Kobling på gp c4 1,6
-
Larsrha
- Geografisk sted: Voel
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Kobling på gp c4 1,6
Hej jeg har en kobling på en min gp c4 med semi automatisk gear der hakket noget og virker til snart at være slidt her efter 240000km. Skal så have fat i en anden men autodoc har flere forskellige, der er både 235mm og 240mm, mv. Hvordan finder jeg den rigtige?
Skal jeg skifte central udrykkerleje samtidig? Og er der andet jeg bør tage med?
På forhånd tak for hjælpen.
Lars.
Nummerplade ak49530
Skal jeg skifte central udrykkerleje samtidig? Og er der andet jeg bør tage med?
På forhånd tak for hjælpen.
Lars.
Nummerplade ak49530
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Kobling på gp c4 1,6
Jeg har bil mage til bare 2008/2009 også semiAut og har lige skiftet min kobling, præcis hvilken efter stelnr får du nok at vide senere i tråden, Skift altid komplet også svinghjul når det er med dæmpning og slavecylinder især når den er inde i koblingshus det kan spare at udføre samme job om måske 50.000 km. Jeg valgte en Valeo ved Autodoc, med enkeltmasse svinghjul da forskellen på at dæmpe skift af gear bare er flyttet til koblingspladen istedet, og jeg har fået stille og roligt gearskift. Rimelig nem at afmontere gearkasse med de rigtige faciliteter og, for mit vedkommende, monterede jeg den nye, startede bilen og kørte, ikke nødvendigt at udlufte eller at have computer på
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016