2007 C4 "anti theft fault" - kan ikke starte
-
samks
- Kontakt:
2007 C4 "anti theft fault" - kan ikke starte
Hej.
Min C4 1.6 Hdi fra 2007 med automatgear vil pludselig ikke starte, men kommer i stedet fejlkoden ""anti theft fault" (og til tider 5 bip). Når nøglen drejes kører starteren, men motoren får ingen brændstof.
Det er oplagt, at nøglen var gået i stykker, men ingen af de to nøgler fungerer, hvilket får mig til at tænke, at fejlen er et andet sted. Bilen går efter kort tid over på "economy mode", hvilket nok skyldes mange forsøg på at starte dræner batteriet, men dette kan afhjælpes ved at afbryde forbindelsen til batteriet.
Hvad kan jeg gøre nu?
På forhånd tak
Min C4 1.6 Hdi fra 2007 med automatgear vil pludselig ikke starte, men kommer i stedet fejlkoden ""anti theft fault" (og til tider 5 bip). Når nøglen drejes kører starteren, men motoren får ingen brændstof.
Det er oplagt, at nøglen var gået i stykker, men ingen af de to nøgler fungerer, hvilket får mig til at tænke, at fejlen er et andet sted. Bilen går efter kort tid over på "economy mode", hvilket nok skyldes mange forsøg på at starte dræner batteriet, men dette kan afhjælpes ved at afbryde forbindelsen til batteriet.
Hvad kan jeg gøre nu?
På forhånd tak
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: 2007 C4 "anti theft fault" - kan ikke starte
Antennespolen der aflæser nøglen er formentlig defekt. Den er relativ nem at skifte, og er også til at betale.
Hvis du vil være 100% sikker, inden du smider penge efter en spole, skal der en egnet tester til. På den kan man se om nøglen rent faktisk afkodes korrekt.
Hvis du vil være 100% sikker, inden du smider penge efter en spole, skal der en egnet tester til. På den kan man se om nøglen rent faktisk afkodes korrekt.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
samks
- Kontakt:
-
Sajelu
- Kontakt:
Hej.Carsten S skrev: ↑fre 24. sep 2021 18:44Antennespolen der aflæser nøglen er formentlig defekt. Den er relativ nem at skifte, og er også til at betale.
Kan se det er et gammel indlæg, men jeg står med nøjagtig samme problem lige nu, min C3 picasso fra 2009 vil ikke starte og den skriver "antitheft fault" vi er samtidig igang med at skrifte bil radio og du skriver at det kan være antennespolen der kam være defekt, hvad er antennespolen og hvor sidder den? Håber du kan hjælpe.
Hilsen Sara
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Spolen sidder normelt omkring tændingslåsen - det er der aflæsning af chippen i nøglen sker.