C4 der savner opmærksomhed
- Brian Nygård
- Geografisk sted: Nørre Aaby, Fyn
- Kontakt:
C4 der savner opmærksomhed
Halløj. Jeg har en C4 der lige har haft en Lexia på, og der kom (som forventet) lidt fejl.
Jeg syntes at den har et lidt underlige accelerationsforløb, den accelererer fint op til ca. 3000 omdr. hvorefter den mister pusten meget hurtigt.
Jeg tænker at det har noget at gøre med fejl P0299 - Aktivering af turbotryk magnetventil, når jeg åbner fejlen for at se nærmere kommer der:
Udlæsningen kom også med et par andre fejl: Nogle forslag til hvad fejlen er her?
Jeg syntes at den har et lidt underlige accelerationsforløb, den accelererer fint op til ca. 3000 omdr. hvorefter den mister pusten meget hurtigt.
Jeg tænker at det har noget at gøre med fejl P0299 - Aktivering af turbotryk magnetventil, når jeg åbner fejlen for at se nærmere kommer der:
Udlæsningen kom også med et par andre fejl: Nogle forslag til hvad fejlen er her?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: C4 der savner opmærksomhed
De viste fejl er alle "periodefejl" (Lokal og interval)
Altså behøver de ikke at eksistere længere. (Altså gamle registeret "periodefejl" som IKKE er "permanente")
Jeg ville slette dem med Diagbox. Lave en ny diagnose og se om de er væk.
Efterfølgende ville jeg så anvende bilen et par dage, for så at lave en ny diagnose. Og se om de samme fejl/evt andre opstår.
Der er ikke meget ide i at fejlsøge på periode/interval fejl, som evt. slet ikke opstår igen.
Altså behøver de ikke at eksistere længere. (Altså gamle registeret "periodefejl" som IKKE er "permanente")
Jeg ville slette dem med Diagbox. Lave en ny diagnose og se om de er væk.
Efterfølgende ville jeg så anvende bilen et par dage, for så at lave en ny diagnose. Og se om de samme fejl/evt andre opstår.
Der er ikke meget ide i at fejlsøge på periode/interval fejl, som evt. slet ikke opstår igen.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Brian det er fuldstændig normalt at den diesel motor mister pusten oppe i omdrejningerne, det er jo slet ikke der den skal køres, den motors evne til at trække og feks. overhale og accelerere ligger ikke i omdrejningerne men i momentet, hvilket jo er er stik modsat en benzinmotor der får kræfter jo højere op i omdrejninger den kommer
på din motor er kræfterne til stede far ca. 1200 og op til ca 3000 omdr/min når du kommer under de 1200 sker der absolut næsten ingenting, men nå først turboen træder til så ændrer det sig markant, ligesom når den passerer sådan ca de 3000 fader den ud, man kunne sige så løber den bare omdrejninger på men trækkraften er meget begrænset, du kan hvis du ønsker det udvide det område hvor der er kræfter til rådighed ved enten at chip eller bokstune den, så får du flere kræfter fra et lidt lavere omdr. tal og den har stadig kræfter ved et lidt højere tal.
jeg kører selv min HDI på den måde at jeg aldrig kommer over 3000 omdr/min i noget gear undtagen på tysk motorvej, der får den lov til at strække ud i højeste gear, men ikke her til lands der kører den jo 160 med ca 2500 omdr/min så det er helt pip at køre højere op, altså hvis man ikke vil i nærkontakt med Rasmus kontrolbetjent som så gerne vil indrage køretilladelsen og helst også tømme kontoen, og konfiskere bilen.
i det daglige er gearskift opad ved ca 2000 omdr fint, og det er sådan ca også det skifteindikatoren i instrumentet opfordrer til, da det både sparer på forurening brændstof og bøder.
