Instrumentbord og centrallås

Besvar
Steenøffe
Kontakt:

Instrumentbord og centrallås

Ulæst indlæg af Steenøffe » fre 15. okt 2021 09:54

Halløjsa jeg har en gammel slave af en c3 fra 2002 ..en benzin kører drøn godt ..men har et par ting jeg bøvlet med ...den ene er at jeg har lidt vand der kommer ind og har fundet ud af hvor ..jeg skal have skilt instrument border helt ad og have det ud ... og har luret lidt på det ..kan sgu ikke lige umiddelbart se mig ud af det....nogen der ved hvor jeg kan finde en instruktion i hvordan og i hvilken række følge osv evt en video ...jeg har pløjet YouTube igennem uden held....

Dernæst bøvler jeg lidt med central låsen...jeg kan sagtens låse men ikke låse op ..der står den bare og blinker i lysene...har prøvet at koble batteriet fra og lade den stå et par dage ..det hjalp ikke... den er med elektrisk soltag..og kan høre når jeg aktiverer det så startet den men slår fra igen med det samme ligesom om at bilen stadig tror den er låst...jeg må låse op med nøglen og så er det kun den enkelte dør der låses op og de andre må åbnes manuelt inde fra..nogen der gar et godt bud ..

På forhånd tak :)

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Instrumentbord og centrallås

Ulæst indlæg af SRO » fre 15. okt 2021 12:27

Ad. 1: Hvis der kommer vand ind udefra, bør du stoppe det udefra, ikke indefra.... med mindre vandet kommer fra varmeapparatet.
Jeg har heller ikke kunne finde noget på opgaven.

Ad. 2: Den dør du låser op, er det førerdøren? (formentlig :-) ) En knækket ledning måske, til førerdøren. I gummibælgen, hvor ledningerne føres igennem.

Steenøffe
Kontakt:

Ulæst indlæg af Steenøffe » fre 15. okt 2021 15:39

Ang vand så er en del af problemet at det kommer ned gennem ventilations kanalerne . Og jeg kan ikke se andre steder det kommet ind .men kan mærke fugten inde bagved .. og kan se når jeg tager vandslangen og lader vandet rende ned over stykket ved viserne ..så går der ikke lang tid så ligger der blank vand i bunden lige nede ved soklen til sæderne . Om det er den ene eller anden side afhænger af hvordan bilen hælder ... og det stykke af ventilations kanalen der sidder lige inden for i en bøjning under instrumentbordet ind mod blæseren har løsnet sig og gaber.. og den sidder på indefra .. ..

Hvad angår central lås . Så er det uanset om det er føre dør eller passager dør jeg låser op med nøgle så låser den kun den enkelte dør op .. de to bagdøre kan ikke låses op med nøgle .. dog virker bagsmækken så når der ee låst op med nøgle er bagsmækken låst op .. og den løser også når vi trykker på lås på central låsen ... . Skal lige siges det hele virkede som det skulle da vi købte den. Det kom for i vinters lige pludselig fra dag til anden..

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Ulæst indlæg af mikhan » fre 15. okt 2021 16:05

Har du tjekket at der ER åbent afløb/dræn fra luftindtaget. Under forruden UDE ??? Det kan være stoppet med blade og andet spændende.

PS!!! Rensning foregår udefra. Så du skal ikke afmontere instrumentbrættet. ( Jeg kender ikke metoden på din C3 )
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

Steenøffe
Kontakt:

Ulæst indlæg af Steenøffe » fre 15. okt 2021 18:42

Har haft det hele adskilt og har ikke umiddelbart kunne finde noget ..

Besvar