Panik-Panik crank-nostart 1.6thp
-
renel
- Kontakt:
Panik-Panik crank-nostart 1.6thp
1.6thp 2015 euro6
Hej, jeg har ramt muren. Haft bilen i 1 år og haft div. fejl som jeg har rettet og slettet....lang historie kort, nu vil den ikke starte, starteren kører, nu mere jeg tester des mindre strøm og det kan den jo heller ikke lide) Jeg har diagbox 7.62 og icarsoft cr max.
Adskilt diverse boxe og stik efterset og renset, søgt på nettet, alt ser godt ud. JEG MANGLER EN GOD FORUM KAMMERAT, som er dygtigere en mig.
Er der ikke nogen her i københavns omegn der kan hjælpe mig, jeg siger ikke at det skal være gratis;-)
HJÆLP.
Hej, jeg har ramt muren. Haft bilen i 1 år og haft div. fejl som jeg har rettet og slettet....lang historie kort, nu vil den ikke starte, starteren kører, nu mere jeg tester des mindre strøm og det kan den jo heller ikke lide) Jeg har diagbox 7.62 og icarsoft cr max.
Adskilt diverse boxe og stik efterset og renset, søgt på nettet, alt ser godt ud. JEG MANGLER EN GOD FORUM KAMMERAT, som er dygtigere en mig.
Er der ikke nogen her i københavns omegn der kan hjælpe mig, jeg siger ikke at det skal være gratis;-)
HJÆLP.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
-
renel
- Kontakt:
Re: Panik-Panik crank-nostart 1.6thp
Jeg hører at pumpen starter ved tænding, kører 3-4sek og stopper, normalt. Inden disse problemer målte jeg HPFP tryk til 80-134, fint. Efter alt denne adskillelse kørt batteriet ned til 11,7v, har ladet den op til 12,7v så ved jeg faktisk ikke om jeg har ramt fejlen eller jeg har fået kørt den i elektronisk baglås? Der er håndfri nøgle, som virker til døre og vinduer, men dette er vist alm. radiofrekvens, noget andet er oplåsning af motorcomputer. Måske det er dette? Starteren vil godt køre.
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Tag en batteripol fra og lad batteriet helt op.
Benzintryk? - test på railen. Til nøds kan du bruge en dæktryksmåler.
Er der spænding til dyserne? - plejer at være stelstyret. Giver motorstyringen signal om at åbne dyserne?
Er det gnist?
Kan ECU'en se "nøglen"?
Nogen fejlkoder?... afbryd batteriet i nogle minutter, slet fejlkoder, forsøg start, udlæs fejlkoder.
Benzintryk? - test på railen. Til nøds kan du bruge en dæktryksmåler.
Er der spænding til dyserne? - plejer at være stelstyret. Giver motorstyringen signal om at åbne dyserne?
Er det gnist?
Kan ECU'en se "nøglen"?
Nogen fejlkoder?... afbryd batteriet i nogle minutter, slet fejlkoder, forsøg start, udlæs fejlkoder.
-
renel
- Kontakt:
Har prøvet at lade batteriet op til 12,7v men jeg bruger jo strøm hele tiden imens jeg tester (1 uge), ved ikke hvor gammelt batteriet er, kun at det har origionalnummer på, benzintryk 80-134 som ovenfor, ved ikke om dyserne men de har ikke givet nogen koder. et kort øjeblik havde jeg tænding men dør med det samme, nu er der ingen liv.Ved ikke on ecu kan se nøglen, det lyder somom den siger noget når den sættes i. har prøvet mange gange at slette koder og prøve igen, nogen gange de samme koder, andre gange andre koder, meget forvirrende. tidligere var der en kode P195 12, jeg tog stikket af og fejlen var væk...men nu dagen efter så er den der igen, tager stikket af , test startet forfra, har også haft P13ba 00, og U1318 86 kommunikation med bsi en overgang men ikke nu, nu er der P195 12 "kortslutning til batt +", hjælper ikke at tage stikket af...så skulle det jo være i ledningsnettet ell. ecu ikke? kan du anbefale en kompetent mekaniker her i byen (ikke aut. psa forh.)...;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
En ting er at lade batteriet op til 12,7v, men hvad med ampere, hvor mange er der tilbage ved fuldt opladet batteri? Har du evt testet batteriet med en batteritester for at se tilstanden? De fleste Citroen modeller er meget sårbare når det gælder batteriet.