Motor og dysser skiftet. Emnet er løst

Besvar
DYVAL
Kontakt:

Motor og dysser skiftet.

Ulæst indlæg af DYVAL » ons 11. dec 2024 16:48

Min C4 spacetourer ville pludselig ikke køre længere.

Efter jeg havde den på værksted mente de at alle 4 dyser skulle skiftes. Det gik jeg med til.

Efterfølgende fandt de så ud af at det ikke var nok. Nu skulle motoren også skiftes.

Motoren dækkede citroen heldigvis, men dysserne skulle jeg dække. Det blev lige rundt regnet kr. 30.000.

Nu er mit spørgsmål, kan det virkelig være rigtigt at jeg skal dække dysserne, når citroen dækker resten?

Jeg har mest på fornemmelsen at værkstedet har tørret regningen af på mig for deres egen fejltagelse.

Jeg er selvfølgelig lykkelig for at citroen har dækket en ny motor på en 4 år gammel bil, men alligevel.

Hvad siger I?

John59
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Motor og dysser skiftet.

Ulæst indlæg af John59 » ons 11. dec 2024 17:09

30.000 kr for 4 nye dysser incl montering! Det var da ellers noget af en pris. Jeg gav 10.000 kr for samme opgave på min C4 1,6 HDI fra 2011.

DYVAL
Kontakt:

Ulæst indlæg af DYVAL » ons 11. dec 2024 17:13

Ja det er en dyr pris men jeg fik beskeden 5000 stykket plus diverse med arbejdsløn og da den ikke kunne køre tænkte jeg at det nok var bedst.

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » ons 11. dec 2024 18:11

DYVAL skrev:
ons 11. dec 2024 16:48
Min C4 spacetourer ville pludselig ikke køre længere.

Efter jeg havde den på værksted mente de at alle 4 dyser skulle skiftes. Det gik jeg med til.

Efterfølgende fandt de så ud af at det ikke var nok. Nu skulle motoren også skiftes.

Motoren dækkede citroen heldigvis, men dysserne skulle jeg dække. Det blev lige rundt regnet kr. 30.000.

Nu er mit spørgsmål, kan det virkelig være rigtigt at jeg skal dække dysserne, når citroen dækker resten?

Jeg har mest på fornemmelsen at værkstedet har tørret regningen af på mig for deres egen fejltagelse.

Jeg er selvfølgelig lykkelig for at citroen har dækket en ny motor på en 4 år gammel bil, men alligevel.

Hvad siger I?
Bevisbyrden ligger hos dig vil jeg mene.
Du har indleveret din bil på et værksted. De har undersøgt bilen og stillet en diagnose. Du har stolet på det og accepteret reparationen.

Efterfølgende bliver du i tvivl om hvorvidt de måtte have tørret en regning uretmæssigt af på dig. Det lyder ganske forståeligt, men det skal du nu bevise, hvis du vil køre en sag.
Hvis ikke du har dyserne - og dermed kan få dem undersøgt på specialværksted for at bevise, at de intet fejler, står du meget ringe i forhold til at kunne bevise, at de måtte have taget fejl.

Kr. 30.000 lyder i øvrigt ret dyrt, men hvis det er på autoriseret værksted, vil jeg ikke blive overrasket.

DYVAL
Kontakt:

Ulæst indlæg af DYVAL » ons 11. dec 2024 18:23

Jeg bedte om at få dysserne udleveret, men det har de selvfølgelig glemt. Og ja det var et autoriseret værksted.

Der er nok ikke så meget at gøre.

Besvar