og så bare for at drille lidt, det er farligt at købe en tester, det er fuldstændig som med en lægebog, der er ikke grænser for hvad man kommer til at fejle når man kigger på mulighederne, men trøst dig, din bil opfører sig lige efter bogen
på din motor er kræfterne til stede far ca. 1200 og op til ca 3000 omdr/min når du kommer under de 1200 sker der absolut næsten ingenting, men nå først turboen træder til så ændrer det sig markant, ligesom når den passerer sådan ca de 3000 fader den ud, man kunne sige så løber den bare omdrejninger på men trækkraften er meget begrænset, du kan hvis du ønsker det udvide det område hvor der er kræfter til rådighed ved enten at chip eller bokstune den, så får du flere kræfter fra et lidt lavere omdr. tal og den har stadig kræfter ved et lidt højere tal.
jeg kører selv min HDI på den måde at jeg aldrig kommer over 3000 omdr/min i noget gear undtagen på tysk motorvej, der får den lov til at strække ud i højeste gear, men ikke her til lands der kører den jo 160 med ca 2500 omdr/min så det er helt pip at køre højere op, altså hvis man ikke vil i nærkontakt med Rasmus kontrolbetjent som så gerne vil indrage køretilladelsen og helst også tømme kontoen, og konfiskere bilen.
i det daglige er gearskift opad ved ca 2000 omdr fint, og det er sådan ca også det skifteindikatoren i instrumentet opfordrer til, da det både sparer på forurening brændstof og bøder.
og så bare for at drille lidt, det er farligt at købe en tester, det er fuldstændig som med en lægebog, der er ikke grænser for hvad man kommer til at fejle når man kigger på mulighederne, men trøst dig, din bil opfører sig lige efter bogen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- Brian Nygård
- Kontakt:
Jeg har selv haft anden moderne turbo-diesel udgaver og kører dem normalt også som du beskriver, men denne "dør" bare på en usædvanlig måde, har kigget på lidt youtube-videoer af accelerationer på ikke chippede 1,6 HDi'er og vil umiddelbart mene at de ikke opfører sig på samme måde.
Jeg er helt med på den med "lægebogen", men den har bl.a. efter hvad jeg kan se ikke regenereret i lang til, men et lidt højt (efter hvad jeg kan læse mig til) modtryk i partikelfilteret, og flere andre småting. Så derfor var det jo dejligt og få fejlsøgt og rettet nogle unoder.
Jeg er helt med på den med "lægebogen", men den har bl.a. efter hvad jeg kan se ikke regenereret i lang til, men et lidt højt (efter hvad jeg kan læse mig til) modtryk i partikelfilteret, og flere andre småting. Så derfor var det jo dejligt og få fejlsøgt og rettet nogle unoder.
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Hvornår har den sidst regenereret, og hvad er differenstrykket hhv. i tomgang og ved feks. 2500 rpm?
Der skal ikke ligge fejl i en motorstyring, medmindre det er de kendte fantom-fejl.
(Btw. er du oprettet via FB? Dit navn vises forkert)
Der skal ikke ligge fejl i en motorstyring, medmindre det er de kendte fantom-fejl.
(Btw. er du oprettet via FB? Dit navn vises forkert)
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Brian.Nyg??rd skrev: ↑søn 15. okt 2017 13:44Jeg har selv haft anden moderne turbo-diesel udgaver og kører dem normalt også som du beskriver, men denne "dør" bare på en usædvanlig måde, har kigget på lidt youtube-videoer af accelerationer på ikke chippede 1,6 HDi'er og vil umiddelbart mene at de ikke opfører sig på samme måde.
Jeg er helt med på den med "lægebogen", men den har bl.a. efter hvad jeg kan se ikke regenereret i lang til, men et lidt højt (efter hvad jeg kan læse mig til) modtryk i partikelfilteret, og flere andre småting. Så derfor var det jo dejligt og få fejlsøgt og rettet nogle unoder.![]()
nu er det jo svært sådan at forklare, men det du beskriver mht. at motoren ligesom "dør" kender jeg godt, min gør nøjagtig det samme i standard trim, men med tunings boksen tilsluttet ændrer det sig rigtig meget i den gode retning især da trækket fortsætter liniært helt fra bunden og til de ca 4000 omdr/min, dvs. man føler aldrig "hvad og hvornår sker der noget" lige der hvor man ellers fristes til at geare ned i håbet om lidt power, det udebliver bare på sådan en oliebrænder, til forskel fra en benziner der jo så spurter afsted.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- Brian Nygård
- Kontakt:
Carsten: Jeg har kun en kammerats måling og sammenligne med, hvor hans (2006 C5 2,0 HDi)står på 3mbar i tomgang der står min på 138mbar, der er kun målt i tomgang.
