.
Jeg har så udlæst denne fejlkode
P0141 $10 02 Sensor heater circuit bank 1 Sensor 2.
Altså jeg forstår hvad det er der står, men hvordan laver jeg denne fejl. Som sagt, har skiftet formiddagen. Checket ALLE sikringerne, går jeg ud fra. Nr 11 og 24. Samt den 40 Amp i motorrum.
Når jeg starter bilen, tænder display op, viser 4 vinger. Man kan ligesom fornemme den prøver at starte blæseren, men der sker intet. Heller ikke når man prøver at ændre hastigheden. Efter en 10 - 15 sekunder forsvinder vingerne i blæse displayet...
Såå. Hvad skal laves for at ordne fejlkode. Er det måske blæsemotoren elker hele facia med kontrolelektronikken.
Det er lidt koldt for tiden, når den ikke virker..
På forhånd tak
Dann. W
En ellers godt tilfreds C5 ejer.
Nb. Havde en fejlkode mere. Som jeg ikke er helt tilfreds med. P0606 $10.
Har denne C5 fra 04. Og har selvfølgelig problemer med AC. Jeg har LIGE skiftet formodstanden på bilen, da blæseren stoppede med at virke.. Det hjalp dog ikke.
Altså jeg forstår hvad det er der står, men hvordan laver jeg denne fejl. Som sagt, har skiftet formiddagen. Checket ALLE sikringerne, går jeg ud fra. Nr 11 og 24. Samt den 40 Amp i motorrum.
Når jeg starter bilen, tænder display op, viser 4 vinger. Man kan ligesom fornemme den prøver at starte blæseren, men der sker intet. Heller ikke når man prøver at ændre hastigheden. Efter en 10 - 15 sekunder forsvinder vingerne i blæse displayet...
Såå. Hvad skal laves for at ordne fejlkode. Er det måske blæsemotoren elker hele facia med kontrolelektronikken.
Det er lidt koldt for tiden, når den ikke virker..
På forhånd tak
Dann. W
En ellers godt tilfreds C5 ejer.
Nb. Havde en fejlkode mere. Som jeg ikke er helt tilfreds med. P0606 $10.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: C5. Fra 04.. udløst kode. Hjælp.
som du skriver at du fornemmer at den blæser ligesom forsøger at komme igang, for så at stå stille udelukker jo resistoren og alt asndet end selve motoren der måske er kørt træt, jeg læser det som om der kunne sidde noget i vejen der forhindrer at motoren roterer, det er nok lidt svært at komme til, men kunne du komme ind og give motoren et skub eller mærke på mden ville du have svaret, blædsermotyoren er jo til at tilgå fra venstre side af konsollen den sidder i
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
O2 sensor er din lambdasonde (Varmelegemet er formentlig defekt) - Det har intet at gøre med kabineblæseren.
Har du forsyning fremme ved kabineblæseren?
Har du forsyning fremme ved kabineblæseren?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- DannW
- Kontakt:
Post.
Kan man nå vingerne fra venstre side, og prøve at skubbe den i gang ? Det prøver jeg LIGE at kigge på i morgen.
Carsten S.
Det ikk negativt ment, men har da set fejl udlæst på lys hvor O2 også er skrevet i koden, tror ikke liiige der er en lambda der
.kan varmelegeme give samme fejl som ved modstanden.
Med forsyning mener du el eller vand, syntes jeg har læst et sted at varmeanlægget kan have problemer hvis det ikke er væske nok i det, dog ikke tilfældet.
DannW
Kan man nå vingerne fra venstre side, og prøve at skubbe den i gang ? Det prøver jeg LIGE at kigge på i morgen.
Carsten S.
Det ikk negativt ment, men har da set fejl udlæst på lys hvor O2 også er skrevet i koden, tror ikke liiige der er en lambda der
Med forsyning mener du el eller vand, syntes jeg har læst et sted at varmeanlægget kan have problemer hvis det ikke er væske nok i det, dog ikke tilfældet.
DannW
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Nu skriver du selv.DannW skrev: ↑lør 27. jan 2018 18:47Post.
Carsten S.
Det ikk negativt ment, men har da set fejl udlæst på lys hvor O2 også er skrevet i koden, tror ikke liiige der er en lambda der.kan varmelegeme give samme fejl som ved modstanden.
DannW
Hejsa Citrus
Hvor P0141 er lambdasonden, og intet andet, så de andre skriver rigtig nok
Så du er nok nød til at få fat i en tester der kan Fransk.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Den fejl du har udlæst refererer til varmelegemet i en af lambdasonderne. Ignorer den fejl for nu.DannW skrev: ↑lør 27. jan 2018 18:47Det ikk negativt ment, men har da set fejl udlæst på lys hvor O2 også er skrevet i koden, tror ikke liiige der er en lambda der.kan varmelegeme give samme fejl som ved modstanden.
DannW
Kabineblæseren skal køre, uanset om der er væske i klimaanlægget, eller for den sags skyld kølevand på bilen.
Men forsyning mener jeg strøm til blæseren/modstanden.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
hvilken tester har du brugt ??
hvis det du har beskrevet holder så pil den motor ud og chek stikket at der kommer strøm, og sæt direkte strøm til motoren så du ved om det er den eller forsyningen der svigter

hvis det du har beskrevet holder så pil den motor ud og chek stikket at der kommer strøm, og sæt direkte strøm til motoren så du ved om det er den eller forsyningen der svigter

C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Lille tilføjelse - Hold godt ved motoren i mens. Den har temmelig stort startmoment, så den kan nemt skøjte af filebænken.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- DannW
- Kontakt:
Den ka fransk
Carsten S.
Godt. Fedt. Blev lige optaget af at sætte dash cam i bilen med skjult installation. Men tager lige den ind i garagen i morgen efter job tid. Som sagt, alle sikringer er OK, men den er jo fransk bilen
Posh.
SUPER. 1000 tak for det/Den tekniske illustration. Hvis jeg læser den korrekt sidder blæsermotoren så yderst, ud mod kabinen af bilen ? Så'en jeg kunne nå vingerne fra føresiden og prøve at "skubbe" dem rundt/i gang.
ER det en stor opgave at skifte motoren HVIS det er den. Håber lidt på et løst stik, men da det er min bil er det sikkert meget mere. (Med 2 bolte er man sikker på den ene skal varmes og den anden brækker, typisk bilhistorie for mig hehe).
Er ikke snekker, og har kun 4 tommelfinger så kan da lidt selv.
Endnu engang 1000 tak. På forhånd...
DannW