Koblingsskift C4 GP
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Koblingsskift C4 GP
Hej jeg har en Citroen C4 Grand Picasse Ekslusive fra 2008 1.6 Hdi med e6g gear der når den er kold hakker i det når jeg sætter igang
Så i aftes afmonterede jeg gearkassen , har på forhånd købt komp. kobling hvor jeg opgraderer til enkeltmasse svinghjul,
Mit spørgsmål er så når den er samlet igen ,,, udlufter udrykkerlejet sig selv ,?? og er det alm 75-90 syntetisk gearolie ? da det jo egentlig er en alm manuel gearkasse
Ps. den virkede løs den der gamle dobbeltmassesvinghjul løs at rokke frem og tilbage .. men kan være det skal være sådan da jeg ikke har prøvet at mærke på et nyt svinghjul ... og ja .:-) skifter også zimmerring bag svinghjulet ved samme lejlighed
VH Ole Odense
Så i aftes afmonterede jeg gearkassen , har på forhånd købt komp. kobling hvor jeg opgraderer til enkeltmasse svinghjul,
Mit spørgsmål er så når den er samlet igen ,,, udlufter udrykkerlejet sig selv ,?? og er det alm 75-90 syntetisk gearolie ? da det jo egentlig er en alm manuel gearkasse
Ps. den virkede løs den der gamle dobbeltmassesvinghjul løs at rokke frem og tilbage .. men kan være det skal være sådan da jeg ikke har prøvet at mærke på et nyt svinghjul ... og ja .:-) skifter også zimmerring bag svinghjulet ved samme lejlighed
VH Ole Odense
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Koblingsskift C4 GP
Ser ud til at være en af disse olier:
Traxium Gear 8 75W-80
Transmission Gear 8 75W-80
Køb kun den olie som foreskrives!
Tjek det lige selv: http://total-dnk.lubricantadvisor.com/a ... e1d4784a5c
Udlufter sig selv???? hvad mener du?
Traxium Gear 8 75W-80
Transmission Gear 8 75W-80
Køb kun den olie som foreskrives!
Tjek det lige selv: http://total-dnk.lubricantadvisor.com/a ... e1d4784a5c
Udlufter sig selv???? hvad mener du?
- Virketoften
- Kontakt:
hej
Udlufter sig selv ... ? Udrykkerleje er inkl. trykcylinder og jeg har sat ny på og selvfølgelig haft slange til vædske afmonteret
og jo det ser ud til det er 75-80 olie
Oliezimm er svære at finde her på fyn , citroen kan skaffe een til mandag 500,- og bildele har den til 82,- men der er jo lidt lev tid
Udlufter sig selv ... ? Udrykkerleje er inkl. trykcylinder og jeg har sat ny på og selvfølgelig haft slange til vædske afmonteret
og jo det ser ud til det er 75-80 olie
Oliezimm er svære at finde her på fyn , citroen kan skaffe een til mandag 500,- og bildele har den til 82,- men der er jo lidt lev tid
- Virketoften
- Kontakt:
Hej lige tilbagemelding da bilen er kørende igen
Så er der monteret en komp. kobling fra Valeo med enkeltmassesvinghjul , og nu mærker jeg næsten ikke den skifter gear .... næsten ...
Den nye Slavecyl var ikke nødvendig at udlufte det klarede den vist selv da bilen startede med det samme og kører fint
Da det alligevel var tid til gearolieskift og det snart skulle have været gjort passede det også fint
Alt i alt en rimelig nem kobling at skift ,, bortset fra den fuck starter der bag på blokken ahhhhhhh
Så er der monteret en komp. kobling fra Valeo med enkeltmassesvinghjul , og nu mærker jeg næsten ikke den skifter gear .... næsten ...
Den nye Slavecyl var ikke nødvendig at udlufte det klarede den vist selv da bilen startede med det samme og kører fint
Da det alligevel var tid til gearolieskift og det snart skulle have været gjort passede det også fint
Alt i alt en rimelig nem kobling at skift ,, bortset fra den fuck starter der bag på blokken ahhhhhhh
-
Ispind84
- Kontakt:
- Virketoften
- Kontakt:
Nej da alt var samlet startede jeg bilen og den kørte perfekt med det samme
-
Ispind84
- Kontakt:
- Virketoften
- Kontakt:
Jeg havde ikke forbro løsnet kun havde jeg afmonteret venstre alu.arm som går fra forbro og frem
-
Ispind84
- Kontakt:
- Virketoften
- Kontakt:
Ok Jeg beholder motorophæng monteret i tandremende, ellers skænkede jeg den Ca 15 cm og skubbede den frem mod køler,, da gerarK var fri skulle den drejes lidt så gik det med lidt besvær. Måtte lave en anordning under motor da min motorbom ikke kunne finde passende plads over motor i motorrummet
-
renel
- Kontakt:
Hej, af ren nysgerrighed, hvor lang tid brugte du? har du selv et værksted/lift? Citroën skal have 9 timer til det á ca.1000kr/t + dele;-)
Med venlig hilsen René
Med venlig hilsen René
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København