Jeg har godt set at navnet står underligt, og ja, det er via FB. Er der en løsning på dette? (udover at oprette udenom FB)
posh: Ok, jeg syntes bare at min tidligere (2010 Renault GSIII 1,9) "døde" meget blidere, og ved ca 12-1500 omdrejninger senere. Jeg ved godt at det er en anden og større motor i Renaulten, men alligevel... Men ja, som du selv skriver er det svært at forklare, nemmere at opleve
Jeg har godt set at navnet står underligt, og ja, det er via FB. Er der en løsning på dette? (udover at oprette udenom FB)
posh: Ok, jeg syntes bare at min tidligere (2010 Renault GSIII 1,9) "døde" meget blidere, og ved ca 12-1500 omdrejninger senere. Jeg ved godt at det er en anden og større motor i Renaulten, men alligevel... Men ja, som du selv skriver er det svært at forklare, nemmere at opleve
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
138 mbar i tomgang? Det burde øjeblikkeligt tænde en motorlampe. Den skal helst være 0 både i tomgang og ved 2500 rpm efter en regenerering.
Sakset fra en anden tråd;
Som nævnt i den anden tråd jeg linker til, prøv at kontrollere om din eolyspumpe rent faktisk kan køre.
Se PB vedr. brugernavn.
Sakset fra en anden tråd;
Hvornår har den sidst regenereret? De værdier er helt ude i skoven.
Som nævnt i den anden tråd jeg linker til, prøv at kontrollere om din eolyspumpe rent faktisk kan køre.
Se PB vedr. brugernavn.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- Brian Nygård
- Kontakt:
Jeg huskede forkert, det var 118mbar i tomgang, og min app kan ikke se hvornår den sidst er regenereret. Jeg skriver lige de tal den kommer med i morgen når jeg kører på job, og bilen bliver driftvarm. Appen jeg bruger er via OBDII stikket og hedder FAP Citroen/Peugeot.
Jeg har desværre (endnu) ikke selv Lexia, så der skal jeg lige se hvornår min kammerat har tid.
Jeg har desværre (endnu) ikke selv Lexia, så der skal jeg lige se hvornår min kammerat har tid.
- Brian Nygård
- Kontakt:
Så fik jeg målt på en lidt længere køretur.
Den står fast på 118 mbar.
Den står også med en temperatur på 349 grader lige fra jeg starter bilen, så der må være en føler der er defekt tænker jeg.
Den står fast på 118 mbar.
Den står også med en temperatur på 349 grader lige fra jeg starter bilen, så der må være en føler der er defekt tænker jeg.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Så er det vel FAP lite du har?Brian Nygård skrev: ↑søn 15. okt 2017 18:26Jeg huskede forkert, det var 118mbar i tomgang, og min app kan ikke se hvornår den sidst er regenereret. Jeg skriver lige de tal den kommer med i morgen når jeg kører på job, og bilen bliver driftvarm. Appen jeg bruger er via OBDII stikket og hedder FAP Citroen/Peugeot.
Den fulde FAP app plejer at vise de sidste 5 regen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- Brian Nygård
- Kontakt:
Nej. Det er den fulde FAP. Så hvornår den har regenereret er et godt spørgsmål
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Det får du svar på når din kammerat har tid at sætte sin diagbox på.Brian Nygård skrev: ↑tirs 17. okt 2017 10:39Nej. Det er den fulde FAP. Så hvornår den har regenereret er et godt spørgsmål
Så får du alle svar.. Og kan evt. lave en tvungen regenerering via samme
mikhan = Mikael Hansen