Blinker til venstre virker ikke
-
Bropark
- Kontakt:
Blinker til venstre virker ikke
C5 2006 benzin.
Displayet viser ”Direction indicator(s) faulty”.
Pilen I instrumentpanelet blinker hurtigt, men ellers ikke noget.
Hvis jeg tænder katastrofeblinket virker det hele.
Hvis jeg tilslutter cykelholderens lygtebom blinker lygtebommen, men bilen gør ikke.
Er der et forslag til hvad jeg kan undersøge?
Displayet viser ”Direction indicator(s) faulty”.
Pilen I instrumentpanelet blinker hurtigt, men ellers ikke noget.
Hvis jeg tænder katastrofeblinket virker det hele.
Hvis jeg tilslutter cykelholderens lygtebom blinker lygtebommen, men bilen gør ikke.
Er der et forslag til hvad jeg kan undersøge?
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Blinker til venstre virker ikke
Lyder som om at der er overgang i en pære, eller en dårlig stelforbindelse. Tjek først stelforbindelsen i baglygterne. Det er tit der problemet ligger.
-
Bropark
- Kontakt:
Tak for forslaget.
Afmonterede baglygten men kunne ikke lige se hvor stelforbindelsen er. Det er en stationcar.
Forbindelsesstikket i lygten fik lidt kontaktrens hvorefter fejlen forsvandt, så forhåbentlig var det løsningen.
Jeg synes det virker lidt underligt der er dårlig forbindelse når det er afviseren, men ikke når det er katastrofeblinket. Det må være måden forbindelsen er lavet på. Så det giver nok bedre mening hvis man har et el-diagram.
Afmonterede baglygten men kunne ikke lige se hvor stelforbindelsen er. Det er en stationcar.
Forbindelsesstikket i lygten fik lidt kontaktrens hvorefter fejlen forsvandt, så forhåbentlig var det løsningen.
Jeg synes det virker lidt underligt der er dårlig forbindelse når det er afviseren, men ikke når det er katastrofeblinket. Det må være måden forbindelsen er lavet på. Så det giver nok bedre mening hvis man har et el-diagram.
-
John59
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Netop en irret eller løs forbindelse kan give problemet, da systemet så trækker stel hvor det kan komme til det. En defekt pære kan trække stel selvom den ser ud somom at den lyser perfekt. Kan ogse ses som at andre pærer blinker med. ( Stoplys alm baglys etc. )